nieuwe PC

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kan bijna niet wachten tot ie komt. Maar ja die jongens van Paradigit hebben meer te doen natuurlijk.

Ik leef mee en derhalve 2 vraagjes (uit pure nieuwsgierigheid)

1. je wilt geen mooie TFT of was het budget net op ?
2. waarom die 2e hdd zo "groot", ik zou de 1e volgens mij al niet "vol" krijgen gedurende de levensduur van de pc......... ?

Ik heb nog wel gedacht aan een TFT. Die hebben natuurlijk ook voordelen. Omdat er hier heel veel first person shooter-spellen worden gespeeld door de kids, en TFT's nog minder snel zijn dan traditionele waren daar ook voordelen voor traditioneel. Bovendien kunnen die qua resolutie in principe wat hoger.

Ook staan de computers hier boven op een kamer. We zitten dus niet met die buis in de huiskamer. Omdat we het komend half jaar willen gaan verbouwen boven, en daarbij de computerkamer groeit naar een maat van 5 bij 3 meter is de ruimte ook niet echt de beperking (en nu maar hopen dat de gemeente niet blijft zeuren en de aannemer niet te duur wordt). Natuurlijk speelt ook het prijsverschil een rol. Bovendien kan het altijd nog.

De erg grote harde schijf heeft als oorzaak het lijste extra's bij Paradigit. Een 40GB 5200 kostte € 59. Daar was ik qua snelheid niet echt weg van. Een 80 GB 7200 2mb cache kostte € 85. Op zich best redelijk. De 120GB 7200 cache 8 mb was € 119, dus € 34 duurder dan de 80 MB. Dat vond ik het wel waard. Ik hoef nu inieder geval niet op te letten of ik een bestandje meer op de harde schijf zet.

Het enige dat op de nieuwe pc echt standaard is is het geluid. De kids vonden dat niet echt belangrijk, dus waarom zou ik er meer geld aan uitgeven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan