We gaan nu off-topic. Wat mij betreft geen ‘sorry’ hoewel dit zou misschien meer in de ‘chat’ passen.
Het is geen ‘interessantdoenerig’. Waarom zou ik?
Voordat ik naar bed ga (ik moet straks toch beetje geld verdienen) toch een aantal argumenten:
- je zit genoeg op het forum en internet. Dus je weet dat XP is standaard nok vol met wat men zou noemen ‘legale’ spyware. Microsoft heeft XP volgepropt met dit. Dat is dus mijn 1e een grootste bezwaar. Als je dus rondkijk op het internet dan zie je dat men behoorlijk veel moet ‘aanpassen’ zodat de leuke PC’tje niet constant gegevens over je PC naar Microsoft stuurt. Ik ben dus hier principieel tegen! Als ik een programma op mijn PC heb dan moet ik het zelf weten en daar heeft Microsoft NIETS mee te maken.
- Veel mensen hebben XP omdat bijna alle PC’s worden met XP geleverd. Men vraag niet om, je krijgt dit zowel bij Aldi als bij Lidl of HP of anderen. Dus hier is geen sprake van: ik heb XP gekocht omdat ik dat wil!
- Als ik op de site van Microsoft ga dan moet XP toch de meeste updates hebben. Als ik het goed heb rond de 68 en dat vind ik veel van een ‘top’ systeem!
- Wat betreft ‘bijzonder veel gebruik’: naast het feit dat XP al op de nieuwe PC’s zit, er zijn ontzettend veel kopieën in gebruik. Dat merk je of forums of als iemand met een PC langs komt dat niet goed werkt. Dan kijk je goed en vaak zit de SP1 niet op omdat het een illegale kopie is. Als je nog reel kijkt: komt iemand met een Pentium 2 of 3 met XP Pro erop. Ik bedoel het niet …lig maar je geloofd toch niet dat iemand met een PC van € 100 tot 300 een programma koopt van € 430.
Dus wat betreft veel gebruik: of krijg je het standaard of het is vaak een kopie.
Ik ben nu moe dus geen argumenten meer. Als je zin hebt dan open maar een topic bij members chat dan kunnen we daar verder. Voor nu: slaap lekker zolang je geen vampieren tegen komt (Buffy the vampire slayer!)
Humpe ik zag jou posting niet. Als je goed leest: ik heb hier een laptop met XP erop. Hij is bijna nieuw (5 maanden oud). Het is en blijft een kwestie van smaak.
Iedereen gebruikt wat hij wenst. Toch ?