onzuinig op virtuele harddisk

• Onderwerp starter Onderwerp starter init
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

init

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2010
Ik heb een virtuele windows xp installatie in virtualbox. Deze staat geïnstalleerd op een dynamische virtuele harddisk.

Na een tijdje is deze enkel maar blijven groeien en op dit moment is ie al 37 GB.

Op de C: schijf in deze windows xp staat echter maar zo'n 10 GB aan data. Is een beetje zonde dat ik op m'n echte schijf zo'n 27 GB voor niks aan data heb staan.

Iemand enig idee hoe ik dit bestand naar de daadwerkelijk gebruikte 10 GB kan verkleinen?

Alvast bedankt.

Wat mogelijk is dat er automatisch snapshots gemaakt worden zodat je altijd weer terug kunt naar een eerdere situatie.
Je zou eens in je instellingen in Virtualbox moeten kijken of er iets van snapshots bijstaat.

Groeten Marcel

Voor zover ik weet worden er geen snapshots gemaakt en ik heb er ook niets over kunnen terugvinden in virtualbox (toch niets dat van toepassing zou kunnen zijn op mijn machine).

Het type van de virtuele harddisk is wel 'normaal'. Misschien helpt het als ik er writethrough van maak. Maar weet iemand of dit risico's zou kunnen inhouden naar gegevensverlies en functionaliteit toe?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan