nieuwe pc wel of niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
YannickDv, waarom verkies jij een gtx 560 + i5-3570k boven een hd 7970 + i5-3450 ?

Hij heeft niet echt het budget voor een videokaart van 400 euro he...?

En waarom neem jij een mATX bord in je winkelmandje? Das een beetje onhandig als je futureproof bezig wilt zijn.

Hey jongens, ik denk dat ik een nieuwe vraag ga stellen om meer mensen bij te betrekken, niet dat ik jullie niet vertrouw, maar omdat meerdere denkers altijd handiger zijn, dus ga ik deze als 'opgelost' zetten.

Zoals je ziet heb ik nieuwe topic weer gesloten. Doordat er hier nog reacties zijn staat topic gewoon boven aan de lijst. Dan maakt dus niets uit om een topic te openen om er meer leden bij te betrekken.
Deze zet ik weer op status: niet opgelost.

Laatst bewerkt:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[90497]=1&product[485286]=1&product[425856]=1

hier is die link, maar er is niet zo veel veranderd met die van ozanishier, alleen ik begon te twijfelen over die moederbord toen jij (yannick) het niet zo future-proof vond, dus wat is een beter alternatief?

Bedankt alvast
Groeten

Edit: ik wil eigenlijk niet zo veel de kast openmaken voor de toekomst, alleen als het heel nodig is voor upgrade zou ik het doen, maar ik probeer het niet

Laatst bewerkt:

Zoals je ziet heb ik nieuwe topic weer gesloten. Doordat er hier nog reacties zijn staat topic gewoon boven aan de lijst. Dan maakt dus niets uit om een topic te openen om er meer leden bij te betrekken.
Deze zet ik weer op status: niet opgelost.

haha dat zei ik dus.

over de 7850, ik ben gewoon meer Nvidia fan. Dus ja. Ik weet ook niet zo veel van ATI af. Dat heb ik eerder ook al gezegd.

http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[90497]=1&product[485286]=1&product[425856]=1

hier is die link, maar er is niet zo veel veranderd met die van ozanishier, alleen ik begon te twijfelen over die moederbord toen jij (yannick) het niet zo future-proof vond, dus wat is een beter alternatief?

Bedankt alvast
Groeten

Edit: ik wil eigenlijk niet zo veel de kast openmaken voor de toekomst, alleen als het heel nodig is voor upgrade zou ik het doen, maar ik probeer het niet

Een beter alternatief vind ik natuurlijk het moederbord dat ik in mijn lijstje heb gebruikt. Zal zo nog even een nieuw lijstje maken, met de 7850.

Ik zou altijd een SSD kopen. Op dit moment adviseert men op veel fora 128GB omdat dit nog weer sneller zou zijn. Een SSD en USB 3.0 is een genot om mee te werken.

Dat probeer ik ook al een hele tijd te zeggen.

Maar ik heb even een nieuw lijstje gemaakt. En hier heb je toch echt wel een top systeem voor 940 euro.

Moederbord is Z77, dus genoeg overklokpotentieel. Processor is eigenlijk de beste die er is. Videokaart is ook goed.

Je zou alleen in de toekomst, dus over een aantal maanden nog kunnen investeren in een koeler en dan raad ik je, zoals eerder, de Corsair H60 aan.
Maar dit systeem zou ik zo kopen, no problemo.

http://goo.gl/xR3hv

Laatst bewerkt door een moderator:
@De Hulk, een SSD kan je later ALTIJD toevoegen, dan kan je nu beter een betere videokaart halen en betere prestaties behalen tijdens de games.

@YannickdV, waarom een z77? Ik denk dat de TS toch niet zal overklokken, dus een h77 is meer dan voldoende. En een h77 is wel degelijk futureproof, het is hetzelfde concept, maar zonder overklokmogelijkheden. En je moederbord heeft maar 1 Pci-Express 3.0 ingang, dus geen CF en of SLI mogelijkheden. Je raadt hem aan om een Corsair h60 te nemen, maar de door jou gekozen behuizing kan dat niet aan. En je hebt een DVD-Brander gekozen ipv DVD-ROM.

Ok, een SSD is niet slim om later toe te voegen tenzij je windows graag opnieuw wil installeren. Nee dus.

Geen z77, oke dan ga ik terug naar mijn eerste systeem, met de 3450, alleen dan met 7850.

Dit dus:

http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/17761

Ik zou trouwens niet weten waarom de behuizing die ik gekozen heb geen H60 waterkoeling kan hebben? Vertel.

Edit: is helemaal niet alleen een brander, wat zeg jij nou. Ik heb die dvd lezer/brander zelf!!

En CF of SLI zal hij toch nooit gaan doen.

Je kan het ook gewoon klonen, oke het is niet optimaal maar veel merk je er niet van.
De door jou gekozen behuizing heeft geen rubberen afwerking voor waterkoeling (bron be.hardware.info)

Clonen is verre van ideaal en je kunt het beter gewoon meteen op de ssd installeren.

En je bedoelt dat de case geen rubberen gaten heeft?

Hoi allemaal

Ik heb weer wat zitten aanpassen en ik heb nu dit pakketje neergezet:
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...245679]=1&product[528633]=1&product[340428]=1

Ik vroeg me af of het wel een beetje goed is. Het enigste wat nog mist is de kast en OS.
Over OS gesproken, ik heb gezien dat je die ook kan downloaden, is dit aan/af te raden?

Edit: Waar ik ook een vraag over heb, is de Scythe Mugen 2. Als je reviews leest wordt ie positief beschreven, alleen hij is zo te zien relatief groot en past niet in alle kasten (met name kasten die koelers kunnen houden t/m 155mm, Mugen is 158mm), dus is er een kast extra aanbevolen voor deze koeler?

Sorry voor al die moeite en alvast bedankt

Je pakketje kan wel, alleen heb je geheugen nodig dat low-profile is. Dus zonder heatsink, anders past je koeler niet.

Os is te downloaden. Als je iemand kent die het OS heeft gekocht installeer je hem van die legale cd ...................................KNIP........................... Kast kan ik niet echt zeggen, gewoon eerst zoeken wat je mooi vindt en dan kijken of je koeler erin past. Maar ik blijf er bij, voor 20 euro meer heb je waterkoeling en word de warme lucht meteen naar buiten afgevoerd ipv eerst nog in je case.

Dan maakt het ook niet meer uit welke kast je pakt want dat past in elke kast.

Ik zie ook nu dat water-koeling geschikt is voor overklokken, ik weet wat het is, maar hoe doe je dat?
Ik zou het ook wel graag wel willen doen als het niet moeilijk is te doen

Waterkoeling is net zo makkelijk te installeren als de Scythe Mugen die jij uit hebt gekozen, je monteert een beugeltje op het moederbord en schroeft het koelblok erop. Vervolgens schroef je de radiator met een ventilator eraan tegen een ventilator gat.

Ik raad je de Corsair H60 aan. Kost slechts 60 euro en heef voldoende capaciteit. Het is een gesloten systeem dus je hoeft niks in elkaar te zetten en ook geen water bij te vullen. Het is tevens geheel onderhoud vrij.

Als je wil gaan overklokken dan is je setup niet goed. Je hebt dan sowiezo een K-series processor nodig. Dus bijvoorbeeld een 3570k. Ook heb je een moederbord nodig met de Z77 chipset. Als je dan een Asus bord neemt zit daar een programma'tje op die het voor je doet, heel simpel dus.

Maar dan zul je wat extra eurotjes ergens vandaan moeten toveren want voor de processor moet je zo'n 35 euro erbij tellen en voor het moederbord zon 30-50.

Zal ik een setupje voor je maken of wil je het extra geld niet spenderen?

Bij nader inzien kan ik beter maar niet beginnen met overklokken door o.a. de prijs, en wat ik er mee behaal, want ik zal het niet heel erg nodig hebben...

Daarnaast had ik ook nog een water-koeler gevonden 'Antec KüHLER H2O 620'. Deze is ongeveer 10 euro goedkoper en de recensies beschrijven deze water-koeler positief, dus zou dit toch een goed alternatief kunnen zijn? Hij heeft net zoals de Corsair H60 een gesloten systeem en de performance is goed vergelijkbaar.
Hier is de link als je het wilt zien, hij staat in de lijst: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...487561]=1&product[261243]=1&product[394013]=1 NOTE: ik heb de SSD verwijderd omdat azerty het zomaar ineens 20eu duurder maakte, dus ik bestel nu bij 4launch.

Edit: als nog wat componenten goedkoper te halen zijn, door ander bedrijf of een ander product hoor ik het graag.

Laatst bewerkt:
Je hebt besloten om niet te gaan overklokken, dan is een waterkoeler ook niet nodig. De Scythe Mugen 2 Rev. B is een van de beste luchtkoelers, vooral door zijn prijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan