Nose - Converter

Status
Niet open voor verdere reacties.

hanonymouss

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2011
Na 5 maanden is eindelijk de beta versie af ! Met dit programma kun je bestanden converteren.

audiobestanden (alleen nog .mp3 en wav, ook in HQ)
videobestanden(wmv,mpg,avi,mov,flv en mp4, ook in HQ)
afbeeldingen(binnenkort beschikbaar)
officebestanden(binnenkort bescikbaar)

ingebouwde audiospeler
videospeler binnenkort beschikbaar

Ook is het mogelijk de inhoud van een mp3 bestand te wijzigingen(artiest, titel, songtekst, albumcover en nog veel meer)

Het programma is nog niet volledig af , maar graag zou ik willen dat jullie het testen op verbeteringspunten :)
Ik heb daar ook een update functie ingebouwd mocht er fouten inzitten in het programma

hier een screenshot:

4998605.jpg

Je kunt het hier downloaden:
https://dl.dropbox.com/u/38016137/Nose/Nose setup.exe

Dit is een soort setup(niet echte!!) dat bestanden download via dropbox naar een locatie in appdata en maakt daarbij een snelkoppeling van het programma.

In het programma zelf heb ik een remover gemaakt mocht je het programma niet meer gebruiken(Wist alle gegevens van het programma!)

Alvast Bedankt

Laatst bewerkt:
Ik ga het thuis even wat grondiger uittesten.
Wat me nu opvalt is dat de Nose setup.exe niet te verwijderen is, hij blijft bij taakbeheer ook staan en kan hem daar ook niet stoppen.
Ziet er verder goed uit hoor :)

Groeten Marcel

Zou ook kunnen dat ik de setup niet verwijderd krijg omdat ik hem eerst in Sandboxie had gestart (je kunt niet voorzichtig genoeg zijn)

Laatst bewerkt:
Je moet de "setup" bijvoorbeeld opslaan op het bureau en na installatie verwijderen
Zou ook kunnen :d

Laatst bewerkt:
Had ik gedaan, op mijn bureaublad staat ie en daar kan ik hem niet verwijderen.
Maar zou kunnen komen door Sandboxie.

Zal hem thuis nog even testen.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Nou, mijn eerder gemelde probleem met de niet verwijderbare setup is ongegrond.
Ik kan hem wel gewoon verwijderen hoor.
Het kwam gewoon door Sandboxie.

Wanneer ik een AVI naar MPG converteer en tijdens het converteren sluit ik Nose af (kruisje) krijg ik wel de waarschuwing of ik het converteren wil stopzetten, ik antwoord met ja en Nose lijkt afgesloten.
Terwijl ik het gegenereerde MPG bestand nog steeds zie groeien.
ffmpeg.exe blijft nl gewoon actief.

Slepen van een AVI bestand naar Nose werkt 100%, wanneer ik echter via de "Selecteer een folder met videobestanden"-knop het AVI bestand toevoeg aan de lijst en ik dubbelklik vervolgens de AVI dan zegt ie onderin bij "locatie van videobestand" "Probeer het opnieuw!"

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Ik zal de bug van die sluitklop zo snel mogelijk oplossen
En zal beschiKbaar zijn via de update manager

Met die " selecteer bestand probleem" moet je het gewoon opnieuw proberen.

Bedankt voor de melding

Aan iedereen die het programma gedownload heeft.

Er zijn updates beschikbaar voor het programma :thumb:

Hoi,

Het eerste wat mij opvalt, is dat er niet gevraagd wordt of je wel een snelkoppeling op het bureablad wil en of je niet misschien ook een snelkoppeling in je startmenu wil. Ook vind ik het apart dat je een naam (of nickname) in moet vullen.
Verder vind ik het eigenlijk vervelend dat de download-box en het licentie venster niet in de balk onderaan je scherm staan. Dan kan je niet weer even snel kijken wat er gebeurd terwijl je iets anders aan het doen bent.

Verder is de eerste indruk van het programma goed. Alleen ziet de progressbar onderaan er een beetje ***lig uit als je niks aan het doen bent. Misschien een goed idee om deze onzichtbaar te maken en dan tevoorschijn te laten komen als je ergens aan begint waarbij de progressbar iets te doen heeft. Ook is het wel een goed idee om een rechtermuisklik in het witte scherm (ben de naam van het control even vergeten) toe te staan met daarin dan ook nog keuzes die ermee te maken hebben. Ook heb je bovenin het scherm nog 2 dropdownmenuutjes. Als je er 1 openklikt en dan vervolgens je muis op de andere zet, gaat normaal de 2e ook open. Dat is bij deze niet, dus dat zou je ook nog kunnen maken.

Verder zou ik het persoonlijk sowieso handiger vinden als de opties onder het 'meer' menu altijd als buttons op het scherm staan. Ook vind ik de tooltips bij de dropdownmenuutes een beetje overbodig. Daarin staat exact wat er in het ding zelf staat.

In het 'over'-scherm kan je beter gewoon de tekst stilzetten in plaats van laten scrollen, dan kan je zelf kiezen hoe snel je leest in plaats van dat het programma dat voor jou bepaald. Ook denk ik dat je, als er op 'nose verwijderen' wordt geklikt, beter nose ook gelijk verwijderen (na de vraag of je het zeker weet) in plaats van alleen een snelkoppeling te maken. Anders zou er niet op die knop en op 'ja' gedrukt worden...

Ook vind ik dat er een verkeerde indruk wordt gewekt als je op het knopje voor het selecteren van een map drukt. Dan staat er bovenaan het geopende venster dat je een map moet selecteren waarin je de bestanden wilt opslaan, terwijl het eigenlijk een openen knopje is.

Ik heb verder het programma (nog) niet uitgeprobeerd, maar het ziet er wel goed uit. Alleen de bovenstaande puntjes zouden wel veranderd kunnen worden.

Succes met het aanpassen! :thumb::P

MartinJM

[edit]
Nog 1 dingetje gevonden: Bij het audio converteren staan de textboxen een beetje raar. Meestal staan ze andersom... Ook hoeft de muziek niet gelijk beginnen te spelen...
[/edit]

[edit]
Toch nog iets: Bij het converteren van afbeeldingen lijkt het alsof de dropdownbox bij het openen van het bestand hoort aangezien het naast die knop staat. Het zou handig zijn om duidelijk te maken dat dat bij het converteren hoort.
[/edit]

[edit]
Net ook nog een idee gevonden: Het 'levelen' van het geluid. Dus dat de geluidssterkte bij ieder liedje gelijk is.
[/edit]

Laatst bewerkt:
Het Automatisch afspelen kun je uitschakelen
Door naar de tab audio speler te gaan daar heb ik
Een checkbox staan.

In verband met die snelkoppeling denk ik dat het handig is
Om het automatisch te doen, anders weten de gebruikers
Niet waar het programma zich bevind. de optie snelkoppeling maken
In het start menu zal ik binnenkort als optie geven.

Wat bedoeld je met (Als je er 1 openklikt en dan vervolgens je muis op de andere zet, gaat normaal de 2e ook open. Dat is bij deze niet, dus dat zou je ook nog kunnen maken.) en ( Ook is het wel een goed idee om een rechtermuisklik in het witte scherm (ben de naam van het control even vergeten))

Die nickname of naam is nodig zodat ik kan zien hoeveel mensen mijn programma
Gebruiken. Het maakt een verbinding met een mysql server.

Voor al de rest zal ik een update voor maken zoals
Nose remover progressbar onzichtbaar maken, combobox op juiste plaats zetten

Hartelijk bedankt voor jouw verbeteringspunten MartinJm:thumb:

Leuk dat mijn naam tevoorschijn kwam bij het updaten :)

Groeten Marcel

Ook ik zal nog een duit in het zakje doen.
Zo op het eerste gezicht ziet het er erg goed uit :thumb:

Toch nog een paar verbeterpunten:
- Een aparte downloader leveren is overbodig. Waarom niet gelijk het programma?
- Waarom een 'nickname' ?
- En die licentieovereenkomst, moet dat echt? ;)
- Zet de ListView op 'Fullrowselect'.
- De 'Selecteer alles'-knop doet het niet goed (en is overbodig).
- Ik mis een contextmenu met verwijderen, openen etc.
- Waarom twee knoppen voor een map selecteren en de bestanden importeren? Het is beter om dat gelijk in één keer te doen.
- Misschien beter een TabControl gebruiken met: Video,Music, Image en Office dan alleen video te laten zien en de rest weg stoppen in de menuutjes :)

Die nickname of naam is nodig zodat ik kan zien hoeveel mensen mijn programma
Gebruiken. Het maakt een verbinding met een mysql server (ook om te zien of het werkt) :d

De mp3 form heeft niet alleen de optie converteren
Het heeft ook een audioplayer, tagreader/writer en coverart changer

Kunt al een item verwijderen van de listview door op delete knop te drukken

Met die downloader wil ik de principe van Google chrome gebruiken
Bestanden downloaden en ze zetten in een appdata folder. Ik heb dat ook
In mijn vorige topic gezegd dat ik iets gelijkaardig zou doen zoals
Die van Google chrome.

Voor de rest zal ik een update voor maken zoals de rest van de verbeteringspunten.

Heel erg bedankt JoZ1 voor jouw verbeteringspunten :)

Laatst bewerkt:
Aan iedereen die het programma gedownload heeft.

Er zijn updates beschikbaar voor het programma :thumb:

Wat bedoel je met (Als je er 1 openklikt en dan vervolgens je muis op de andere zet, gaat normaal de 2e ook open. Dat is bij deze niet, dus dat zou je ook nog kunnen maken.) en ( Ook is het wel een goed idee om een rechtermuisklik in het witte scherm (ben de naam van het control even vergeten))

Het 2e zit al in de update... Maar het eerste zal ik ook nog even uitleggen:

Als je normaal een menustrip hebt (in je browser ofzo) en je klikt 1 van de menu's open (bv Bestand). Vervolgens beweeg je je muis naar rechts waar je je muis zet op de kop van het volgende menuutje (bv Bewerken), dan gaat dat menuutje ook automatisch open. Dat is bij jouw programmaatje niet. Ik dacht dat het misschien een leuk idee was om nog toe te voegen.

Het Automatisch afspelen kun je uitschakelen
Door naar de tab audio speler te gaan daar heb ik
Een checkbox staan.
Oeps, deze had ik even gemist...:o

Misschien is het ook handig om bovenaan het 'over'-schrmpje even uit te leggen hoe het werkt...

Als je meerdere bestanden in de listview selecteert, dan staat er onderaan in de textbox toch maar 1 bestand. Is dat omdat er maar 1 bestand geconverteerd kan worden of worden wel alle geselecteerde bestanden geconverteerd?
Verder is het ook wel een goed idee om te zorgen dat ook alle subdirectory's doorzocht kunnen worden. Stel nou, je hebt alle films netjes in verschillende mappen geordend omdat je dan apart de ondertitels erbij hebt staan. Dan moet je een voor een al die mappen gaan openen... Dan is het prettiger om in 1 keer alles te kunnen laten doorzoeken. Misschien moet daar dan ook een waarschuwing bij dat het lang kan duren en dat het programma kan bevriezen... Dat deed het bij mij ook al toen ik een map van 114 GB opende...:D Verder ging het wel gewoon door en ontdooide het programma vrij snel weer.
Het is ook wel handig als je de listview in ieder geval ook kan sorteren op type van het bestand. Dan haal je er makkelijk verschillende soorten bestanden uit. Verder is het ook niet heel duidelijk of 'verwijder' nou betekend dat het alleen in de listview of ook van de computer verwijderen is... Ik ben er nu achter (geprobeerd) en het is alleen uit de listview, maar ik was toch wel aan het twijfelen.

Wat mij ook nog opvalt bij het converteren, is dat als je op annuleren drukt, dat er nog steeds komt te staan dat het is gelukt en dat het bestand wat erdoor is aangemaakt ook nog gewoon blijft bestaan, terwijl je het toch niet kan gebruiken (1 keer geprobeerd met mp4). Het is wel handig als dat bestand dan gelijk verwijderd wordt en dat je niet de optie krijgt om het bestand alsnog af te spelen, aangezien dat toch onmogelijk is... Nadat ik 1 keer had geannuleerd werkte het helemaal niet meer. Dan kwam er vaak geen melding en werd alleen een bestand aangemaakt zonder iets erin maar zo af en toe kwam er dan ook te staan dat het klaar was en of ik het wilde afspelen, wat dus onmogelijk was. Ook na het opnieuw opstarten van het programma werkte het converteren van avi naar mp4 niet. Naar wmv lukte wel, maar het werd wel erg blokkerig (ik had niet hq geselecteerd en had wel op annuleren gedrukt; dan kan je nog wel bekijken wat er al gedaan was). Ik heb niet op het geluid gelet.

Wat ik ook apart vind is dat het programma (en je andere programma op de site (te zien aan afbeeldingen)) Nederlands is (/zijn) en dat je website totaal in het Engels is...

Ik hoop dat het programma hierdoor weer zal verbeteren. Succes met alle aanpassingen!:P

MartinJM :thumb:

@MartinJM: Het programma is nog in beta. De functie om meerdere bestanden tegelijkertijd te converteren zal later beschikbaar zijn, totdat alle kleine foutje in het programma "weg zijn"
Ook de optie sorteren zal later ter beschikking zijn.

Vervolgens beweeg je je muis naar rechts waar je je muis zet op de kop van het volgende menuutje (bv Bewerken), dan gaat dat menuutje ook automatisch open. Dat is bij jouw programmaatje niet.

Dit komt omdat ik gebruik maak van een toolstrip en toolstrip dit mogelijkheid niet bied. ze lijken wel allemaal op mekaar :confused:

Voor de rest heb ik een update voor gemaakt :thumb:

Nog eens bedankt voor het waarschuwen van "heb de geconverteerde bestand geannuleerd en krijg de optie om het te openen" :thumb:

Op zich zou je een (of 2) boolean(s) kunnen gebruiken om te kijken of er al 1 van de menu's is geopend. Als d dan zo is, dan kan je de 2e gelijk laten uitklappen.

En een bèta is er toch ook juist voor om suggesties/fouten te vinden? Dat is ook exact wat we nu aan het doen zijn..:)

Ik ga nu eerst even de update downloaden. Dan zal ik nog even kijken of ik nog iets kan vinden.

MartinJM

[edit]
Eerste wat nu al opvalt: De updater is zichtbaar onderin! :thumb:
2e wat opvalt: Na de update krijg je geen terugkoppeling over of het gelukt is. Dat zou natuurlijk ook eventueel kunnen door het openen van het programma.

De kolommen van de listview zijn een beetje breed.. Die zouden iets minder breed mogen. Het is ook een optie om te zorgen dat de breedtes worden opgeslagen bij het afsluiten en weer ingeladen worden bij het opstarten. Dus dan kan je zelf de breedte aanpassen, en als je het dan opnieuw opstart, dan zijn ze weer even breed als wanneer je hebt afgesloten.

Het is wel prettig dat het niet meer bevriest bij het openen van grote mappen, maar nu lijkt het alsof er niks gebeurd voordat de eerste bestanden verschijnen. Het is ook nooit goed hé :P Wat mij wel opvalt is dat het nu redelijk traag gaat. Het duurt nu tussen de 2 en 3 seconden per bestand (in een map van 114.nogiets GB). Je zoekt dan ook wel veel tegelijk op, maar het moet toch sneller kunnen? Misschien ook meerdere threads daarvoor gebruiken en dan op het eind de listview nog eens sorteren. Het is wel alleen als je de checkbox hebt aangeklikt. Het zou ook nog daardoor kunnen komen....

Naar mp4 lukt nog steeds niet, maar bij het update schermpje stond er wel iets over. Bedoelde je daarmee dat het nu al zou moeten werken, of bij de volgende update? Dat was niet helemaal duidelijk.

Met het regeltje over hoe je het gebruikt bedoelde ik dat het niet echt duidelijk was dat de tekst in het over-schermpje niet doorscrollt als je de cursor op het schermpje houdt. Dat vond ik ook pas uit nadat ik even had gekeken of alles wel goed ging...:D

Ik had ook nog een andere suggestie, maar die is me even door het hoofd geschoten.. Verder blijft het een mooi programma waarbij dus maar een paar kleine puntjes nog kunnen verbeteren...

MartinJM
[/edit]

Laatst bewerkt:
Er zijn nieuwe updates beschikbaar ! :)

@MartinJM: Dank u voor de tip voor het gebruik maken van booleans!

Alle punten die verbeterd moest worden zijn beschikbaar na de updates

Hoi,

Het is toch altijd weer leuk om je naam onderaan het updatescherm te zien! :)

Het werkt nu beter met die menuutjes, maar je bent alleen vergeten om de boolean ergens weer op false te zetten. Als je de menuutjes 1x hebt geopend en daarna weer hebt gesloten door opnieuw op de knop die je altijd ziet (waarmee je het ook opent) te drukken, dan gaan ze daarna iedere keer weer open als je je muis erop houdt tot je ergens anders in het programma drukt.

Wat ik nu ook nog zag, is dat er bovenaan het instellingen schermpje 'config' staat. Op zich niks mis mee, maar het ziet er (in mijn opzicht) toch beter uit als ook daar 'Instellingen' (of zoiets) staat.
Het volgende uit mijn vorige post heb ik ook (nog) niet langs zien komen:
2e wat opvalt: Na de update krijg je geen terugkoppeling over of het gelukt is. Dat zou natuurlijk ook eventueel kunnen door het openen van het programma.

*Over de listview*
Het is ook een optie om te zorgen dat de breedtes worden opgeslagen bij het afsluiten en weer ingeladen worden bij het opstarten. Dus dan kan je zelf de breedte aanpassen, en als je het dan opnieuw opstart, dan zijn ze weer even breed als wanneer je hebt afgesloten.

Met het regeltje over hoe je het gebruikt bedoelde ik dat het niet echt duidelijk was dat de tekst in het over-schermpje niet doorscrollt als je de cursor op het schermpje houdt. Dat vond ik ook pas uit nadat ik even had gekeken of alles wel goed ging...:D

Ook is het een idee om de gebruiker zelf te laten scrollen door het 'over'-venster met behulp van bijvoorbeeld het scrollwheel van de muis.

Ik vind dat je het ook handig hebt gedaan bij de instellingen voor het openen van mappen/bestanden. Ook de waarschuwing heb je zo mooi verwerkt :thumb:

Ik heb verder (nog) niet gekeken naar hoe je programma het werk zelf doet, dus dit zijn eigenlijk alleen (nog maar) de puntjes die ik kan vinden over de layout... :P Ik moet nog even kijken wanneer ik tijd heb om het programma verder te testen.

MartinJM

Een nieuw update is beschikbaar !

- de verbeterings punten zijn verbeterd

- youtube naar mp3 downloader is beschikbaar !!! :)

Hoi,

Je moet nog even goed kijken naar wat er precies staat in de help-box van de youtubedownloader. No offense, maar van die tekst klopt niet echt veel...
Als de helper (nog steeds van de youtubedownloader) al geopend is en je gaat terug naar het scherm van de downloader zelf, dan kan je niet (makkelijk) terug naar het help schermpje. Ik raad aan om daarvan een dialog te maken.
Je moet nu zelf een link invoeren, het is natuurlijk ook wel leuk als je alleen nog maar die downloader nodig hebt. Dus dat je daarin ook kan zoeken en al een stukje kan kijken.
Ook staat er onderaan de downloader een klein foutje: "audios" moet zijn "audio's", maar je zou de waarschuwing ook helemaal anders kunnen formuleren.
De menu's zijn nu inderdaad goed en mooi. Het lijkt nu net op een normale menubalk qua werking. Qua uiterlijk is het mooier :thumb:
De waarschuwing van de verschillende zoekopties zou wel iets anders mogen. Er staat: "... langer duren dan de tweede". Daar kan je dan beter nog "optie" toevoegen: "... langer duren dan de tweede optie". Dat ziet er mooier uit.
Wat me nu opeens ook nog opviel was dat er bij instellingen, in de 2e tab een optie is: "Systeemvak tonen". 2 Dingetjes:
1. Niet helemaal goed geformuleerd? Ik denk (/hoop) dat dit niet echt is om het systeemvak te tonen/te verbergen?
2. Misschien ook een goed idee om er een uitleg (een tooltip misschien) bij te doen over wat dit precies inhoud.
Ook staat er in de updater een knop die altijd disabled is. Dat zal zijn omdat het een bèta-fase is.

Het enige wat ik eigenlijk nog echt mis is dat je ook de breedtes van de listview kolommen opslaat bij het afsluiten. Dan hoef je ze niet iedere keer te veranderen naar hoe je het zelf prettig vind.
Ook heb ik na de update nog steeds geen waarschuwing of iets anders gekregen dat de update gelukt is. Ik neem aan dat er wel echt een melding komt als het mislukt dus daar ga ik ook niet van uit.

Nog steeds gaat dit allemaal vooral over de layout. Ik heb nog steeds niet genoeg tijd gevonden om het verder te proberen. Als ik het namelijk verder probeer, dan neem ik daar de tijd voor en doe het gelijk helemaal. :d

MartinJM

[edit]
Toch ben ik te nieuwsgierig: Ik heb toch eventjes naar de downloader gekeken. Waarom moet je nog op OK drukken? Als het niet klopt, zal niemand op downloaden drukken....
[/edit]

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan