Ook problemen externe harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vreemd dan toch dat ik niet gewoon de juiste schijf kan selecter op de manier zoals jij aangeeft. Ik vermoed inderdaad ook dat hij dan gewoon met de C schijf aan de slag gaat.

Loskoppelen zou ik absoluut niet weten hoe dat moet.

Ik ben nog steeds ontzettend blij dat je zo geduldig bent:)

Wat op een onschuldig probleem leek wordt langzamerhand wel erg vervelend. Ik had eigenlijk gehoopt dat er een heel simpel recoveryprogramma was die alles kon over zetten. Ik heb namelijk de externe harde schijf van mijn vriendin waarop ik alles over zou kunnen zetten.

Oops,slordigheidje van mij :o

Het moet nier fixmbr G: zijn,maar fixmbr \device\harddisk+nummer van de schijf,dus b.v.

fixmbr \device\harddisk1

Gebruik het commando MAP om de schijfletter te vinden.

Wellicht kun je de schijf herkennen aan de grootte die wordt weergegeven?Anders de andere schijven benaderen door b.v " C: " te typen (altijd zonder de " tekens )en daarna " dir " om de bestanden op die schijf weer te geven en zodoende de schijf te herkennen.

Let op! Als de schijf maar uit 1 partitie bestaat,hoeft er geen " \partition+nummer " achter het commando gezet te worden,want dat werkt het niet!

Je krijgt een waarschuwing te zien,maar dat is een standaard melding die je kunt negeren.

Ik heb het eerst zelf even op een schijf getest en nadat de MBR opnieuw geschreven was startte de betreffende schijf gewoon op :)

Greetz

Bij mij was het fixmbr \Device\Harddisk0

Daarna de melding, deze voor akkoord gegeven.

Hierna de volgende melding. 'The new master boot record has been succesfully written'

Daarna ben ik gelijk verder gegaan met CHKDSK /r deze staat nu al een tijdje op 50% completed.

Alleen ik heb hierbij nergens in moeten gegeven om welke schijf het gaat, klopt dit?

Nee,je dient wel de stationsletter in te geven en achter de stationsletter een :

chkdsk station: /p /r

Waarschijnlijk draait chkdsk nu standaard C:

Dan is C nu op 67 % denk ik. Neem aan dat dit geen kwaad kan? Aangezien er niks mis met mijn C schijf is?

Zodra die klaar is zal ik dan eventjes het juiste station invoeren. Wat ik wel opmerkelijk vind, is dat de schijf in deze omgeving schijf E is en in mijn Vista omgeving altijd G heet.

Maar dat zal wel een logisch verklaring hebben.

Wanneer ik CHKDSK E: /r doe dan krijg ik het volgende

The volume appears to contain one or more unrecoverable problems.

Ik kom nu niet eens meer in mijn Windows omgeving van mijn pc!!:(

Start nu elke keer vanuit zichzelf opnieuw op.....gaat helemaal de verkeerde kant op zo!

Als ik dan weer opstart via het recovery cd'tje dan krijg ik het volgende.

1: D:\Windows

Which Windows installation would you like to log onto
(to cancel, press ENTER)?

Laatst bewerkt:
Heb je een Vista installatie DVD?
Als ik dan weer opstart via het recovery cd'tje dan krijg ik het volgende.

1: D:\Windows

Which Windows installation would you like to log onto
(to cancel, press ENTER)?
Was dat voorheen anders dan?

Ik heb een orginele Vista DVD

En ja voorheen begon die alleen met

C:/>

Ik ga dit morgen zeker proberen. Ik heb dit probleem pas gekregen na CHKDSK, want na de FIXMBR starte mijn pc nog gewoon op.
Maar zoals ik al zei, ik ga morgen vanaf die Vista DVD opstarten en dan laat ik je weten of het dan wel lukt!

Start nog steeds niet op! Het vreemde van alles is nog wel, dat mijn C en D schijf zijn verwisseld! Windows zou nu op mijn D schijf staan, terwijl dit nooit zo was. Apart als je het mij vraagt.

Waar constateer je dat de C en D schijf verwisseld zijn?

Geef even door hoeveel schijven je hebt en wat daar op staat.

Ik heb het dus over schijven en niet over partities ;)

Haal intussen deze iso even op,het is een XP live CD,waarmee je in een Windowsachtige omgeving de schijven en partities kunt bekijken.

http://www.nuciadown.eu/download/nuciaboot.iso

Greetz

Toen ik via de Vista dvd probeerde te herstellen gaf deze zelf aan dat het om de D schijf zou gaan. Ik vond dit vreemd aangezien ik er vanuit ging dat Windows ooit is geinstalleerd op de C schijf. Vandaar dat ik de optie koos om een besturingssysteem te laden. Toen kwam ik in mijn computer terecht waar ik kon kijken wat er op welke schijf stond.
Nu zag ik tot mijn verbazing dat de bestanden van schijf D (o.a. vakantiefoto's van mijn vriendin, een aantal games, wat gedownloaden bestanden) werden weergegeven als schijf C en andersom. Op schijf C had ik eigenlijk alleen puur voor het draaien van Vista en alle overige programma's. Ook staan hier vele belangrijke documenten op.

Ik heb dus 2 vaste harde schijven. Schijf C en D en 1 externe harde schijf G.

Ik ga nu eventjes die Iso ophalen en hem dan maar via mijn laptop branden.

Zijn de C en D schijf verschillend van omvang?

Start de PC eens opnieuw op en dan direct gaan tappen op de F8 toets.

Hopelijk krijg je dan een bootscherm te zien,waar je kunt kiezen met welk medium je wilt opstarten.

Dit is dus een ander F8 scherm als hetgeen waar je b.v. voor de veiligemodus kunt kiezen e.d.

Als je daar aangeeft met de C schijf te willen starten,kun je misschien weer in Vista komen.

Dit zijn 2 identieke schijven.

Bij mij is het volgens mij F12. Hierin krijg ik dan de volgende opties.

Floppy
LS120
+Hard Disk
CDROM
ZIP
USB-FDD
USB-ZIP
USB-CDROM
USB-HDD
Legacy Lan

Alleen nu is het volgende probleem dat mijn muis en toetsenbord nog niet actief zijn als ik in dit scherm ben. Ik hoop namelijk dat het plusje voor Hard Disk staat voor meerdere opties zodat ik de juiste kan kiezen, maar ik moet dus eventjes mijn draadloze toetsenbord en muis te zien activeren om hier wat te kunnen doen.

Misschien kun je in het bios nog e.o.a. usb optie aanzetten.

Je kunt ook in het bios zien welke hardeschijf er als eerste "boot" staat,maar als ze identiek zijn wordt het lastig.

Durf je het aan de zijkant van de PC behuizing los te halen,om een van de schijven los te koppelen?

Zoja,je kunt aan de achterkant van de PC zien aan welke zijde het moederbord zit.

Uiteraard moet je dan de tegenoverliggende zijde hebben.

Heb mijn muis en toetsenbord actief.

Wanneer ik voor de optie Hard disk kies krijg ik de volgende mogelijkheden te zien.

Select a Boot First device

Ch0 M. : ST32000822AS
Ch0 S. : ST32000822AS
Ch1 M. : ST32000822AS
Bootable Add-in Cards

Opzich wil ik best mijn pc opmaken want ik moet er niet aan denken dat ik al mijn documenten kwijt zou zijn. Dus wat moet dat moet, maar je moet wel rekening houden dat ik a-technisch ben :confused:

Het is dus niet mogelijk om 1 van deze 3 (waarom het er 3 zijn vraag ik me ook af) schijven pak om te kijken of deze dan opstart? Of kan dat ook schadelijk zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan