Norton 2002 of 2004?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Linto
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben je in slechte stemming of zo..? Hoe in iedere topic herhalen?
Je hebt gelijk met 98SE geen problemen.
Met ME heb ik geen ‘grote’ problemen (blauwe scherm of zo.)
2000, weet ik niet, maar ik hoor weinig klachten hierover. Als ik ook nog kijk dat bijna alle grotere bedrijven + banken Windows 2000 gebruiken dan neem ik het aan dat het redelijk goed moet zijn.
Met XP, ik mag toch een mening hebben? Als ik nu klik op het nieuwste berichten dan heb ik toch direct 5 met XP? Of heb ik te veel bier op?

[off-topic, sorry]
Geplaatst door falconetti
Met XP, ik mag toch een mening hebben? Als ik nu klik op het nieuwste berichten dan heb ik toch direct 5 met XP? Of heb ik te veel bier op?

Je hebt teveel bier op. Dat je veel berichten over XP aantreft komt simpelweg omdat XP nu bijzonder veel gebruikt wordt.

En nee, ik ben niet in een slechte stemming, maar het valt me wel op dat jij bijzonder vaak negatieve uitlatingen over XP doet. Dat vind ik op zichzelf prima, maar omdat je nooit argumenten voor die uitlatingen hebt komt het vaak een beetje 'interessantdoenerig' over.
[/off-topic, sorry]

Je kan over XP nooit een beoordeeling hebben als je er nooit mee gedraaid hebt, dat zij ik ook, toen ik met ME op mij systeem zat, en dan die verhalen die onder helpmij gelezen had , dat nooit, maar ik kon niet anders, ik moest een nieuw systeem installeren omdat ME niet goed meer werkte, toen had ik een keus van ME of XP, en toen heb ik voor xp gekozen en daar heb ik helemaal geen spijt van.
Pentium !! 350 mhz, en veel stabieler??.

We gaan nu off-topic. Wat mij betreft geen ‘sorry’ hoewel dit zou misschien meer in de ‘chat’ passen.
Het is geen ‘interessantdoenerig’. Waarom zou ik?
Voordat ik naar bed ga (ik moet straks toch beetje geld verdienen) toch een aantal argumenten:
- je zit genoeg op het forum en internet. Dus je weet dat XP is standaard nok vol met wat men zou noemen ‘legale’ spyware. Microsoft heeft XP volgepropt met dit. Dat is dus mijn 1e een grootste bezwaar. Als je dus rondkijk op het internet dan zie je dat men behoorlijk veel moet ‘aanpassen’ zodat de leuke PC’tje niet constant gegevens over je PC naar Microsoft stuurt. Ik ben dus hier principieel tegen! Als ik een programma op mijn PC heb dan moet ik het zelf weten en daar heeft Microsoft NIETS mee te maken.
- Veel mensen hebben XP omdat bijna alle PC’s worden met XP geleverd. Men vraag niet om, je krijgt dit zowel bij Aldi als bij Lidl of HP of anderen. Dus hier is geen sprake van: ik heb XP gekocht omdat ik dat wil!
- Als ik op de site van Microsoft ga dan moet XP toch de meeste updates hebben. Als ik het goed heb rond de 68 en dat vind ik veel van een ‘top’ systeem!
- Wat betreft ‘bijzonder veel gebruik’: naast het feit dat XP al op de nieuwe PC’s zit, er zijn ontzettend veel kopieën in gebruik. Dat merk je of forums of als iemand met een PC langs komt dat niet goed werkt. Dan kijk je goed en vaak zit de SP1 niet op omdat het een illegale kopie is. Als je nog reel kijkt: komt iemand met een Pentium 2 of 3 met XP Pro erop. Ik bedoel het niet …lig maar je geloofd toch niet dat iemand met een PC van € 100 tot 300 een programma koopt van € 430.
Dus wat betreft veel gebruik: of krijg je het standaard of het is vaak een kopie.
Ik ben nu moe dus geen argumenten meer. Als je zin hebt dan open maar een topic bij members chat dan kunnen we daar verder. Voor nu: slaap lekker zolang je geen vampieren tegen komt (Buffy the vampire slayer!) ;) ;)

Humpe ik zag jou posting niet. Als je goed leest: ik heb hier een laptop met XP erop. Hij is bijna nieuw (5 maanden oud). Het is en blijft een kwestie van smaak.
Iedereen gebruikt wat hij wenst. Toch ?

Laatst bewerkt:
Geplaatst door falconetti

En als je goed leest: Linto voert 1 format uit i.v.m. datum afloop

Ik doe geen format omwille van die datumafloop, ik doe dit om terug met een clean systeem te beginnen, die norton terug installeren voor een heel jaar is handig meegenomen ;)

Op http://hallmall.com/store/software_B0000C8XYI_Norton-AntiVirus-2004.html staan enkele bedenkingen van mensen die zowel Norton 2002 en 2004 gebruikt hebben, onderandere deze bedenkingen:

I thought I was doing the right thing, by updating my antivirus from Norton 2002 to Norton 2004. Boy was I wrong. Although I didn't experience the problems with the install that others did, I do notice an immediate performance slow-down of my computer. I have P4 1.6ghz, 512RAM and I can tell it's slowing my computer down.

It got downright maddening and, since it doesn't uninstall properly I was forced to go into the registry as well as several other places to wipe all of it's traces out, and completely uninstall and re-install SystemWorks to 'roll back' to 2002. My advice, get this ONLY if you desperately need it due to unruly teens or family members who share tons of files in chat rooms. Otherwise, for the smarter people stick with 2001, or 2002 and keep it updated. This 2004 is bloatware plain and simple

I have a 2.4Ghz, 512ram computer with Windows XP. Once I installed Norton, everything on my computer was extremely sluggish.

Bij mij blijft het, na dit gelezen te hebben, toch 2002...:thumb:

Sorry Linto, ik heb me verkeerd uitgedrukt. Dat begrijp ik wel, je gaat niet formatteren omwille afloopdatum. Dat doe ik ook niet.
Jou extra info over 2004 is duidelijk nu ook voor mij, ik blijf maar lekker met 2002.

Linto,
Het is altijd beter om Norton kwa versies niet langer dan 2 versies oud te laten houden.
Dat wil zeggen: als je NAV 2004 en 2003 hebt dan zit je goed, maar heb je iets ouder dan dat, dan werkt het wel, maar dat ben je minder beschermd.

Reden is hierom: in Norton zit ook een heuristische functie erin. Dat is de functie die ervoor zorgt dat een virus of trojan herkend wordt voordat er virus definities ertegen zijn. En zoals je weet is een virus er altijd eerder dan de virusdefinities ertegen.
De heuristische functie is dus beter in NAV 2004 dan in NAV 2002.
Zo werd bijvoorbeeld het swen.a virus door de heuristische funtie al eerder herkend door Norton zonder dat er zelfs virus definities ertegen waren.

Voor meer informatie over dat geval van het swen virus, lees dat deze topic even:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=133786&highlight=heuristische

Een tweede reden waarom je beter naar NAV 2004 kunt gaan is doordat de technologie van NAV 2004 veel beter bestand is tegen virussen dan NAV 2002.

Zo heb ik verschillende virussen getest op een pc met 2004 en met 2002. Dus ik besmette de pc express met een virus om te testen.
Daaruit bleek dat NAV 2004 nog gewoon bleef doorwerken ondanks dat de pc besmet was vanwege nieuwe technologie die er gebruikt wordt.
Daartegen was het zo dat NAV 2002 niet meer werkte als de pc besmet was met bepaalde virussen. En dan hebben we het vooral over de autoprotect.

Ik hoop dat je wat meer informatie heb gekregen erover.

@ Saldos: als je het zo bekijkt, is het natuurlijk weer beter om te upgraden natuurlijk, maar waarom maken ze er dan zo'n zware brok van van die Norton 2004? Als het echt een systeem zo traag doet lopen, dan slaat Symantec toch haar eigen ruiten in? Je leest overal negatieve reacties over Norton 2004.

Ik ben altijd een tevreden Norton gebruiker geweest, maar als ik die reacties lees uit mijn vorige post (dat het systeem er traag van wordt), ga ik toch eerder een ander antiviruspakket dan Norton 2004 kopen.

Bij mij moet het enkel beschermen tegen virussen en het moet betrouwbaar zijn, meer hoeft voor mij echt niet...

Hoi Linto, die negatieve reacties tref je inderdaad veel aan. Naast Microsoft-bashing lijkt nu ook Norton-bashing populair te worden. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe serieus je dergelijke verhalen moet nemen. Hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind. Anderzijds ís NAV 2004 inderdaad wel een zwaar programma, zwaarder dan de meeste andere virusscanners. Ik kan echter niet zeggen dat ik na de installatie van NAV 2004 ook maar enige vertraging van mijn systeem heb opgemerkt. Alleen het opstarten duurt ietsje langer, maar daar kan ik prima mee leven. Dit is natuurlijk alleen mijn ervaring, maar die wilde ik toch even meegeven.

Ik kan alleen uit eigen ervaring putten. Op een oudere pc Pentium 2 Windows 98 draaide NAV 2003+ZA, nergens last van. Nu ook niet zo'n snelle pc, Pentium 3, 666 mhz/256 MB geheugen met NIS 2003, heb geklokt hoe lang het opstarten duurt, 25 sec. Surfen gaat best lekker, ligt ook een beetje aan de sites qua opbouw en de tijden waarop je zit te internetten. Mij hoor je niet klagen. In juli loopt het abonnement af, weet nog niet wat te doen, ligt ook een beetje aan mijn beurs-inhoud. Kijk anders hier ook even: NOD32 verkrijgbaar via Helpmij!

Geplaatst door Linto
@ Saldos: als je het zo bekijkt, is het natuurlijk weer beter om te upgraden natuurlijk, maar waarom maken ze er dan zo'n zware brok van van die Norton 2004? Als het echt een systeem zo traag doet lopen, dan slaat Symantec toch haar eigen ruiten in? Je leest overal negatieve reacties over Norton 2004.
Ik ben altijd een tevreden Norton gebruiker geweest, maar als ik die reacties lees uit mijn vorige post (dat het systeem er traag van wordt), ga ik toch eerder een ander antiviruspakket dan Norton 2004 kopen.
Bij mij moet het enkel beschermen tegen virussen en het moet betrouwbaar zijn, meer hoeft voor mij echt niet...

Norton 2004 vergt inderdaad veel meer system resources en vergt meer van je geheugen en je cpu dan andere versies.
Reden daarvoor is omdat Norton ervan uit gaat dat mensen ook steeds meer geheugen hebben op hun pc en een snellere pc hebben dan vroeger.

Tweede reden is omdat in elke nieuwe versie van Norton weer nieuwe dingen in moeten zitten om de verkoop van nieuwe versies te stimuleren, maar het nadeel ervan is wel dat het meer system resources vergt van de pc.

In elke versie kwam er dus iets nieuws:

NAV 2000: inkomende email scan
NAV 2001: script blocking + bloodhound
NAV 2002: uitgaande email scan
NAV 2003: messenger scan + email trojan block
NAV 2004: spyware scan + unzipper

Dus zoals je ziet komt er met elke versie iets nieuws en dan moet datzelfde ook in de volgende versie komen met weer iets nieuws erbij. Dat is dus de reden dat je steeds meer geheugen etc. nodig hebt ervoor.

Als je niet zoveel system resources hebt, dan kun je een lichtere antivirus scanner nemen zoals NOD32.

Hoeveel geheugen heb je eigenlijk Linto? En wat voor CPU heb je?

Ik heb een Athlon XP 2000+ @ 1667 mhz en 512 RAM, dus dat is nog goed te doen.
Ik ben momenteel de trial van Norton 2004 aan het proberen, en veel hinder heb ik toch nog niet echt ondervonden, misschien toch de upgrade waard dan....

Gewoon installeren, want stilstand is acheruit gang.

Geplaatst door Linto
Ik heb een Athlon XP 2000+ @ 1667 mhz en 512 RAM, dus dat is nog goed te doen.
Ik ben momenteel de trial van Norton 2004 aan het proberen, en veel hinder heb ik toch nog niet echt ondervonden, misschien toch de upgrade waard dan....

jouw systeem kan NAV 2004 makkelijk aan joh :D
Je hebt een snelle pc dus geen zorgen.

Geplaatst door saldos

jouw systeem kan NAV 2004 makkelijk aan joh :D
Je hebt een snelle pc dus geen zorgen.

Jij werkt voor Symantec zeker? ;) :D

2004 draait hier nu ondertussen al 2 dagen en ik merk toch geen vertragingen, misschien enkel bij het opstarten, maar niet echt hinderlijk...

Geplaatst door Linto

Jij werkt voor Symantec zeker? ;) :D

2004 draait hier nu ondertussen al 2 dagen en ik merk toch geen vertragingen, misschien enkel bij het opstarten, maar niet echt hinderlijk...

Wel ooit gewerkt bij Symantec, maar ben nu werkloos :(

Maar bij dat het werkt bij je :thumb:

Ik ben zelf ook over gegaan van Norton 2002 naar 2004 en heb op het ogenblik problemen met het internet die ik met Norton 2002 niet had. Norton 2004 controleert op het ogenblik zo goed naar welke webpagina ik ga dat het minuten lang duurt voordat ik de pagina voor heb.Je moet je zelf maar achter de oren krabben voor je de nieuwe versie aanschaft. Misschien is uitproberen met die van iemand anders een optie. Veel meer mogenlijkheden ten opzichte van 2002 zitten er niet op 2004. Een goede pop-up killers en anti-spam kan je ook gratis via het internet downloaden. Je moet het zelf maar beslissen! Groetjes!!!

Het is toch wel heel wat dat Mierenhoop speciaal lid wordt van Helpmij om zijn ongenoegen over NAV 2004 aan ons te laten blijken.;)

In ieder geval welkom en hopelijk kunnen we in de toekomst meer voor je betekenen. :)

@ mierenhoop

Welkom op het forum.

Ik betwijfel of jou oorzaak aan norton ligt, heb je weleens gescand op spyware want dat is vaak de boosdoener.

groetjes speedtouch

Even 1 ding.

Geplaatst door buffy

NAV 2004 is wel een flink zwaar programma, op een wat ouder en langzamer systeem zou het weleens vertraging of andere problemen kunnen veroorzaken.

:8-0:
*verbaast is*

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan