Nieuwe PC

Status
Niet open voor verdere reacties.
waarom zou jij voor een legale versie van windows kiezen? kan makkelijk gratis aan beide komen.. en zou je XP of Vista op de pc zetten.. vista maakt de pc heel stuk langzamen, XP ondersteunt echter geen directX10

Om te kunnen updaten (Dankzij de nieuwste Microsoft beveiliging is een illegale nagenoeg niet meer te updaten en dan ben je in de aap gelogeerd).

Da's een redelijk vervelende vraag, da's namelijk nogal subjectief: de één zweert bij Vista (zoals ik) een ander wil er helemaal niets van weten

Laatst bewerkt:
Volgens mij heb je al een paar keer gezegd dat je geen besturingssysteem wilt.
Das jouw beslissing.

Ik ga je geen legale opdringen, behalve als je niet weet wat je doet: Updaten moetje bijv met beleid doen. Als je elke keer een melding krijgt dat je een illegale versie gebruikt, dan is dat niet erg prettig.

Vista / XP is altijd lastig. Ik heb een dual boot, maar heb al weer weken vista niet opgestart. Ik vind het gewoon niet prettig werken, maar ja: als je niet een tijd in Vista gaat werken dan wen je er ook nooit aan. Das dus mijn probleem.

Pasja: updaten kan best hoor: ik kan onder XP alle updates installeren. Alleen sla ik voor de zekerheid de wga-updates over. Maar legaal heeft ook zeker voordelen. Bijv dat je gewoon alle updates kan installeren, zonder bang te hoeven zijn dat je installatie niet meer werkt. En er zijn mensen die gewoon legaal willen werken.
Ik koop liever 2 spellen voor het geld: dan stimuleer ik gameontwikkelaars. Als Microsoft om zou vallen, dan is dat alleen maar mooi: kansen voor open source (linux).
Maar goed. Ik wil niet illegaal gebruik aanprijzen, noch uitleggen hoe je bepaalde dingen moet doen.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik geen officiele versie van windows aanschaf vind ik beetje zonde van de 100 euro want het enige probleem is updaten.. misschien nog tips voor een leuk 2.1 speakers setje?

Pasja: updaten kan best hoor.
Probeer maar een illegale Vista te updaten en laat als je tijd hebt een keer weten hoe het verliep.
Zie ook dit
.............. en zonder die (kleine) update géén SP1 en géén toekomstige updates.

Laatst bewerkt:
Probeer maar een illegale Vista te updaten en laat als je tijd hebt een keer weten hoe het verliep.
Zie ook dit.

Gaat prima. Maar vraag inderdaad niet wat ik voor moest doen voordat het goed werkte.
De beveiliging is allang gekraakt....

Aangezien er op de Helpmij wel over kraken etc. etc. geschreven mag worden, denk ik dat je velen een plezier doet, door "even" te vertellen hoe je het gedaan hebt.

Aangezien er op de Helpmij wel over kraken etc. etc. geschreven mag worden, denk ik dat je velen een plezier doet, door "even" te vertellen hoe je het gedaan hebt.
Ik wist trouwens niet dat erover gepraat mocht worden. Ik ben op fora altijd erg voorzichtig, omdat ik niet graag problemen krijg over dit soort (voor mij) niet belangrijke zaken.
Ik heb zelfs wel eens een ban gekregen omdat ik iemand wees dat hij via internet een versie van windows kon downloaden, omdat ik het vermoeden had dat hij een kapotte (legale) windows-cd had.

Op internet staan tools die de beveiling kraakt.
Ik zou wel op kunnen zoeken (denk ik) hoe de tool heet: als ik de bestanden tenminste niet verwijderd heb.
Het duurde wel een paar tools voordat het werkte, maar uiteindelijk was de zoektocht moeilijker dan de uitvoering.
Ook hierbij zal je wel weer in de problemen komen als er een 2e servicepack komt, of als ze updates gaan weigeren zonder nieuwe wga-check. Maar dat laatste doen ze volgens mij niet en de nieuwe SP komt ook nog niet.

Hoe dan ook ben ik met je eens dat Vista illegaal gebruiken zeker moeilijker is dan XP illegaal gebruiken. En ik heb ook niet de ervaring of het op de lange termijn goed blijft werken, wat ik bij XP wel weet.

De naam en / of downloadlokatie van de tool noemen is volgens de huisregels verboden..Beschrijven hoe het is gedaan, niet.

Kopie van een gedeelte van de Helpmij huisregels:

Warez:
Onder warez valt: illegale software, cracks, serienummers, kortom, dingen waar je normaal gesproken een (al dan niet betaalde) licentie voor nodig hebt.
Het is niet toegestaan warez te plaatsen op de site (dus ook geen links of bijlages die warez bevatten of aanbieden 'mail mij maar even').
Naar warez mag niet worden gevraagd.
Ook het vragen naar cd en dvd hoesjes is op helpmij niet toegestaan, evenals ondertitels voor films, i.v.m. de copyright rechten. Het plaatsen van links naar dit materiaal is dus ook niet toegestaan.
Je mag over warez converseren (als iets je niet lukt met het programma), zolang de bron van de software maar niet gepubliceerd wordt.

Laatst bewerkt:
nog een keer:

Wellke spellen wil je gaan spelen?
Hoe groot is je monitor (resolutie)?

dit is het beeldscherm wat ik heb
Acer P194W 19"WideTFT, 5ms, Zwart
resolutie: 1440x900

ik wil games kunnen spelen zoals COD4 en de nieuwe Farcry

Farcry:

Minimum System Requirements Single Player Only

- Computer: AMD Athlon 1 GHz or Pentium III 1 Ghz (AMD Athlon XP 2000 / Pentium 4 2 Ghz recommended)
- Operating System: FarCry is supported on the following operating systems: Windows 98SE, Windows ME, Windows 2000, and Windows XP.
- Memory: The game requires 256 MB of RAM.
- Controls: A keyboard and mouse are required
- Drives: 4 Gb of free space on hard disc are required to install and play the game. 4x DVD or 16x CDROM is required to install the game.
- Video: A 3D accelerator video card with support for DirectX® 9.0b and at least 64 MB of video memory is required.
- Sound: A DirectX®-compatible 16-bit PCI sound card is recommended.

For Multiplayer play only the following configurations are supported

Recommended System Requirements

- Computer: A 2 GHz AMD processor or better is recommended.
- Memory: We recommend 512 MB of RAM
- Drives: 4 Gb of free space on hard disc are required to install and play the game. 8x DVD or 32x CDROM is recommended to install the game.
- Video: A 3D accelerator video card with support for DirectX® 9.0b and at least 128 MB of video memory is recommended
- Multiplayer Connectivity: Access to UBI.com online gaming service, requires a low-latency, active Internet connection, rated at 64 Kbps upstream or faster. Multiplayer games played over a LAN require an active connection to a TCP/IP network. We recommend the use of cable or ADSL connection with 512 Kb/s in downstream and 128 kb/s in upstream.

High System Requirements

- Computer: A 3 GHz AMD processor or better is recommended.
- Memory: We recommend 1024 MB of RAM
- Drives: 4 Gb of free space on hard disc are required to install and play the game. 16x DVD or 32x CDROM is recommended to install the game.
- Video: A 3D accelerator video card with support for DirectX® 9.0b and at least 128 MB of video memory is recommended
- Multiplayer Connectivity: We recommend the use of cable or ADSL connection with 512 Kb/s in downstream and 128 kb/s in upstream.

Multiplayer Server Requirements

Dedicated Server
- Computer: A 2.4 GHz AMD processor or better is recommended.
- Memory: We recommend 512 MB of RAM
- Drives: 4 Gb of free space on hard disc are required to install and play the game. 16x DVD or 32x CDROM is recommended to install the game.
- Multiplayer Connectivity: We recommend the use of cable or ADSL connection with 512 Kb/s in downstream and 128 kb/s in upstream.
Non Dedicated Server:
Computer: A 2.8 Ghz AMD processor is recommended
Memory: We recommend 1 Gb of RAM, however we do not recommend connecting many players to a non-dedicated server.

COD4

systeem eisen:
Recommended requirements:
CPU: 2.4 GHz Dual Core or better
RAM: 1GB for XP and 2GB for Vista
HD: 8GB Free Space
GFX: 3.0 Shader Support, Nvidia Geforce 7800, ATI Radeon X1800 or better.

Minimum requirements:
CPU: Intel® Pentium® 4 2.4 GHz, AMD® Athlon™ 64 2800+ processor
or any 1.8Ghz Dual Core Processor or better.
RAM: 512MB RAM (768MB for Windows Vista)
HD: 8GB Free SPace
GFX: NVIDIA® Geforce™ 6600, ATI® Radeon® 9800Pro or better

Lijkt mij allemaal geen probleem.

dit is het beeldscherm wat ik heb
Acer P194W 19"WideTFT, 5ms, Zwart
resolutie: 1440x900

ik wil games kunnen spelen zoals COD4 en de nieuwe Farcry

De nieuwe farcry zal wel farcry2 zijn.
Eisen videokaart:
"NVidia 8600 GTS or better, ATI X1900 or better"

Daar voldoet een 9600gso natuurlijk wel aan.
Maar het is wel aan de krappe kant vind ik.
Zeker als je houdt van vrij moderne first person shooters is het wel handig om een goede videokaart te kiezen.
Ik zou dus minimaal een 9800GT aanraden, of HD4850, of 9800GTX. Prijzen lopen een beetje van 130 euro tot 200 euro. (en een HD4850 zit dus echt tussen een 9800GT en GTX in qua prestaties)
Wellicht vind je het te duur. Maar elk half jaar upgraden is ook niet zo goedkoop.

Ik geloof net asl pasja niet meer in het principe dat je zomaar 3 jaar met een videokaart kan doen. Maar als je nu al een kaart op het randje koopt, dan haal je wellicht 1 jaar al niet.

De naam en / of downloadlokatie van de tool noemen is volgens de huisregels verboden..
Je mag over warez converseren (als iets je niet lukt met het programma), zolang de bron van de software maar niet gepubliceerd wordt.

Het is een vrij simpel programmaatje van 411KB. Kan je na gaan...
Ik heb nog even gekeken of ik idd SP1 had en dat had ik inderdaad. (ik wist het niet meer 100% zeker)

Ehm de stappen mag ik sowieso noemen:
step 1: Install Vista without product key
Step 2: Run the Activator
Step 3: Restart

Het is nog simpeler als Vista installeren.... :p

Mensen nog een aantal vragen;
ik heb nu het volgende systeem samengesteld
pc3.JPG

mijn vragen zij nu is de voeding die hierin zit, gaan alle onderdelen samen (is het in evenwicht)

en ik hoorde van een vriend dat hij zou kiezen voor een ander soort videokaart:
een hd4850 of hd4870.. hij zegt qua prijs zit dit niet ver van een 9800GTX af maar is wel een stuk beter..

wat is jullie mening hierover?

grtz

HD4850 is iets slechter, maar wel flink voordeliger. Que prestaties scheelt het echt weinig, zeker boven een resolutie 1280x1024. (eronder wint de 9800-serie het makkelijk)
Soms is deze zelfs sneller.

De HD4870 is beter, maar ik vind hem een beetje duur op dit moment (230 euro of duurder -> toen ik hem een paar maanden geleden kocht was ie rond de 210)
1 uitzondering:
http://www.friesland-computers.nl/shop_detail.php?id=2451

Als je die daar zou bestellen: de processor is daar ook maar 150 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan