• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Nog steeds wat hulpjes nodig met mijn capaciteit planrooster.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oke, alleen dan bij de rolmenuutjes misschien dat ik eea aan moet passen via gegevensvalidatie zoals je eerder aangaf...

Hoi Plongske, vergeet je ook niet even van het mooie weer te genieten!
Ik ga nog even de afwas doen en dan ga ik um bekijken...

Hoi Plongske, ben ik weer. Duurde even wat ik heb eea uit zitten proberen.

Ziet er goed uit :thumb: Volgens mij nog wat kleine dingetjes die wat rechtgezet moeten worden, maar zoals het nu staat werkt
hij goed, ook de berekeningen.

Behalve onderstaande dingen, maar dat zijn volgens mij kleinigheidjes...
ps. Als ik hem opslaat op excel 2007 bestand was geen probleem he?

De eerste keer dat ik het bestand opstartte kreeg ik eerst deze 2 meldingen:
foutmelding test 7.jpg
foutmelding 2 test 7.jpg

ho ik drukte iets te snel..... maak wel een vervolgberichtje...

Mijn vingers waren iets te snel op enter...

tabblad zakenoverzicht goochelt hij een beetje met de datums in kolom K (hij zet er een = tussen en gebruikt verschillende formats)
Bekijk bijlage 186672

Tabblad inzetbaar geeft hij in kolom M ineens ook een urenmelding.

Tabblad inzetbaar geeft hij een grijze 2 voor inzetbare uren. Waren volgens mij ooit marge uren, maar mogen van mij gewoon ook rood worden hoor.
Dus idd blauw voor teveel uren ingepland en rood voor nog vrije inzetbare uren...
Bekijk bijlage 186674

Heeft mogelijk iets te maken met het tabblad Tabel waar ik ook ineens marge 2 tegenkom?
Die marge mag er van mij af als dit idd zo is....
Bekijk bijlage 186676

Ik heb een nieuw werk toegevoegd in dit bestand. Artsbezoek. Dat gaat op zich goed tot het tabblad Project FTE.
Dat tabblad is inderdaad nu in orde, vermeld 1 project en de uren daaraanbesteed per week juist :thumb:
Alleen de nieuwe projecten pakt hij niet mee, zoals het project artsenbezoek dat ik er nu nieuw ingezet heb.
Nu heb ik een beetje zitten kijken, en als het niet klopt moet je me maar even verbeteren, maar volgens mij
haalt hij tm het project Koken (15) de gegevens van het zakenoverzicht.
En wil die dit vanaf regel 16 gaan doen vanaf de projectplanning.....

Volgens mij werkt hij nu inderdaad perfect en zou hij het zo op het werk ook moeten doen.
Ga ik morgen in de loop van de dag even uitproberen daar dus dat hoor je savonds van me.

Misschien dat je zo nog even naar een dingetje (foutje) op het blad PROJECT FTE wil kijken, of ik het goed gezien heb.
Als ik een nieuwe zaak invoer en daaraan personeel koppel dat zie ik dat project idd op het blad PROJECT FTE staan.
Alleen vult hij daar de kolom FASE en STATUS niet automatisch aan.
Maar volgens mij denk ik het probleem gezien te hebben en is dat simpel aan te passen (maar voordat ik iets verknal)
Volgens mij moet hij de gegevens van het nieuwe project dat ik heb ingevoerd halen uit Projectplanning regel 13 en haalt hij zit
uit regel 14 (waar nog niets staat) Heb ik dat goed?

aaaa.jpg

Plongske, effe een gewoon vraagje tussendoor.

Als ik op 1 tabblad sorteer op alfabet (bv zakenoverzicht op alfabet) via de filter heeft dit dan invloed
op de werking van het hele bestand? Of neemt hij de formules mee van die regel met sorteren??

Manoeska,
Alles wordt automatisch meegenomen.
Als in zakenoverzicht onderzoek sorteert met filter staan op project Fte ook alles gesorteerd.
Ik zou zeggen neem eerst een kopie van je bestand en probeer het eens uit op de andere.

Nee, dat doe ik zeker. Ik zit nu ook al in een kopiebestand van alles te proberen.
En ik hou één leeg bestand als bronbestand. Je weet maar nooit ;-)

Behoudens dat dingetje (foutje) op het blad PROJECT FTE.

Kwam nog iets tegen Plonske, op het tabblad PROJECTPLANNING zitten nog een kolom F tm J verstopt.
Hebben geen functie, dus onnodig en misschien verwarrend.
Maar als we die verwijderen dan veranderd dat zeker ook iets in de verwijzingen op andere bladen?

Dit moet hem na deze 2 dingetjes dan gaan worden he...

Ben er zo blij mee en zo blij dat je hebt willen helpen hiermee:thumb: :thumb::D

Manouska,
Ik heb de kolommen verwijdert en blad Fte aangepast.
Ik heb nog even zitten spelen met het sorteren op een kopiebestand en zie dat als je bij projectplanningen sorteert op project dat de uren niet mee sorteren. ik weet helaas niet hoe dat komt

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Manoeska,
Ik heb het blad projectieplanning aangepast zodat je ook kunt sorteren.alles werkt volgens mij naar behoren.
Enkel bij functie/rol en en fase wordt alles naar beneden verschoven. dit komt omdat in die kolommen formules staan en bij het sorteren de spaties naar boven komen te staan.

Bijlagen

Hoi Plongske,

Ik moest eerst even uitproberen wat je bedoelde, maar ik zie het.

Waarbij alles naar beneden geschoven wordt als ik sorteer van A tm Z is alleen op het tabblad INZETBAAR, zie ik dat goed?

Zou dat op te moeten lossen zijn of denk je van niet?
Anders gooi ik deze blog dicht en zet ik hem als nieuwe vraag in, misschien dat andere nog
mee kunnen denken en een ingeving hebben.... Wat denk je?

gr manoeska

En voor de zekerheid wil ik hem zowel in de versie 2010 als 2003-2007 opslaan.
Kan ik beiden vanavond even op werkcomputer testen voor de zekerheid.

Alleen wat ik eerst niet had als ik hem als 2003-2007 opslaat is dat hij 2 meldingen geeft waarvan er 1 zegt dat
er veel functionaliteitverlies is..

fout.jpg

fout 2.jpg

:o

Manoeska,
Wat het opslaan betreft is het versie 97-2003 dat je bedoeld.
de foutmeldingen gaan gaan over de voorwaardelijke opmaak van de cellen. ik test dit nog even uit.
Wat het sorteren betreft, ben ik op het einde van mijn kunnen. als het op te lossen is dan vermoedelijk via een macro. dit gaat mijn petje te boven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan