Ook problemen externe harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooi dat de muis werkt,maakt alles weer iets makkelijker.

Gewoon alle 3 proberen,kan geen kwaad.

Zojuist bij alle 3 een poging gewaagd.

Bij zowel de 1e als de 3e verschijnt er Microsoft Corporation in beeld, met daar boven een horizontaal nightrider achtig balk. Uiteindelijk wordt het beeld zwart en springt de pc uit en daarna gelijk weer aan en begint deze weer met opstarten.

Bij de 2e gebeurde er helemaal niets en moest ik uiteindelijk de pc gewoon handmatig uit doen.

Ik denk dat Ch0 S. : ST32000822AS de (originele) D: schijf is.

Bestaat de C: schijf,die waar ista opstaat,uit een of meerdere partities?

Heb je intussen al met die nuciaboot.iso gekeken of je op de schijven kunt komen?

Zoniet doe dat eerst even voor je antwoordt geeft.

Ik zit in die omgeving en ik heb via A43 File Management Utility mijn schijven (behalve de externe hard disk die hangt er momenteel ff niet meer aan) weten te vinden.
Zoals ik al eerder aangaf lijkt het erop dat de C en de D schijf met elkaar zijn verwisseld als ik naar de inhoud kijk.

Mijn C schijf waar windows op is geinstaleerd bestaat uit 1 geheel. Net als de D schijf overigens.

Ok,sluit de boel even af.

Sluit daarna de externe schijf weer eens aan en kijk met de A43 File Management Utility of je de schijf kunt benaderen.

Ik zal zelf de nuciaboot.iso even opstarten,maar ik denk,dat met deze CD het niet mogelijk zal zijn de driveletters te veranderen :(

Als dat niet mogelijk blijkt,dan lijkt vooralsnog de enige mogelijkheid de PC te openen en de D: schijf los te koppelen.

Als je dan daarna het bios weer opstart,verwacht ik dat de schijf met Vista automatisch weer de C: schijf zal zijn.

Als klopt,dan weer de Vista CD er in en de repair met 1 schijf er in draaien.

Helaas staat de E: schijf er wel weer tussen maar is deze niet te benaderen.

Ik zal nu dan eens kijken of ik mijn pc open kan krijgen. En hoe zie ik wat de D schijf is?

Want ik moet dus de D schijf ontkoppelen, terwijl het er nu op lijkt dat Windows nu daar op staat? Of is dit gewoon schijn omdat mijn pc gewoon in de war is?:shocked:

Helaas staat de E: schijf er wel weer tussen maar is deze niet te benaderen.
Jammer :(
En hoe zie ik wat de D schijf is?
Dat zul je aan de schijf zelf niet kunnen zien.
Gewoon een loskoppelen en via F12 kijken of Ch0 S. : ST32000822AS afgekoppeld is.

Ik verwacht sata kabeltjes,maar het kan ook een flatcable zijn.In elkgeval 2 kabels per schijf loshalen,dus ook de voeding.

Let op!Er kan ook een flatcable naar de brander gaan!

Bijlagen

• flatcable-1.jpg
    flatcable-1.jpg
    4,9 KB · Weergaven: 16
  • sata.jpg
    sata.jpg
    47,7 KB · Weergaven: 41
Laatst bewerkt:
Er zitten toch 3 harde schijven in mijn pc, geen idee waarom ik er dan maar 2 in gebruik had maar goed.

Uiteindelijk was het natuurlijk de 3e schijf die ik ontkoppelde die er voor zorgde dat Ch0 S. : ST32000822AS er niet meer tussen staat.

Wanneer ik dan de pc gewoon laat lopen komt er Invalid partition table te staan en gebeurd er verder niks meer.

Moet ik nu weer van die Vista cd opstarten en proberen die repair handeling uitvoeren of is het bij nader inziens toch niet de juiste schijf die ik nu heb afgekoppeld?

Moet ik nu weer van die Vista cd opstarten en proberen die repair handeling uitvoeren
Ja,maar wat ik eigenlijk wil,is dat alleen de schijf waar Vista op staat nog aangesloten is.

Dit gewoon om uit te sluiten dat de verkeerde schijf wordt gekozen tijdens de repair,want dan wordt het nog ingewikkelder dan het nu al is.

Vergeet niet ook de externe weer los te koppelen,als je dat nog niet gedaan had ;)

Ik wil het ook zeker niet ingewikkelder maken dan het nu al is dat is een ding wat zeker is!

Het probleem is dat we toch niet weten op welke schijf Vista staat?

Er zitten 3 dezelfde schijven boven elkaar in de volgende volgorde.

van boven naar beneden

- Ch0 S. : ST32000822AS
- Ch1 M. : ST32000822AS
- Ch0 M. : ST32000822AS

Momenteel zitten de onderste 2 schijven nog aan de bedrading. Het is alleen in mijn ogen haast onmogelijk om er achter te komen welke schijf welke functie heeft.

Dus ik wil nog wel een schijf ontkoppelen maar geen idee welke van de 2.

De externe harde schijf is weer ontkoppeld.

Ik denk dat -Ch0 M. : ST32000822AS de schijf is waar Vista op staat.

Hardeschijven beginnen te tellen bij 0 (nul) en de partities bij 1.

Je kunt controleren waar Vista op staat door b.v. met de Nucia cd te kijken.

Je moet dan de mappen Windows,Program Files zien en ook Documents and Settings,dan weet je dat je de juiste schijf hebt.

Ik heb nu dus alleen nog de onderste aangesloten de -Ch0 M. : ST32000822AS schijf zeg maar.

Alleen nu zit ik nog met 1 ding wanneer ik met de nucia cd opstart dan vindt deze inderdaad nog maar 1 schijf wat natuurlijk logisch is aangezien die andere twee inmiddels zijn losgekoppeld dus ook niet te traceren zijn.

Nou komt het. Ik heb uiteindelijk schijf C: over alleen de gegevens die daar bij staan zijn niet de gegevens zoals jij in je vorige bericht aangaf. Ik weet dat er dan windows, program files etc. etc. zouden moeten staan maar zoals je inmiddels weet kom ik op mijn C schijf nu de documenten tegen die oorspronkelijk op de D schijf stonden.

Mijn vraag is dus nu, hebben we zo de goede schijf? Hij geeft dus aan C schijf maar met de bestanden van mij oorspronkelijke D schijf. Ik zie dus niets wat te maken heeft met Windows, program files of documents and settings.

Ik denk dat -Ch0 M. : ST32000822AS de schijf is waar Vista op staat.
Nee,dan klopt het dus niet wat ik dacht en heb je toch de verkeerde schijf.

Je dient dus de schijf te hebben waar de door mij genoemde mappen op staan.

Erg vervelend dit gezoek,maar het moet toch maar even.

Heb de goede schijf te pakken ......eindelijk :)

Ik heb de Vista cd er weer in zitten en heb de herstel optie aangeklikt. Ik kom nu bij opties voor systeemherstel maar in het selectievak staat niets aangegeven.
Ik neem dus aan dat ik moet kiezen voor de optie 'stuurprogramma's laden.....ik kan dan mijn C schijf in maar wat moet ik selecteren?

Ik heb het inmiddels kunnen uitvoeren, al meerdere malen zelfs.

Iedere keer dan doe ik het herstel daarna moet mijn computer opnieuw worden opgestart en dan gaat deze automatisch weer opnieuw naar het systeemherstel toe. Waar de handelingen weer van voor af aan beginnen. Moet ik dit oneindig blijven doen?

Ik heb overigens wel een USB stick tot mijn beschikking, alleen niet een met ontzettend veel ruimte.

Ik begrijp dat je Sartup Repair hebt gedaan,maar het volgende begrijp ik eerlijk gezegd niet.
Iedere keer dan doe ik het herstel daarna moet mijn computer opnieuw worden opgestart en dan gaat deze automatisch weer opnieuw naar het systeemherstel toe.

Wat bedoel je met "dan gaat deze automatisch weer opnieuw naar het systeemherstel toe"

Bedoel je dat de Vista DVD dan weer opstart?

Ja, precies. Start gewoon weer vanaf de DVD. Ondanks de first boot niet eens meer op CD/DVD staat. En wanneer ik de DVD eruit haal dan vraagt tie zelfs om de 'insert disk'.

Je moet eerst op een willekeurige toets drukken,wil je van de DVD kunnen starten.

Dat is bij jou niet het geval?

Nee dat is niet het geval bij mij. Dat had ik wel bij al die andere programma's zoals PartedMagic en dergelijke.

Er komt na de Opstartherstel het volgende in het scherm te staan.

Start uw computer opnieuw op om het herstel te voltooien.

Klik op Voltooien als u de computer onmiddelijk opnieuw wilt opstarten.

Als het herstel is gelukt, zal Windows zonder problemen starten.

Als het herstel niet is gelukt, wordt Opstartherstel mogelijk opnieuw uitgevoerd om door te gaan met het herstellen van uw computer.

Dus dat zou kunnen betekenen dat het nog niet helemaal gelukt is met het herstellen dat deze telkens weer terug komt bij Opstartherstel. Ik heb alleen niet het idee dat er wat gebeurt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan