Ontbrekend ASUS ACPI-stuurprogramma

Status
Niet open voor verdere reacties.

franciscusc

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2007
Windows 10 geinstalleerd op mijn notebook Asus Eee PC R101. Oude besturingssysteem was Windows 7 Starter. Zover ik tot nu kan beoordelen werkt alles. Alleen verschijnt steed een Pop Up: "Ontbrekend Asus ACPI-stuurprogramma. Installeer het Asus ACPI-stuurprogramma." In taakbeheer staat dan het programma "Asus Eee PC Hotkey Service" actief. Afsluiten heeft geen zin want direct verschijnt de Pop Up weer. Wie weet wat daaraan te doen is.
Groet,
Frans

ATK Package V1.0.0024 is wel heel erg oud @Lange Pier. ASUS heeft ook een ATK Package voor Windows 10:P. Die is hier te vinden: klikkerdeklik!

Voor TS
ATK Package is een driverpackage die alle drivers installeert die ASUS gerelateerd zijn. Daaronder valt bijvoorbeeld ook de communicatie met de ACPI (BIOS gerelateerd) en fratsen zoals de PCI Simple Communication Controller die niet herkend wordt lost dit op. Een simpele install van de package en reboot fixt als het goed is alles.

Ik heb eerst Hotkeyservice versie 1.20 verwijderd. Opnieuw opgestart, geen pop up meer. Zo te zien werkt alles. Toen ATK Package versie 1.0.0024 geinstalleerd. Opnieuw opgestart. Geen pop up en zo te zien werkt alles.

bassie9: "klikkerdeklik" geopend, maar daar staat alleen OS Windows 10 64 bits. Ik heb nu 32 bits,x64 processor.

Help Desk Asus: "Er is een Hotfix voor dit probleem, u kunt deze hotfix downloaden, uitpakken en installeren". Zip-bestand geopend maar downloaden lukt niet omdat dit bestand door Windows beveiliging wordt geblokkeerd en ik weet niet hoe ik daar omheen kan.

Overigens weet iemand waarvoor die Hotkeyservice eigenlijk dient; kan je ook zonder?

Wacht, natuurlijk... Windows 7 Starter is er alleen in x86. Dan werkt mijn link inderdaad niet. ASUS heeft de support voor x86 drivers al lang gedropt:(.

Overigens weet iemand waarvoor die Hotkeyservice eigenlijk dient; kan je ook zonder?

Voor de FN-functietoetsen. Zoals FN+F12 het geluid harder zet et cetera. Die blauwe dingetjes op je toetsen:P.

Zip-bestand geopend maar downloaden lukt niet omdat dit bestand door Windows beveiliging wordt geblokkeerd en ik weet niet hoe ik daar omheen kan.

Welke link probeer je te openen? Welke 'hotfix' hebben ze het over?

Bericht Asus Helpdesk: "Wat u beschrijft lijkt een probleem met de ACPI-driver.
Er is een Hotfix voor dit probleem, u kunt deze hotfix downloaden, uitpakken en installeren".
Zip-bestand HotkeyService_1_48.exe

Even nog een aanvulling op mijn vorig bericht. Ik denk dat het probleem is opgelost. Ik heb op de site van Asus geselecteerd een Eee PC met Windows 8 support (bv 1225B) hier gekozen voor de 32 bits versie dan naar "overige" en "Versie V1.48 van de HotkeyServices gedownload en geinstalleerd. Dat lukte. Er verschijnt geen pop up en ik denk dat alles naar behoren werkt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan