nieuwe PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wim1960

Meubilair
Lid geworden
25 dec 2001
Om de boel weer wat meer up to date te maken denk ik er aan een nieuwe PC aan te schaffen.

Of er echt een DVD brander in moet weet ik nog niet, die heb ik namelijk al in een van mijn huidige PC's.

Ik dacht aan iets dat lijkt op het systeem in de bijlage.

Wie heeft er nog goede tips en hoe ligt de prijs?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Bijlagen

Ik heb zelf ook heel goede ervaringen met Paradigit. Tot nu toe 3 eigenlijk probleenloze PC's gekocht.

Wat betreft de videokaart sprak de 256 MB geheugen me wel aan. Als alternatief misschien connect 3d ati radeon 9600 pro 128mb ddr of connect 3d ati radeon 9600 128mb ddr agp. Of heb je een andere tip? De 9800 pro vind ik wel wat duur worden.

kijk anders heel even naar de prestaties van de diverse kaartjes in het linkje dat ik plaatste......

en wat de prijs betreft; ik heb sinds januari 2002 1 giga intern aan boord en mijn ervaring is dat ik niet veel verder kom dan zo'n 700 tot 800 MB in het meest extreme geval. (maximaal gebruik bedoel ik dus..... :D )

Als je jezelf een budget hebt gesteld is het misschien handig om 3x256 te kopen en de eurocentjes die je daarmee bespaart, in een duurder kaartje te stoppen ?

Tja echt aan het bezuinigen ben ik (nog) niet. Als dat er van komt gaat als eerste de DVD brander er uit.

Uit de test kom ik toch weer uit op de 9800 Pro of de 5800 Ultra. 't Is wel een berg geld voor een videokaart.

Gelukkig ben ik me nog maar aan het oriënteren. Ik moet nog even gegevens over een PC privé project opvragen. Ik heb dus nog even tijd om te puzzelen.

Tja,

ik wens jou heel veel wijsheid toe............ :D

Ik snap trouwens niet goed waar de overige helpmijers blijven..............

normaal krijg je op een vraag als deze mucho reacties............... :confused: ( en je had 'm op een "christelijk" tijdstip gepost.)

Mooi systeem wel maar ik zou als ik jouw was een A7N8X deluxe moederbord nemen met nivdia soundstorm net zo goede geluidskwaliteit als SB Live maar dan met 6 channel :p. Als je vergelijkt mobo van 100 euro en sb live kom je meer uit dan een A7N8X deluxe, en als je rev 2 neemd ook nog Nforce 2 Ultra 400 chipset. Dus geschikt voor amd athlon xp 3200+ 400mhz fsb...

Ohja en heb je zelf geen win xp...En antivirus denk ik ook wel of niet ? als je die erafdoet schilt al weer bijhoorlijk kan je voor geheugen gebruiken of betere vid kaart ik heb zelf Club3D Ati Radeon 9600 Pro 128mb ddr. En ik moet je zeggen die bevalt me perfect overgeklokt doet ie het nog beter....

Laatst bewerkt:
Geplaatst door _CompuFreaky_
Mooi systeem wel maar ik zou als ik jouw was een A7N8X deluxe moederbord nemen met nivdia soundstorm net zo goede geluidskwaliteit als SB Live maar dan met 6 channel :p. Als je vergelijkt mobo van 100 euro en sb live kom je meer uit dan een A7N8X deluxe, en als je rev 2 neemd ook nog Nforce 2 Ultra 400 chipset. Dus geschikt voor amd athlon xp 3200+ 400mhz fsb...

Ohja en heb je zelf geen win xp...En antivirus denk ik ook wel of niet ? als je die erafdoet schilt al weer bijhoorlijk kan je voor geheugen gebruiken of betere vid kaart ik heb zelf Club3D Ati Radeon 9600 Pro 128mb ddr. En ik moet je zeggen die bevalt me perfect overgeklokt doet ie het nog beter....
het voordeel van de a7n8x is niet alleen soundstorm, maar ook het dual-channel geheugen. Dat zorgt voor een klein beetje performance winst.

Ik weet niet wat de videokaart bij paradigit kost, maar ik zou in plaats van die FX5600 een ati 9700 kopen. Hij is nieteens zo heel veel duurder maar presteert een stuk beter.

Een 9600 pro is ongeveer even snel als een FX5600. Ik denk zelfs iets langzamer

Inderdaad een heel mooi systeem!!! En bij Paradigit zit je in principe altijd wel goed kwa prijs/kwaliteit!

Begrijp alleen niet waarom ze pc2700 geheugen aanbieden terwijl het moederbord DDR400 ondersteund.De prijs van DDR400 is ja bijna idem!!!
Ik zou zeker voor het Asus moederbord gaan ipv albatron! En kijk eens na of dat Asus bord dualchannel memmorybus heeft, want dan kun je beter nog 2x 256mb DDR400 nemen!
Het sq800 moederbord van gigabyte heeeft dit, samen met 8xAGP en IEEE.

Veel succes ermee :):)

Geplaatst door suda_dave
Begrijp alleen niet waarom ze pc2700 geheugen aanbieden terwijl het moederbord DDR400 ondersteund.De prijs van DDR400 is ja bijna idem!!!
Ik zou zeker voor het Asus moederbord gaan ipv albatron! En kijk eens na of dat Asus bord dualchannel memmorybus heeft, want dan kun je beter nog 2x 256mb DDR400 nemen!
dat DDR 400 geheugen is niet nodig. Dat scheelt vrijwel niks en soms is het zelfs langzamer. Als je er een 200FSB athlon bij neemt zou het wel sneller zijn.

Het moederbord wat Wim er nu bij gekozen heeft (a7v8x) ondersteunt geen dual channel

Als ik jullie reacties goed begrijp moet ik nog eens goed naar het mobo kijken. Wat betreft de videokaart wordt het dan de ATI 9800 Pro of de GForce 5800 Ultra. Ik moet nog wel even geduld hebben want de werkgever van m'n partner is niet echt snel. Zelf kan ik dit jaar niets met een PC privé project, want de vorige keer is pas 2 jaar geleden.

Wim,

weer een link naar de site waar ik eerder een linkje van plaatste.
Dit keer een test waarin de door jou genoemde plankjes worden getest.

The Winner is : ................... geen van beide, maar.......... :D

http://www.hardwareinfo.net/reviews.php?id=353&page=1

(Links in je scherm een "vierkantje" aanklikken voor een onderdeel van de test).

Als je graag een stofzuiger in je kast wil moet je vooral een 5800 Ultra kopen. (Of is die tegenwoordig al van een decent koeler voorzien??)

Als je graag een stofzuiger in je kast wil moet je vooral een 5800 Ultra kopen. (Of is die tegenwoordig al van een decent koeler voorzien??)

Das voor mij ook de reden NOOIT een geforce FX laat ze maar eerst wat doen aan de warmte ati heeft er geen probs mee..

Das voor mij ook de reden NOOIT een geforce FX laat ze maar eerst wat doen aan de warmte ati heeft er geen probs mee..
alleen de 5800 heeft dat! De overige FX'en hebben een koeling die qua geluidsniveau wel overeenkomt met ATi...

De 9800 pro is geen partij voor de 5900 Ultra. Die is alleen nog niet echt goed leverbaar. (gaat lekker tegenwoordig. Tegen de tijd dat de kaart leverbaar is, is zijn opvolger gepresenteerd...:confused: )

De 9800 pro is geen partij voor de 5900 Ultra. Die is alleen nog niet echt goed leverbaar. (gaat lekker tegenwoordig. Tegen de tijd dat de kaart leverbaar is, is zijn opvolger gepresenteerd... )

Ja de strijd om de snelste kaart tussen ati en nvidia en daardoor gaat het zo snel.Maar volgens mij neemd de 5900 ultra pci slot in..dat vind ik nog een nadeel van geforce fx

Ja de strijd om de snelste kaart tussen ati en nvidia en daardoor gaat het zo snel.Maar volgens mij neemd de 5900 ultra pci slot in..dat vind ik nog een nadeel van geforce fx
Je gebruikt toch niet alle PCI-sloten. En dan nog, ook al is bij de 9800pro het slot wel vrij, ik zou er nog geen kaart instoppen want die wordt dan loeiheet...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan