Norton's flitsende werelbol

• Onderwerp starter Onderwerp starter Elisa
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Elisa

Inventaris
Lid geworden
5 feb 2002
Hallo,

Norton 2003 zit er net op en om de haverklap schiet er zo'n wereldbol uit de zijkant. Dat kan ik uitschakelen gelukkig maar ik begrijp totaal niet wat ik moet met de melding : Progr.files\Messenger\msmsgs.exe bereidt zich voor om naar buiten te gaan.
Ik kan met geen mogelijkheid ontdekken hoe, zoals bij ZA, dit soort dingen kan blokken.
Messenger is op mijn hele pc uitgeschakeld. Ik moet hem zelf activeren. Wat is dit dan?
Weet iemand dit? En ook, hoe kan ik vermijden dat MSN toch aan de wandel gaat.

Regel aanmaken voor MSN.

Norton Internet security>Personal firewall>Program control>Microsoft MSN messenger.
Kijk eens wat voor toestemming MSN van Norton heeft.

Aha dank je!! Dat zit vreemd verstopt!
Hij staat op automatisch maar ik wil hem eigenlijk op vragen zetten met sommige dingen. Kan dat?
Dan vind ik de rest wel. Ik heb me suf gezocht :-)
Maar ik moet zeggen.........het is wel wennen hoor!

Tis ff wennen een nieuwere versie.:)
Je kan per toepassing zelf aangeven of het automatisch moet.

Ik heb af en toe een trojaans gevoel en dan wil ik zien wat er de deur uit gaat.
Ik ga kijken wat ik kan regelen in die hoek.
Bedankt hoor!

graag gedaan.
Suc6

Let wel op dat je niet teveel toestemming geeft,
maar dat spreekt voorzich.:)

Hier ben ik nog even.
Ik heb MSN geblokkeerd maar ik blijf die melding houden.
Waarom wil MSN iedere minuut naar buiten als ik niets ervan gebruik?
Ik heb aan de Hotmail-post gedacht maar zelfs dat is maar 1 keer in de 3 minuten.
attachment.php

Laatst bewerkt:
Kijk eens in Start>uitvoeren>msconfig>opstarten.
kijk of er een vinkje staat voor msmsgs.exe.
Zo ja, haal het vinkje eens weg en start de pc opnieuw op.
Kijk of de melding weg blijft.

Geen idee waarom msn zovaak naa buitentoe wil.
Ik doe zelf met NIS2002/2003 altijd 2 dingen om van die alert-tracker(wereldbol) af te zijn:

1.Een systeemscan met NIS en alles goed afstellen, weet je iets niet betreffende een programma wat het doet, zet je het iig ff op vragen.
(status& settings> personal firewall> configure> program control)

2.Het alerting level op low, hierdoor word je dus niet geattendeerd op al het gebreuren op de betaande regels die je in 1 al gemaakt hebt.

(crash heeft hier idd ook een optie;) )

Laatst bewerkt:
Crash:
Msnmsg komt zelfs niet voor in msconfig. Die poppetjes irriteerden me zo dat ik alles heb gedaan om het niet te zien :)
Temptation:
Die bol kun je uitschakelen dus dat is het probleem niet. Ik moet even rustig kijken hoe ik op vragen zet. Ik zag n.l. wel blocken of automatic.
In de tijd dat ik dit typte kwam dat ding al weer ettelijke malen voorbijfietsen. Achterlijk gewoon.
Ik kom straks terug. Even met de hond wandelen.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Elisa
Die bol kun je uitschakelen dus dat is het probleem niet.

[fluisterend]Die bol kan wel erg handig zijn als er hacker aan jouw pc rommelt[/fluisterend]

Temptation..........sttt ik word echt gestoord van dat ding maar ik wil eerst die MSN weg hebben ssssstt

Crash...........geloof me die heb ik goed weggewerkt ;)
msmsgs komt niet voor in msconfig.
Die linken vind ik griezelig. Ik wil n.l. wel af en toe messenger gebruiken maar ik wil dat poppetje en 2 poppetjes ??? (van windows messenger) pas zien als ik dat wil. Daarom begrijp ik ook niet dat die MSM zo zit te zieken.

Zo stil hoeven jullie nou ook weer niet te zijn ;)
Ik wordt echt stapel van die MSN.
Ik heb gekeken met SysMechanic.......niets te vinden in de opstart.
Waarom zie ik nu weer 6x Messenger is preparing to access the internet.
Er valt niet te accessen :(

Je gebruikt het uberhaupt niet dus die MSN?
Zou ik het helemaal verwijderen, ben je er zeker vanaf.:)
EDit

maar als:
2.Het alerting level op low, hierdoor word je dus niet geattendeerd op al het gebreuren op de betaande regels die je in 1 al gemaakt hebt.

ben je erook dacht ik

Laatst bewerkt:
msn heeft ook de gewoonte om als je outlook expres opstart ook mee opte starten mischien dat het hier aan ligt want bij de meldingen die je liet zien stond die er ook steeds bij

oja internet explorer ook niet vergeten die wil hem ook nog wel eens opstarten

Laatst bewerkt:
Geplaatst door @temptation
Je gebruikt het uberhaupt niet dus die MSN?
Zou ik het helemaal verwijderen, ben je er zeker vanaf.:)
Dat staat dus in mijn eerste link.
This tweak lets you uninstall Windows Components such as MSN Explorer and programs in the Accessories menu on the 'All Programs' menu.

1. Edit the hidden system file SYSOC.INF in the Windows/Inf folder (or WINNT/Inf if you upgraded from NT or 2000).
2. Delete all instances of the word HIDE. Don't put any spaces inbetween the commas.
3. Save your changes.
4. Open 'Add or Remove Programs' in Control Panel.
5. Click on 'Add/Remove Windows Components. You will now see options for 'Accessories and Utilities' (the programs in the Accessories menu on the Start panel), MSN Explorer and several other components.
6. Uncheck the tick box to remove that component or check it to install it from your XP CD.

Be careful what components you remove though!

Bij mij heeft MSN de nare gewoonte een melding te geven als ik hem wil afsluiten.
Zo iets van "dit programma wordt nog door andere aplicaties gebruikt,
die eerst moeten worden afgesloten".:confused:
Ik zou echt niet weten welke er nog openstaat.

als je die melding krijgt heb je dan outlook of i explorer dan nog lopen?

Cash, juist door dat laatste werd ik kwaad. Altijd dat gezeur. Ik wist er vanaf te komen, vraag me niet hoe.
MSN start nu op als ik MSN aanklik en weg is weg.
Maar...........ik gebruik het wel. Al was het maar om files up te loaden naar mijn zus in Canada.

Temptation, ik sta op Medium. Kan ik natuurlijk doen maar ik kan.........als het allemaal loopt.........ook die bol uitschakelen. Ik wil er gewoon achter komen waarom iets er maar uit wil.
Het gekke is: Als ik Outlook of Explorer start dan is het logisch dat die bol tevoorschijn komt maar dat kreng komt er nu om de minuut uit met Messenger :( en die start ik zelf niet op zoals de anderen.

De medelingen van Outlook en IE verdwijnen maar ik heb er al weer 6 van MSN.
Puinhoop

Aszen.... Outlook loopt bijna nooit omdat ik ePrompter heb. Ik heb opgelet of het gelijk loopt met post ophalen van Hotmail maar dat is 1 keer in de 3 min. en ze lopen niet synchroom.

Aanpassing: Explorer staat wel continue aan voor Helpmij maar die zie ik alleen als ik opstart 1 keer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan