Ook problemen externe harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.
He,dat valt tegen :confused:

Er is misschien nog de mogelijkheid,om met "Keys A: add partition" zoals in het scherm van post 11 en 16 iets te proberen,maar eerst wil ik weten of je met de PartedMagic live cd en PCmanFM File Manager je bestanden kunt zien\benaderen.

Onlangs had ikzelf problemen met een schijf die als foutmelding gaf dat ik de schijf moest formatteren.

Toen ik met de PartedMagic cd de schijf had bekeken,bleek nadat ik de PC opnieuw opstartte,de schijf,bestaande uit 4 partities,gewoon weer in Windows kon benaderen en de data kon veilig stellen.

Na een 2e herstart kwam die foutmelding tot formatteren weer,toen opnieuw PartedMagic opgestart en weer was de schijf in Windows te benaderen,zeer vreemd :confused:

Misschien werkt dit helemaal niet voor jouw situatie,maar het is het proberen zeker waard ;)

In elk geval weet je dan ook,of je de data kunt benaderen en eventueel naar een andere schijf saven.

Greetz

De schijf valt niet te benaderen in de PartedMagic omgeving, het vreemde is wel dat wanneer ik daar bij Hardware Information kijk er bij USB devices wel mijn Lacie Hard disk wordt getoond alleen via die weg kom ik er niet in. Als ik het via PcManFM File Manager probeer wordt de schijf niet eens gezien.
Ook heb ik nog eventjes in deze omgeving Testdisk opgestart ook in dit programma wordt de schijf nu niet herkend.

Uit je vorige post begrijp ik dat wanneer ik opnieuw opstart het misschien in Windows nu wel valt te benaderen? Zou heel erg verrassend zijn als je het mij vraagt.

Ik hoop nog steeds dat er een manier is dat ik mijn bestanden kan redden.

Uit je vorige post begrijp ik dat wanneer ik opnieuw opstart het misschien in Windows nu wel valt te benaderen? Zou heel erg verrassend zijn als je het mij vraagt.
Ik acht de kans ook zeer klein,maar het is mijn ervaring met wellicht een geheel andere storing als die jij nu hebt.

Heb je in PartedMagoc ook het partitionerings programma GParted opgestart?

Ik acht de kans ook zeer klein,maar het is mijn ervaring met wellicht een geheel andere storing als die jij nu hebt.

Heb je in PartedMagoc ook het partitionerings programma GParted opgestart?

Mijn externe harde schijf wordt in windows nu helemaal niet meer gevonden helaas.

Als ik op start dan wordt er nog wel nieuwe hardware gevonden en in het aparatenbeheer staat bij USB devices dat het apparaat correct werk, maar bij deze computer staat de schijf nu helemaal niet meer. Ook in testdisk wordt deze nu niet meer gevonden.

GParted had ik ook opgestart maar daar werd de schijf ook niet zichtbaar.

Helpt het om de externeschijf los te koppelen en weer opnieuw aansluiten?

Ik heb mijn hard disk een andere usb poort gegeven en de stroom er even vanaf gehaald, stroom er weer op en de laptop opnieuw opgestart.

Op het moment van opstarten krijg ik rechts onder in beeld die gebruikelijke meldingen, van nieuwe USB device gevonden tot massa opslag is geinstalleerd en klaar voor gebruik.

Maar waar ik ook kijk, ik kom hem nergens tegen. Ook niet meer in computerbeheer.

Wat ik me nog afvroeg, is het nog erg dat de laptop op XP draait en mijn PC waar de externe schijf altijd aan gehangen heeft op Vista of mag dat in wezen niks uitmaken?

Wat ik me nog afvroeg, is het nog erg dat de laptop op XP draait en mijn PC waar de externe schijf altijd aan gehangen heeft op Vista of mag dat in wezen niks uitmaken?
Dat moet niets uitmaken.

Oops,wat ik mij nu pas realiseer,is dat je de hele actie op de laptop hebt uitgevoerd? Zoja,dan denk ik dat het verstandiger is de schijf weer terug in de PC te plaatsen en te zien of de schijf daar wel herkend wordt.

Zoja,dan de analyse en Deeper Search opnieuw te draaien.

Greetz

Ik heb dezelfde handelingen uitgevoerd alleen nu op mijn pc. Daar werd de schijf nu wel weer gevonden in het programma Testdisk.
Ik heb verschilende printscreen toegevoegd en ga nu mijn pc opnieuw opstarten, daar wordt namelijk om gevraagd zoals je kunt zien. Ben zeer benieuwd.

*edit*

Zojuist opnieuw opgestart, de schijf staat wel weer zichtbaar bij "deze computer" maar is niet te benaderen. Ik merk ook dat mijn pc veel trager wordt wanneer ik opstart met de harddisk al aangesloten. Moet ik nu ook PartedMagic proberen op mijn pc? Of heeft dit geen zin?

Bijlagen

• Analyse.jpg
    Analyse.jpg
    30 KB · Weergaven: 49
  • Deeper Search.jpg
    Deeper Search.jpg
    43,4 KB · Weergaven: 38
  • Write.jpg
    Write.jpg
    30,8 KB · Weergaven: 25
  • Reboot.jpg
    Reboot.jpg
    26,1 KB · Weergaven: 27
Laatst bewerkt:
Moet ik nu ook PartedMagic proberen op mijn pc? Of heeft dit geen zin?
Zou ik zeker doen,al was het maar om te zien of je met PCmanFM File Manager je bestanden kunt zien\benaderen.

Greetz

Heb nu mijn pc opgestart vanaf de cd met PartedMagic. PCMan FM File Manager levert niks op, daar wordt de schijf niet weer gegeven. In GParted vind ik de schijf wel, maar er staat een groot warning verhaal bij. Ik kan in die omgeving denk niet zo makkelijk een print screen maken van dit verhaal maar ik ga mijn best doen.

Hierbij de waarschuwing!

Information about /dev/sdd1

File system: ntfs
Size: 232.88 GiB
Flags: boot

Path: /dev/sdd1
Status: Not mounted
Label:
UUID:

First sector: 63
Last sector: 488392064
Total sectors: 488392002

Warning:

Error reading bootsector: Input/output error.
Failed to startup volume: input/output error.
Failed to mount ‘/dev/sdd1’: Input/output error.
NTFS is inconsistent. Run chkdsk /f on Windows then reboot
It TWICE!
The usage of the /f parameter is very IMPORTANT! No
Modification was
Made to NTFS by this software.

Ntfsresize v2.0.0 (libntfs 10:0:0)
Error reading bootsector: Input/output error.
Failed to startup volume: Input/output error.
ERROR(5): Opening ‘/dev/sdd1’ as NTFS failed: Input/output
Error
NTFS is inconsistent. Run chkdsk /f on Windows then reboot it
TWICE!
The usage of the /f parameter is very IMPORTANT! No
Modification was
And will be made to NTFS by this software until it gets repaired.

Unable to read the contents of this file system!
Because of this some operations may be unavailable.

Laatst bewerkt:
Ok,ik kan mij niet herinneren gelezen te hebben welke Windows je draait.

Je hebt nu de herstelconsole van XP nodig,als je die niet hebt,haal hier dan de losse herstelconsole op.

http://www.thecomputerparamedic.com/files/rc.iso

Uitleg herstelconsol,
http://support.microsoft.com/kb/314058/nl
Error reading bootsector
Voor deze foutmelding zou je in de herstelconsol FIXMBR kunnen ingeven.

Standaard is dat voor de C:\ partitie,dus denk er om je dient de juiste partitie in te geven,

dus fixmbr apparaatnaam

Als je de herstelconsole hebt opgestart,geef dan als 1e het commando "map" zonder de aanh. tekens,dan krijg je n.l. alle schijven en partities te zien,zodat je dan zeker weet welke voor de externe schijf geldt.

Dan fixmbr apparaatnaam en volg de aanwijzingen.
Run chkdsk /f on Windows then reboot it TWICE!
Je kunt CHKDSK /f vanuit Windows draaien zoals je ziet,maar dat kan ook via de herstelconsole.

LET OP.In de herstelconsole heeft CHKDSK geen schakeloptie /f zoals je in de uitleg bij Microsoft kun lezen,geef dan de schakeloptie /r in!!

Greetz

Laatst bewerkt:
Mijn pc draait op Vista, maakt dat nog uit voor dit verhaal?

Nee,dit maakt niets uit in dit geval.

Het zou wellicht ook nog middels de Vista CD kunnen,maar voor het gemak zou ik de RC.iso even nemen ;)

Ik heb het bestand op een cd gezet en vanaf de cd opgestart. Ik krijg hier 3 mogelijkheden.

- To set up Windows XP now, press ENTER
- To repair a Windows XP installation using Recovery Console, press R
- To quit Setup without installing Windows XP, press F3

optie 2 is voor mij bedoeld neem ik aan?

Sorry dat ik zoveel moet vragen, maar wanneer het maar iets technischer wordt heb ik er moeite mee zoals je hebt gemerkt.

Sorry dat ik zoveel moet vragen, maar wanneer het maar iets technischer wordt heb ik er moeite mee zoals je hebt gemerkt.
Tsja,daar kom je niet mee weg he grapjas :)

Ik heb je niet voor niets de link naar Microsoft gegeven,voor de uitleg van de herstelconsole ;)

Onder:

Optie 2: De herstelconsole van Windows opstarten vanaf de cd-rom van Windows XP

2.Wanneer het tekstgedeelte van Setup begint, volgt u de aanwijzingen. Selecteer de hersteloptie door op R te drukken.

Wanneer ik map ingeef krijg ik inderdaad mijn verschillende schijven te zien. G staat daar ook tussen.

Wanneer ik FIXMBR G of FIXMBR G:\ in geef dan springt deze gewoon weer naar C:\

Doe ik ongetwijfeld nog steeds iets niet goed. Ik heb serieus jou geplaatste link al meerdere malen doorgenomen, maar wellicht ben ik gewoon niet zo snugger.:confused:

Dat werkt ook niet. Of ik nu

C:\> FIXMBR G: doe of
G:\> FIXMBR G: er gebeurd niets.

Wanneer ik G:\> FIXMBR doe dan vraagt deze wel of ik hier wel mee door wil gaan en laat hij me weten dat het erg risicovol is.

Nou vraag ik me af of dat deze het dan over mijn externe harde schijf heeft of hij toch aan de gang gaat met mijn C schijf want dat is natuurlijk absoluut niet de bedoeling.

Nou vraag ik me af of dat deze het dan over mijn externe harde schijf heeft of hij toch aan de gang gaat met mijn C schijf want dat is natuurlijk absoluut niet de bedoeling.
Dat is een lastige,ik denk dat het dan niet goed gaat.Als je geen "device" naam ingeeft,wordt volgens mij standaard voor C:\ gekozen.

Is het mogelijk om de "vaste" hardeschijf\ven in de PC los te koppelen,zodat je dan het risico uitsluit?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan