Null Waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

malawi

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2009
Hallo

In een formulier gebruik ik een keuze lijst met invoervak. Wanneer ik een naam intiep welke niet bestaat, krijg ik netjes een melding dat ik een naam gebruik welke niet in lijst voorkomt. Maak ik het veld blanco, en ik wil naar een ander veld krijg ik een foutmelding. Deze foutmelding wil ik negeren zodat ik gewoon naar een ander veld kan. In de help staat wel een gegeven, maar dit is mij niet duidelijk. Hoe ik dit realiseren.
Code:
U probeert een Null-waarde toe te wijzen aan een variabele die niet van het gegevenstype Variant is
.

Bij voorbaat dank,

Ewald

En hoe maak je het veld leeg?

De Back space knop, en dan de tab knop om naar het volgende veld toe te gaan.

Ewald

Ik zou de Esc toets gebruiken; daarmee annuleer je de invoer, en ziet Access de eerder ingevoerde waarden niet meer.

Dat is nou net het probleem, dan ben ik ook de rest van de reeds ingevulde velden kwijt en het record nummer. Ik wil eigenlijk iets dat deze foutmelding negeert. Ik heb er namelijk een vewijsknop naast de bewuste cel geplaatst. Zodat ik naar een ander formulier kan om de ontbrekende informatie aan te vullen.

Ewald

Huh? Je typt iets in een keuzelijst; met Esc annuleer je die ingave, verder niks. Doe je daarna nog een keer Esc, ja, dan kom je in een heel ander proces terecht...

Ik maak de cel leeg, en wil naar de volgende cel. De foutmelding wil ik simpelweg negeren. Hiervoor heb ik iets nodig om gewoon in de zelfde record te blijven.

Je kunt een check inbouwen op de keuzelijst bij de gebeurtenis <Bij niet in lijst>
Code:
Private Sub kzl_merk_NotInList(NewData As String, Response As Integer)
    Me.kzl_merk = Null
    Response = acDataErrContinue
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan