Nieuwe PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

AngeloFCB

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2008
Ik ben van plan een nieuwe computer te gaan halen, omdat mijn huidige computer al 5(!) jaar oud is :P
Nou heb ik een probleem, ik weet niet welke computer ik moet gaan halen.
Ik ben een gamer, dus welke computer past het best bij mij?

Medion Akoya E4320 D:

• Intel® Core 2 Duo Processor E7300 (2,66 GHz, 3 MB L2 Cache, 1066 MHz FSB)
• NVIDIA® GEFORCE® 9500 GS Videokaart met 512 MB grafisch geheugen en HDMI-uitgang, DVI-I en TV-Out. DirectX® 10 en HDCP ondersteuning
• 640 GB harde schijf, S-ATA 300 Interface
• 3 GB werkgeheugen
• multistandaard DVD/CD brander incl. dual layer DVD-R en DVD+R
• geïntegreerde network controller Ethernet LAN 10/100 Mbit/s
• eSATA-aansluiting
• 8 kanaals High Definition Audio
• elegant hoogglans design
• incl. PS/2 toetsenbord en optische scrollmuis
• aansluitingen voorzijde: 2x USB 2.0, 1x firewire, 1x microfoon, 1x hoofdtelefoon, 1x eSATA, geïntegreerde USB 2.0 flashkaartlezer leest van en schrijft naar alle gangbare Flashkaarten (geheugenkaarten niet meegeleverd)
• aansluitingen achterzijde: 2x PS/2, 1x COM poort, 6x USB 2.0, 1x LAN (RJ45), 1x firewire, 1x front line out, 1x rear line out, 1x center / subwoofer line out, 1x surround out, 1x line in, 1x SPDIF (opt.) out, 1x SPDIF (coax) out
• video-/TV-aansluitingen: 1x DVI-I (incl. adapter op D-Sub VGA), 1x HDMI, 1x TV out
• uitgebreid softwarepakket (OEM-versies) vooraf geïnstalleerd en/of geleverd op CD/DVD of recovery-DVD: Windows Vista®Home Premium, Microsoft® Works 9, Microsoft® Office Home en Student Trial Version (60-daagse testversie), Nero Essentials Nero Burning ROM 8, Nero Recode 3, Nero Express 8, Nero Vision 5, PhotoImpact 12 SE

of

HP Compaq SR5440:

Processor: AMD Phenom™ X4 9500 quad-core processor
Besturingssoftware: Legitieme Windows Vista® Home Premium
Behuizing: Midi Tower
Geheugen: 3 GB DDR2
Harde schijf: 750 GB
CD / DVD - Speler: DVD±ReWriter, dual layer en LightScribe
Videokaart: NVIDIA GeForce Go 8600GT , tot 1791 MB
Geluid: 7.1
Interface: USB + PS/2 , FireWire , D-sub VGA & DVI , HDMI
Bijzonderheden: Kaartlezer
Software: o.a. MS Works, Windows Media Center, Cyberlink Power2Go DVD
Toetsenbord/muis: Inbegrepen
Garantie: 1 jaar pickup & return
Merk: HP
Type: Compaq SR5440

Je had beter de belangrijkste onderdelen van beide computers even op een rijtje kunnen zetten om te kunnen vergelijken. Zeg processor, geheugen, HD, videokaart en geluidskaart.

"Hoogglans design" en "muis inbegrepen" en "aansluitingen aan de voorzijde" en dergelijke teksten maken het erg onoverzichtelijk. :confused:

Zie eigenlijk 1 van de 4 belangrijkste dingen niet, het moederbord. Is dit eigenlijk een keus tussen die 2 of ben je aan het samenstellen?

Je kan beter een pc in elkaar laten zetten, dit is ook goedkoper. De Venom X4 is beter als die ene dualcore, maar AMD is niet zo goed over het algemeen op de markt. Ze zijn wel een flink stuk goedkoper qua onderdelen, maar minder kwaliteit.

Je kan dus beter een pc zelf in elkaar zetten en post dan hier even je resultaat zodat er een discussie gevoerd kan worden over wat nou beter is en niet. Nu heb je 2 verschillende chips naast elkaar gezet, INTEL en AMD waarbij ze allebei wel wat hebben dat beter kan voor hetzelfde geld. Dus www.electronicagigant.nl, www.azerty.com, www.alternate.com en stel even een pc samen, maak een screenshot en post hier. Ik zeg niet dat je gelijk de onderdelen dan daarvandaan moet halen, maar is wel makkelijk met samenstellen.

Bij veel bedrijven kan je samenstellen en hun zetten het in elkaar dan. Daarnaast heb je dan ook nog je garantie mee natuurlijk.

Ik wil liever een PC in de winkel kopen :p
Welke raden jullie me aan, me budget is rond de 600 :)

Je kan denk ik ook beter zelf samenstellen. Als je van Paradigit neemt zou ik zeker 30 euro extra neerleggen voor de E8400. Je bent een gamer en in Paradigit zit een 9500GT, daar kan je niet echt lekker op gamen.

Heb even 3 samenstellingen gemaakt.
De duurste is natuurlijk de beste:

AM2 6000+ & 9600GT:

S775 E8400 & 9600GT:

S775 E8400 & HD4850:

Ik wil liever een PC in de winkel kopen :p
Welke raden jullie me aan, me budget is rond de 600 :)

Raoul... Dit zegt ie:
Daarom dat ik met die paradigit-pc kwam, die ik beter vind dan die andere pc's.
Ik heb jouw plaatjes niet geopend, maar ik ga er vanuit dat die inderdaad beter zijn. Maar ja: tis de keuze van de TS: niet van ons.

Raoul... Dit zegt ie:
Daarom dat ik met die paradigit-pc kwam, die ik beter vind dan die andere pc's.
Ik heb jouw plaatjes niet geopend, maar ik ga er vanuit dat die inderdaad beter zijn. Maar ja: tis de keuze van de TS: niet van ons.

Weet ik maar ik laat hem toch even zien wat hij voor hetzelfde geld ook kan kopen.

Dus als ik naar paradigit ga en ik zeg dat ik een pc wil samenstellen, moet ik dan alle onderdelen opnoemen wat ik erin wil?

Dus als ik naar paradigit ga en ik zeg dat ik een pc wil samenstellen, moet ik dan alle onderdelen opnoemen wat ik erin wil?

bij die standaard pc van mij niet. Die kan je gewoon bestellen bij paradigit.

Bij die pc's van Raoul wel. Maar die moet je sowieso niet bij paradigit kopen.
Raoul stelt ze samen bij azerty.nl. Daar moet je gewoon alle artikelnummers ingeven en daarna op bestellen drukken. Pc wordt dan thuisbezorgd (voor een paar euro)

Bij paradigit:
Zeg daar dat je de 'Paradigit Performer P538' wilt, waarbij je als opties de extra 2 GB geheugen wilt en de E8400-processor.

bij die standaard pc van mij niet. Die kan je gewoon bestellen bij paradigit.

Bij die pc's van Raoul wel. Maar die moet je sowieso niet bij paradigit kopen.
Raoul stelt ze samen bij azerty.nl. Daar moet je gewoon alle artikelnummers ingeven en daarna op bestellen drukken. Pc wordt dan thuisbezorgd (voor een paar euro)

Bij paradigit:
Zeg daar dat je de 'Paradigit Performer P538' wilt, waarbij je als opties de extra 2 GB geheugen wilt en de E8400-processor.

Ok en is die videokaart ook een beetje goed om games te spelen zoals; Pes2009 en WoW?

Ok en is die videokaart ook een beetje goed om games te spelen zoals; Pes2009 en WoW?
Jawel.

Die van Raoul zijn beter: maar ja... jij wil liever een kant en klare pc.
(die van Azerty.nl worden ook gewoon kant en klaar bij je aangeleverd: alleen windows nog even installeren en klaar).

In welke omgeving woon je, want dan kan ik kijken of er nog iets bij jou in de omgeving zit wat interessant is.

Jawel.

Die van Raoul zijn beter: maar ja... jij wil liever een kant en klare pc.
(die van Azerty.nl worden ook gewoon kant en klaar bij je aangeleverd: alleen windows nog even installeren en klaar).

In welke omgeving woon je, want dan kan ik kijken of er nog iets bij jou in de omgeving zit wat interessant is.

Ik woon in Den Haag :)

nee, dan kan ik weinig kant en klaars bedenken. (heb een paar voor mij bekende zaken geprobeerd: echt veel soeps is dat niet)

Dus of paradigit, of bij Azerty / Alternate bestellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan