ntfs

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geplaatst door mario-angela
maar wat als je die niet hebt?

winkel niet oppen op zondag

er zijn denk wel andere mogelijk heden maar sorie niet togestaan op helpmij(hint = internet)

groeten aart

verrek,is het vandaag zondag?
had ik niet in de gaten toen ik goed beschonken vandaag het sportcafé uitrolde nadat ik bij het voetbal was geweest.
internet,wat is dat? hik.
ik denk dat ik beter morgen verder kan gaan met mijn probleem want het denken gaat me vandaag niet goed af.

en dag hoor,mario

sorry,maar het wil niet lukken.
wordt er een beetje moedeloos van ,want ik weet gewoon niet wat ik verkeerd doe.

heb eerst op advies van aart een andere windows cd geprobeerd,maar er gebeurde precies hetzelfde,dus aan de cd ligt het niet denk ik.deze cd is ook bij een andere pc gebruikt en werkt goed.

daarna heb ik de 6 windows-xp opstartdiskette's gebruikt en dit gaat goed.er wordt dan om de xp-home cd gevraagd en deze wordt opgestart tot zover gaat het goed.

krijg het één en ander aan blauwe schermen voorbij,waaronder ook de gebruiksovereenkomst.bij het laatste scherm wat ik zie wordt er gevraagd om de computer opnieuw op te starten(verwijder alle diskette's uit diskettestation)dus disk met nummer 6 verwijderd.de computer start opnieuw op en krijg dan een zwart scherm waarop de volgende tekst staat:

Microsoft(R) Windows 98
(C)Copyright Microsoft Corp 1981-1999.

C:\>

voor de rest gebeurt er niks meer!
heb geprobeerd om achter c:\> de letter e: in te toetsen om naar de cd drive te gaan maar krijg melding dat de stationsaanduiding niet goed is.

ik weet het niet meer!

mario

p.s. ik ben weer nuchter dus daar ligt het niet aan.

goedemorgen allemaal,

ben gisteren tot half twee bezig geweest ,maar helaas met weinig resultaat.ik ben momenteel weer aan het fdisken en formateren zodat ik zeker weet dat ik schoon begin.

heb gisteren 3 cd's met xp geprobeerd,waarvan één zelfs nog nieuw uit de verpakking.(1xhome(org),1xpro(copie) en 1xpro(org)),maar met alledrie lukt het niet.
heb wel het idee dat ik iets verder kwam.
kreeg zowel bij home als pro de melding dat hij sommige bestanden niet kon vinden om te kopieren van cd.hieronder zaten veel bestanden met extensie dll of sys.Het werden er zoveel (meer als tien )dus toen heb ik de setup maar afgebroken want ik dacht"dit kan nooit goed zijn".
Ik snap er niks van!(krijg windows 98 wel ge-instaleerd)

mario

weer mislukt(twee pogingen)

eerste poging op deze manier:
*fdisk -partities verwijderd
*fdisk -primaire dos partitie gemaakt
*format c:
*van a naar e drive en toen ingetypt cd 386,vervolgens
daar achter winnt.exe(cd wordt op gestart,krijg
gebruikersovereenkomst enzovoort.daarna blauw
scherm met tekst "kopieren bestanden naar harde
schijf"

daarna gebeurt er niks meer,het is net of de computer blijft hangen.

tweede poging:
*m.b.v. 6 opstartdiskette's
*daarna vraagt de cd op welke partitie geinstaleerd
moet worden,hier geef ik aan dat er geen wijziging
gemaakt hoeven te worden.
* krijg vervolgens scherm waarop staat dat er
onderhoud is gebeurt en de computer moet opnieuw
worden op gestart. dit gebeurt.
*krijg hierna weer enkele blauwe schermen en daarna
krijg ik de melding dat de gebruiksovereenkomst niet
kan worden gevonden.

ik begin een beetje gestressd te raken van dat ***** ding.

toevallig niemand in de buurt van waalwijk woonachtig?

mario

krijg bij de tweede poging nadat ik de diskette's heb gebruikt wel eerst de gebruiksrechtoverennkomst,maar als hij dusover nieuw is opgestart zegt hij dat hij hem niet kan vinden.

zou het aan de harde schijf kunnen liggen?
kreeg wel een paar keer een melding over een beschadiging,niet elke keer.

lijkt me overigens sterk want ik krijg er wel windows98 op.

niemand suggesties.

mario

En als je nu eens gelijk met de xp floppen opstaart. Dan de parties via de xp installatie aanmaken.

Gaat de installatie dan wel goed.

heb ik al geprobeerd,maar dan gaat het ook niet lukken.

als ik voor fat32 kies,krijg ik geen gebruiksrechtovereenkomst,kies ik voor ntfs dan zegt ie kan partitie niet formateren.

ik zit momenteel in een cirkel.

ik start op van cd windows xp home.
vervolgens gaat hij bestanden laden,
daarna de vraag wat ik wil doen.enter voor xp te instaleren,r voor herstellen of reparatie van xp en f3 om setup af te sluiten.enter getoetst.dan krijg ik de gebruiksrechtovereenkomst(toets f8 voor accepteren).
volgend scherm met de vraag op welke partitie.enter voor bestaande partitie.dan scherm met vier mogelijkheden,keuze laatste "geen wijzigingen in bestandssystemen".vervolgens krijg ik een scherm waarop staat dat er onderhoud is gepleegd en de computer dient opnieuw te worden op gestart.dit doe ik en dan begint het hele verhaal weer opnieuw en opnieuw en opnieuw.krijg blauwe vingers van dat type.

iemand een idee.

heb de computer thuis gekregen en hij was geformateerd.toen ik hem opende zat er een s-ata kabeltje in maar nergens aan.zou het mogelijk kunnen zijn dat er een s-ata schijf in gezeten heeft die er uit is gehaald?zou ik het dan misschien in de bios moeten zoeken.hoe moet deze ingesteld staan,zit alleen een ide harde schijf van 80Gb in op de primaire ide master.voor de rest geen harde schijven.moederbord type is asus p4c800 de luxe

mario

Probeer eens een c partititie te maken van bijvoorbeeld 10 gig, en daar de setup over te draaien.

Groeten Oossie

ik krijg nergens tijdens de setup de vraag over de grootte van de partitie,dus ik zou niet weten hoe ik dit zou moeten doen.

Geplaatst door mario-angela
ik zit momenteel in een cirkel.

voor bestaande partitie.dan scherm met vier mogelijkheden,keuze laatste "geen wijzigingen in bestandssystemen".vervolgens krijg ik een scherm waarop staat dat er onderhoud is gepleegd en de computer dient opnieuw te worden op gestart.dit doe ik en dan begint het hele verhaal weer opnieuw en opnieuw en opnieuw.krijg blauwe vingers van dat type.

En als je hier nu eens zegt dat je wel wilt een format wil doen. Gaat ie dan wel goed. ????

Gebruik je tijdens de installatie ook de drivers voor je raid controller. Denk dat daar ergens het probleem zit.
Winxp kan de raidcontroller niet aanstuuren in de eerste fase.

Op de volgende url kan je de drivers downloaden. Zet deze dan op floppy.
Boot hierna op met de xp floppys en druk dan na Hardware detectie zo gauw het blauwe scherm er is op f6 voor extra stuurprogramma's.
De installatie loopt normaal door. Hierna krijg je een scherm met 2 opties.
Stop je diskette met de raiddrivers in diskdrive.
Kies dan voor de e van extra stuurprogrammas's laden. Hij gaat dan de drivers voor je raid kaart installeren.
en gaat de installatie goed lopen.

Hoop dat het een beedtje duidelijk voor je is.

Waarom toch booten met de xp-floppy's? XP is toch bootable, ff in je bios instellen dat ie moet opstarten van cdrom en klaar.

ik heb gisteren-avond nog iets veranderd in de bios.

in de iso-configuratie,bij enhanced mode stond op de tweede regel in de bios s-ata,heb dit veranderd in p-ata om te proberen(ik heb geen s-ata apparaten).

nu kom ik al een stuk verder in de installatie,maar nu gaat het mis tijdens kopieren.

setup kan bestand niet kopieren,dit begint bij 71%.(tourP.exe),daarna volgen nog enkele dll en sys bestanden die niet te kopieren zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan