ONBEPERKT Internet via LAN KAN HET?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ecl1pse

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2003
Hoi,

ik heb 2 computers staan
1 is van mijn moeder en staat beneden
2 is dus van mij en staat boven

nu zit het zo mijn moeder heeft cable internet
en kan gwoon alles FTPuh files versture via MSN
gameservers starten..

als ik ook maar 1 van deze dingen of 1 van de andere 1000en probeer lukt t niet ik weet hoe ik een specifieke poort open kan gooien en 1 specifiek dingetje kan doen maar ik vraag me af is er niet een proggie of een tooltje of whatever dat ervoor zorgt dat ik TOTAAL ALLES kan wat mijn moeder ook kan??? ik ben waarschijnlijk wel berijd het te kopen maar dan wil ik eerst eens de mening van meerdere mensen erover horen :D

vr groet Ecl1pse

hmmz niemand n idee??

ik wil graag een gameserver en een FTP server openen maar dit gaat niet en ik baal er enorm van :(

plzzzzzz als je iets weet vertel het me

Vriendelijke Groet Ecl1pse

Je kan op de router een zogenaamde DMZ-host instellen. Dan kan die host alles wat normaal de router (jouw moeders pc dus) kan. Oftewel: als die handige functies worden naar die host verplaatst.

Er even vanuit gaande dat je moeder haar pc twee netwerkkaarten heeft, waarvan 1 voor internet is en de andere voor LAN, is een progje als Sygate Home Network wel een oplossing.

Bovenstaande oplossing heb ik zelf ook geruime tijd gebruikt en dat werkte prima. Ik heb nu inmiddels een router aangeschaft, wat als groot voordeel heeft dat niet beide computers aan moeten staan.
De computer met de twee netwerkaarten moet zonder router namelijk beslist aan staan wil de andere computer gebruik kunnen maken van internet.

Geplaatst door brutus
Er even vanuit gaande dat je moeder haar pc twee netwerkkaarten heeft, waarvan 1 voor internet is en de andere voor LAN, is een progje als Sygate Home Network wel een oplossing.

Bovenstaande oplossing heb ik zelf ook geruime tijd gebruikt en dat werkte prima. Ik heb nu inmiddels een router aangeschaft, wat als groot voordeel heeft dat niet beide computers aan moeten staan.
De computer met de twee netwerkaarten moet zonder router namelijk beslist aan staan wil de andere computer gebruik kunnen maken van internet.
Ik geloof dat je het niet zo goed gelezen/begrepen hebt, hij heeft dit allemaal al voor elkaar. Het probleem is alleen dat hij ziek wordt van al die apparte poorten doorsturen en hij zich afvraagt of je ook alle poorten in 1 keer kan doorsturen.

?

hmmz het heeft dus iets met een DMZ host te maken... is het mogelijk dit softwarematig te doen /?

zo jah hoe???
en blijft mijn moeders internet dan OOK gewoon goed?

weet je ook misschien welk progje ik hiervoor nodig heb?

PS: sygate is nog erger dan gewoon Internet Sharing :D
althans heb ik wel eens gehoord

Vriendelijke Groet Ecl1pse

ok bedankt voor de reacties ik gah het eens proberen :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan