Nieuwe Videokaart + RAM

Status
Niet open voor verdere reacties.
CPU 2.26GHz
Kloksnelheid 2.27GHz
256 MB RAM-geheugen :confused:

En waar kan ik mijn harddisk zien, dus hoeveel ik heb?
 
Ik gok dat, gezien de huidige videokaart en ram, een videokaart van rond de € 100 ruimschoots voldoende is. Ik zou b.v. een Nvidia 7600 GS kiezen (256mb) en de prijs daarvan ligt rond de € 100,-. Een prima kaart die de meeste spellen vlekkeloos zal draaien.
 
ach misschien was ik wat te voorbarig met een 1950.

maar goed je vroeg om een goede videokaart en je hebt agp en als ik dan nog zou moeten upgraden zou ik voor het beste gaan


maar dat is ieder voor zich
:thumb:
 
Ik heb een 350W voeding, is dat goed?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een 350W voeding. Is dat goed?

nee sorry voor een 350 is dat net te krap. advies is 450 maar als je een echt stabiele a merk voeding hebt wil het nog wel eens lukken

wellicht kun je terugvallen naar een 1650

ook te vinden op die site die ik je in mij eerste reactie gaf

vul in bij trefwoord:1650 en dan enter

en je krijgt de hele lijst

ook het voorstel van een 7600 is het overwegen waard en wellicht een 7800 kaart

ook daar allemaal te vinden
 
Laatst bewerkt:
Zou je de link van die 16 kunnen geven en is dat een goede videokaart? Ik wil geen topspellen spelen maar ik wil ze wel in mooie graphics kunnen spelen. Ik houd van sportspellen zoals Virtua Tennis 3 en Pro Evolution Soccer 6. Als die met de hoogste kwaliteit of een hele goede kwaliteit gespeeld kunnen worden, ben ik tevreden! :thumb:?
 
Zou je de link van die 16 kunnen geven en is dat een goede videokaart? Ik wil geen topspellen spelen maar ik wil ze wel in mooie graphics kunnen spelen. Ik houd van sportspellen zoals Virtua Tennis 3 en Pro Evolution Soccer 6. Als die met de hoogste kwaliteit of een hele goede kwaliteit gespeeld kunnen worden, ben ik tevreden! :thumb:?

dat kan met die 1650 en ook met de 7600 en 7800
http://tweakers.net/pricewatch/1502...Pro-512MB-DDR2-(AGP-2x-DVI)-11091-04-20R.html


http://tweakers.net/pricewatch/1423...GS-256MB-DDR2-(AGP-DVI)-N7600GS-HTD-256M.html

alles is te vinden op die site
 
Oke, heel erg bedankt. Is een 350W voeding goed? Dit is mijn laatste vraag :p.
 
Zoals Frankwannet al aangaf, nee.
Maar ik blijf nog steeds bij mijn standpunt dat ik het zonde vind om geld uit te geven aan een AGP videokaart, extra geheugen, terwijl de rest van je systeem ook al verouderd is.

Beter eventjes doorsparen om ook voor een moederbord en processor te gaan.
 
Frankwannet, kun je even een samenvatting geven zodat ik precies weet wat ik moet doen? :thumb:
 
Sorry, ik had het niet gezien. Ik heb het door, maar Frankwannet zegt dat het wel kan met een andere goede videokaart.
 
Het kan altijd natuurlijk.
Maar een PCI-E kaart is vele malen sneller dan een AGP.
En prijstechnisch is een PCI-E vaak ook nog aantrekkelijker.

PCI-E versie: http://www.cool-prices.nl/Producten...re Radeon X1650 Pro 512MB DDR2 (PCI-E, 2x DVI)

AGP versie: http://www.cool-prices.nl/Producten...hire Radeon X1650 Pro 512MB DDR2 (AGP, 2x DVI)

Ook met geheugen zal je merken dat de oudere types vaak duurder zijn.

Dus kan je in mijn ogen beter eventjes wachten met aanschaffen, om later er ook een mobo en CPU bij te nemen.
Hierdoor zal je aanzienlijk meer snelheidswinst hebben, en er langer plezier van hebben.
 
Dan zou je zoiets krijgen:

Winkelwagen
Artnr. Artikel Aantal Prijs
7918 Asus P5ND2 SE, nForce4 SLI Intel Ed. (PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID) € 60,95

8241 Asus Radeon X1650 512MB DDR2 (PCI-e, DVI) EAX1650⁄SILENT⁄HTD⁄512M € 82,45

6791 Cooler Master RS-500-ASAA iGreen Power, 500W (ATX 12V V 2.2) € 79,95

5387 Corsair 2GB DDR2 (2x1GB) PC6400 800Mhz CL5 5-5-5-12 (TWIN2X2048-6400) € 122,55

6466 Intel Core 2 Duo E6300 (S775, 2x1.86GHz, 2MB, 1066MHz FSB, Boxed) € 136,30


Exclusief € 405,21
BTW € 76,99
Totaalprijs € 482,20
 
Ey Patrick, maar als ik dan even doorspaar kan ik toch net zo goed een nieuwe PC halen met alles erop en eraan? :D
 
ja alles kan en volgend jaar kun je ook weer nieuw en het jaar daarop ook weer

je geeft zelf aan dat dit je systeem is wat je nu hebt en dat dat je budget was

daar ben ik met mijn reacties ook van uit gegeaan en dat je dus dat syssteem wilt behouden

zo slecht is dat ook weer niet hoor(2.26ghz)

er zijn mensen die met minder, goed kunnen gamen

maar goed het is aan jou wat je wilt
ik kan niet in je portomonee kijken

niemand niet!!!!



ps 350 watt is niet voldoende voor een 1950
 
Ik zou toch gewoon kiezen voor een 7600GS, dat trekt de voeding ook nog en geloof me, je kan de meeste spellen fatsoenlijk spelen, de allernieuwste zal je niet met de hoogste instellingen kunnen spelen maar dat trekt de processor toch ook niet meer. Spellen van een jaar of twee, drie oud kan je prima spelen met hoge instellingen.
Wat betreft het geheel vervangen van het binnenwerk (moederbord enz.) ben ik het met frankwannet eens, als je zo gaat denken moet je dus nooit opwaarderen maar altijd compleet nieuw aanschaffen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan