Nieuwe virusscanner ? WELKE ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Inderdaad :P

Het gaat meer over een discussie van wie er nou gelijk heeft , dan dat ik geholpen word met mijn vraag :P

Mijn eisen :
Snel updaten
Licht programma
Makkelijke interface
Een virusscanner met kwaliteit :P
Firewall
Mailscanner

Meer kan ik zo even niet bedenken. Eset bevalt me wel héél erg goed

Het gaat meer over een discussie van wie er nou gelijk heeft , dan dat ik geholpen word met mijn vraag :P

Mijn eisen :
Snel updaten
Licht programma
Makkelijke interface
Firewall
Mailscanner

dan komt ESET (NOD32) inderdaad goed uit!!!!
en je hoeft natuurlijk niet persee via helpmij te bestellen he! dat is je eigen keuze

Eset Smart Security is gewoon een goed en degelijk programma. Kaspersky Internet Security ook, die kun je ook nog eens (gratis) uitproberen. Vind je Smart Security een fijn programma, dan is er geen reden om 'm niet te gebruiken. :)

Verder kun je ook altijd nog Trend Micro Internet Security 2008 proberen. :D
Het zijn alledrie prima programma's, die je pc allemaal zo goed mogelijk zullen beschermen. Beslis dus zelf wat jij een fijn programma vindt. :)

Mijn eisen :
Snel updaten
Licht programma
Makkelijke interface
Firewall
Mailscanner

ESS is beter in heuristische analyse, KIS is beter met definities.
Alle twee licht.
Bij KIS meer in te stellen naar je persoonlijke voorkeur, bij KIS bepaal je zelf welke onderdelen je installeert.
KIS heeft vaker updates per dag dan ESS.

Dus eigenlijk KIS, maar als je tevreden bent met ESS.......:)

Ter uwer informatie, Eset Smart Security is eveneens gratis uit te proberen.

Vergeten dat ik in de NB zelf een artikel geschreven heb over de probeerversie van ESS?
Of was het als algemene info bedoeld?

Laatst bewerkt:
De beste beveiliging zit nog altijd tussen de stoel en het toetsenbord. :)

Zo is het maar net.....

Ik heb een tijd lang NOD32 gebruikt, geen virus gehad!
Ik heb een tijd AVG Free gebruikt, ook geen virus gehad
Ik heb een hele tijd F-Secure gebruikt, geen enkel virus gehad
Toen een tijdje PC Tools Free, geen virus gehad
Afgelopen tijd de nieuwe Eset, een weer geen enkel virus
En nu Avast Free en.... precies! Weer geen enkel virus

Zo zie je maar....

En die scan-snelheden zullen best verschillen, maar ja, ik hoef nooit te scannen want.... ik heb geen virus!!

Ter uwer informatie, Eset Smart Security is eveneens gratis uit te proberen.

Volgens mij gebruikt TS ESS nu al, dus zal hij dat wel weten.
Of hij het van KIS wist, was dus de vraag.......

Volgens mij gebruikt TS ESS nu al, dus zal hij dat wel weten.
Of hij het van KIS wist, was dus de vraag.......
Ja en, er zijn inmiddels zoveel lezers dat er geen verkeerde verwachtingen moeten worden gewekt. En daar komt bij dat er hier ca. 120 nutteloze reacties zijn en nu ga jij mij zeggen dat het om de TS gaat.

Ja en, er zijn inmiddels zoveel lezers dat er geen verkeerde verwachtingen moeten worden gewekt. En daar komt bij dat er hier ca. 120 nutteloze reacties zijn en nu ga jij mij zeggen dat het om de TS gaat.

Zie bericht 100

Ik ben blij met ESET. Maar ik zit nu met een ( verdacht ) probleem. Ik speel nog wel eens Habbohotel ( ik ben dan ook nog niet zo oud :p ) En sinds vanochtend , heeft mijn firefox ergens last van denk ik. Er word echt constant een fout opgetreden ( Niet letterlijk ) Maar vreemd genoeg alleen als ik Habbohotel speel. Ligt dit aan een virus , shockwave of Firefox ?

Je kunt altijd checken of er een update beschikbaar is van Adobe Shockwave. De oude versie verwijderen, en een nieuwe versie downloaden kan ook helpen. Loop je ook tegen problemen op als je andere online spelletjes speelt, die gebruik maken van Shockwave?

Mijn eisen :
Snel updaten
Licht programma
Makkelijke interface
Firewall
Mailscanner

Dan zou ik BitDefender Internet Security 2008 gebruiken, want die heeft:

elke uur stille en snelle update
makkelijke interface
licht programma
detecteert 98% bij de test van de miljoen bedreigingen
in/outbound firewall met stealthmode, program control en icoon van het applicatie
mailscanner
antispam
gamemodus (laat de game niet vertragen en geeft dan geen waarschuwingen tijdens een game meer)
ouderlijk toezicht
beschermd tegen virus websites (werkt zelfs ook voor safari!)
privacy data bescherming (laat jouw privé gegevens niet door het internet door)

probeer 30 dagen gratis

Laatst bewerkt:
Dan zou ik BitDefender Internet Security 2008 gebruiken, want die heeft:

elke uur stille en snelle update
makkelijke interface
licht programma
detecteert 98% bij de test van de miljoen bedreigingen
in/outbound firewall met stealthmode, program control en icoon van het applicatie
mailscanner
antispam
gamemodus (laat de game niet vertragen en geeft dan geen waarschuwingen tijdens een game meer)
ouderlijk toezicht
beschermd tegen virus websites (werkt zelfs ook voor safari!)
privacy data bescherming (laat jouw privé gegevens niet door het internet door)

probeer 30 dagen gratis

Die gamemodus lijkt me wel superhandig. Als ik aan het gamen was op de PC , dan kwam avast er altijd in beeld met een mededeling. Heel irritant.
Na eset probeer ik Bitdefender dan maar even. Waar kun je die dan kopen ? Via helpmij of in de winkel of alleen op hun site ?

ik denk dat het bij media markt te koop is. koop het anders online van bitdefender of als je toevallig een zaak vind die het verkoopt. nog informatie over de gamemodus. die gamemodus is pas ingeschakeld als je alt+g drukt. daarna na het gamen weer alt+g en dan is weer volledige bescherming met waarschuwingen.

Installeer je pc naar wens, dus windows en de nodige software.
Maak nu een backup van je C: schijf met bv Acronis disk image naar een andere partitie of dvd. Installeer na de backup een virusscanner naar keuze die bv 30 dagen geldig is.
Is de virusscanner nu afgelopen dan zet je je backup terug en installeer je m opnieuw, weer 30 dagen free. Backup maken duurt 15 min, terugzetten nog sneller.

Installeer je pc naar wens, dus windows en de nodige software.
Maak nu een backup van je C: schijf met bv Acronis disk image naar een andere partitie of dvd. Installeer na de backup een virusscanner naar keuze die bv 30 dagen geldig is.
Is de virusscanner nu afgelopen dan zet je je backup terug en installeer je m opnieuw, weer 30 dagen free. Backup maken duurt 15 min, terugzetten nog sneller.

we zijn in 2008 en niet in de romeinse tijd. als je een antivirus installeert (een goede dan) voor trial kan je daarna niet weer gebruiken als trial over is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan