ntfs

Status
Niet open voor verdere reacties.
kom er niet uit.
ik heb de harde schijf al gecontroleerd m.b.v. een test programma van Maxtor,deze ziet geen fouten op de harde schijf!
ik heb een andere cd-rom speler gebruikt,okk geen succes.

heb in de bios wat dinger uitgeprobeerd,ook geen succes.
heb een nieuwe xp professional geprobeerd ook geen succes.
heb het stuurprogramma voor de raid gebruikt,ook geen succes.

ik weet het echt niet meer.hellup!!!!!!!!!!!!!!!!!

ik blijf of in de cirkel zitten met de pro versie of ik krijg met de home versie de melding na plusminus 71% dat hij sommige bestanden niet goed kan kopieren,beginnende bij tourP.exe en dan nog enkele sys en dll bestanden.(soms krijg ik een ernstige foutmelding)
ook krijg ik soms de melding dat de c partitie beschadigd is en niet kan worden geformateerd.

ik snap er dus geen hout meer van!
wie oh wie kan mij helpen met dit probleem.
als je langs kan komen om te kijken of als je in de buurt van waalwijk woont wil ik ook wel met de systeemkast naar je toe komen want ik ben desperade(but not seeking)hahaha.

mario

waar woon jij
ik heb in de vactanis wel tijd om even te kijken
ik vint het een hele vremde zaak
sorie dat ik niet geandwoort hebt op je e-mail

Dit heb ik laatst ook gehad. Schrik niet maar bij mij was er 1 pennetje van de ide aansluiting op mijn harde schijf kapot en mijn processor was overleden. Maar ik denk niet dat het bij jou je cpu is eerder je harde schijf of je ide kabel. Kijk deze eens heel goed na. Ook of de pennetjes allemaal nog netjes rechtzitten. Oh ja ook bij mij gaf een tooltje van maxtor aan dat er met mijn harde schijf niks mis was. Dus

Ook al eens geprobeerd je harde schijf op de andere IDE poort te zetten ?
(suggestie) weet verder ook niets nuttigs meer te zeggen:o

Groeten Oossie

waalwijk is wel ver volgens mij
daar kom ik denk niet op de brommer
ik woon ik klaaswaal
lecht ongeveer 30 km onder rotterdam

welke bieos versie heb je

nee,dat gaat niet lukken op je brommer.

heb vanmorgen alle kabels losgehad en gecontroleerd,niks raars gevonden wat betreft pennetjes en stekkers,enz

kan een andere ide poort nog proberen,zal het dadelijk doen.

heb nog een vraag.
in het boekje van het moederbord(asus p4c800 de luxe)
staar ide connectors support ultra dma/100/66.
mijn harde schijf is een maxtor 80 GB type 6y080p0,
deze kan ik hier toch wel op aansluiten neem ik aan(hij zat erin).bij maxtor staat in de spec. ultra ata 133.

ik ga het verhaal nog gekker maken(ik wordt zelf ook steeds gekker)

setup wordt nu goed doorlopen tot aan"setup kopieerd bestanden".

hier gaat het mis dus.de volgende betanden kunnen niet worden gekopieerd:
tourW.exe,ks.sys,Parport.sys,ntdll.dll,autochk.exe,
sfcfiles.dll,advapi32.dll,ole32.dll,ndisuio.sys,processr.sys,
amdk6.sys,amdk7.sys,crusoe.sys,nic1394.sys,pid.dll,
sonydcam.sys,tunmp.sys,w2csvc.dll,msh263.drv,
usbintel.sys,ntkrpamp.exe en mouclass.sys.

dit is de lijst die ik gemaakt heb van bestanden die setup niet kon kopieren.dit was met een originele windowsXP professional cd(zat nog ingeseald).

nu komt het gekke,als ik de home versie(ook origineel,maar zit een kras op) ook de setup uitvoer zijn
het dezelfde bestanden die niet kunnen worden gekopieerd!!!!!!!!!!

wie oh wie heeft nog een idee dat ik kan uitvoeren?
wat als de setup niet alle bestanden kopieerd,kan ik ze dan later(als het ooit nog mocht lukken)nog in de goede map zetten en hoe weet ik waar ze thuis horen.

heb deze link gevonden op helpmij:http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=140499&highlight=kopieren
heb dit nu eenmaal gedaan,maar weg was mijn opstartdiskett(ingetypt na de a:)
hoe type ik dit in zonder mijn opstartdisk kwijt te raken.
ben overnieuw begonnen:alle partities verwijderd daarna nieuwe aangemaakt(primaire dos) daarna format c:/s gedaan,wat nu?
wat moet ik met die fdisk/mbr?

kom jongens ,help mij is verder of weten jullie net als ik het ook niet meer!

Ik blijf het idee houden dat het in je kabel ofzo zit, bij mij wou ie elke keer ook 3 bestanden niet kopieren. Altijd dezelfde of ik nou een originele of een gekopieerde cdrom gebruikte. Heb je de luxe van nog een kabel? Probeer dat eens en check voor de zekerheid ook je cpu ff. Je kunt niet weten.En ik weet niet of je de s-ata kabel eruit hebt?Misschien kun je de s-ata in je bios uitschakelen?Oh ja je kunt die bestanden niet later erbij zetten omdat ie gelijk nadat ie geinstalleerd heeft die bestandjes al nodig heeft.Hij vind ze niet dus gelijk weer een blauw scherm. (bij mij wel).

Suc6

klopt allemaal wat je zegt,maar heb het al geprobeerd.
andere nieuwe org. asus kabel.heb ook de andere ide poort al geprobeerd,de harde schijf als master en de dvd als slave ,ook geen succes.
kom trouwens niet altijd zover,krijg soms de melding dat(alleen met formateren met xp cd) de partitie beschadigd is en niet kan worden geformateerd.
het tooltje van maxtor zegt steeds dat mijn harde schijf goed is.(was weer een poging aan het doen,formateren ntfs,weer melding schijf mogelijk beschadigd) ik heb alles al geprobeerd behalve een andere schijf,heb alleen nog een schijf van 1,58 GB,maar ik denk niet dat xp er op kan ,ofwel?

Ja hij past er wel op, maar maar net. Dus is op de lange termijn geen optie. Maar je zou het ff kunnen proberen dan weet je iig dat je schijf goed of kapot is.En zet de harde schijf waar je xp op installeerd wel als master. Dat werkt gewoon beter.

andere kabel(een ronde) uit een andere computer gebruikt,maar ik krijg weer de zelfde melding.
deze kabel is zeker goed,want er zit een harde schijf in die andere op aan gesloten.

maar hoezo schijf kapot?
windows 98 lukt wel om te instaleren en het tooltje powermax zegt ook dat hij goed is.dan kan hij toch niet stuk zijn.

p.s. bedankt voor je reakties en idee-en want ik weet het ook niet meer.

Omdat precies hetzelfde bij mij het geval was.Dus vandaar. Ook win98 geprobeerd (en die deed het) en ook powermax gedraaid en die gaf ook al aan dat ie goed was. Maar hij was mooi kapot. Zat een pennetje los die er later uitviel vandaar ook mijn eerdere vraag.

nou petje,ik heb geprobeerd m.b.v. het andere harde schijfje maar ik heb het idee dat het alleen maar erger is geworden.hij kan nu nog minder bestanden niet kopieren.ik heb het geprobeerd met zowel een schijf als ntfs als ook fat32.
het is wel een oud schijfie waarop windows98 altijd gedraaid heeft.

heb ook nog even de pro versie geprobeerd,maar het is echt een stuk erger,wat betrefd het kopieren van de bestanden .

GOED WERKENDE COMPUTER TE KOOP<MOET ER ALLEEN EVEN XP OP KRIJGEN

Ik krijg toch sterk het idee dat je processor niet helemaal lekker is.Kun je een andere proberen?Die was bij mij namelijk ook kapot.(tijdens hetzelfde geklooi, ik had dus 2 dingen verrot vandaar) Dat zorgt ook voor de gekste problemen.Ik gaat nu ook pitten, morgen idd weer een dag.

Suc6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan