Ook problemen externe harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ik bij Manage Flags kijk dan zie ik dat er geen enkele optie is aangevinkt.
Hoe vreemd het ook klingt,maar dit lijkt eindelijk een beetje goed nieuws.

Boot behoort n.l. aangevinkt te staan :) en hopelijk veroorzaakt dit de storing.

Dit is de info die ik vond over 'kan element niet vinden.'

http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=1214115

Lees de post van holbewoner

The remedy for "Element not Found" is this:

1.Put the Windows Vista installation disc in the disc drive, and then start the computer.
2.Press a key when you are prompted.
3.Select a language, a time, a currency, a keyboard or an input method, and then click Next.
4.Click Repair your computer.
5.Click the operating system that you want to repair, and then click Next. (if no Vista operating system is listed, click Next anyway)
6.In the System Recovery Options dialog box, click Command Prompt.

Next:

At the command prompt, type diskpart.
This will get you to the DiskPart prompt, which allows you to use a variety of hard disk partitioning and formatting tools similar to FDISK in older versions of Windows.

At the DiskPart prompt, type select disk # where the # sign is the number of the hard disk drive with Vista installed on it. If your Vista drive is the only hard drive in your computer, it is Disk 0.

Select the partition by typing select partition # where the # sign is the partition that has Vista installed on it.

Type active and press ENTER. The Vista partition is now active. Finally, type 'exit' to close DiskPart. Reboot the computer using the Vista dvd and follow steps 1-6 above. You can now repair the Vista boot:

Fix the Master Boot Record: (commands)

bootrec /fixmbr
bootrec /rebuildbcd
bootrec /fixboot

You should now be able to boot Vista.

Het komt er op neer dat de schijf\partitie niet als actief staat en ik twijfel een beetje hoe de schijf "bootable" te zetten.

Via PartedMagic door daar boot aan te vinken,of zoals hierboven staat met diskpart.

Het liefste doe ik het met diskpart via de Command Prompt op de Vista DVD.

Denk je dat je eruit komt met diskpart?

Nog een vraagje,heb je CHKDSK in de XP Recovery Console ( de rc.iso dus) gedraaid of in Vista?

Overigens zou ik met de 3 bootrec commando's nog even wachten,alleen even actief maken voorlopig.

Deze dus nog niet doen.
bootrec /fixmbr
bootrec /rebuildbcd
bootrec /fixboot

Greetz

Kortom:

Ik vink niets aan in PartedMagic maar sluit gewoon af en ga daarna weer opnieuw via de Vista dvd opstarten.

Dan ga ik in de opdrachtprompt en daar geef ik 'diskpart' in. Als ik dan daar ben belandt dan geef ik hier 'select Disk 0' (want ik heb er momenteel maar 1 disk in zitten die aangesloten is)

Dan moet ik 'select partition #' invoeren waarbij ik niet weet wat ik ipv de # moet invoeren? Gewoon 1 aangezien mijn schijf niet verdeeld is?

Daarna 'active' en een enter.

Daarna kan ik afsluiten en weer opnieuw opstarten via de dvd. Wanneer ik dat heb gedaan weer eventjes een bericht geven hier.

Heb ik het zojuist? Als je dit kan bevestigen of eventueel aanvullen waar nodig dan ga ik dat ondernemen.

Ik heb al deze handelingen verricht en start zojuist de pc weer opnieuw op. Deze gingen trouwens allemaal prima.

Ik krijg de melding BOOTMCR is missing
Press Ctr+Alt+Del to restart.

Ja klopt het is inderdaad een G ipv een C.

Waar ga ik dat invoeren, aangezien die de DVD niet pakt op dit moment.

Of moet ik eerst Ctr+Alt+Del doen?

Waar ga ik dat invoeren, aangezien die de DVD niet pakt op dit moment.
Dat moet via de Command Prompt,dus de DVD opnieuw opstarten.

Ik ga voor nu stoppen,wellicht dat ik vanavond laat het forum nog bezoek,anders morgenochtend.

Greetz

Ik voer nog even die bootrec /fixmbr en bootrec /fixboot uit, hopelijk levert het wat op.

RebuildBcd wacht ik dus wel even mee aangezien je dat in een van je laatste post niet noemde.

Fijne avond.

Nog even een kleine update. Ik probeer zojuist de Vista DVD weer op te starten. Er is dus zeker wat veranderd aangezien ik de volgende melding krijg die ik nooit eerder heb gehad.

Opties voor Systeemherstel

Er zijn problemen met de opstartopties van uw computer gevonden.

Wilt u het herstel toepassen en uw computer opnieuw opstarten?

2 opties

Herstellen en opnieuw opstarten

Nee

Ik kies nu eventjes voor nee aangezien ik twijfel of het andere de juiste optie is, ondanks het wel logisch klinkt. Ik lees het morgen wel:thumb:

Ik zou zeggen,kies voor herstellen en opnieuw opstarten.

Greetz

Dat heb ik reeds gedaan. Daarna weer opgestart van de DVD, waar ik eerst geen keuze mogelijkheden had en het kader gewoon leeg was staat er nu Vista op schijf C, dus dit lijkt mij al een goed teken.

Ik heb in de opdrachtpromt bootrec /fixmbr en bootrec /fixboot uitgevoerd (dit keer begint deze bij bootrec /fixboot niet over elementen die hij niet kan vinden dus dit lijkt mij ook weer een goed teken)

Daarna ben ik uit de opdrachtprompt gegaan en heb ik weer opnieuw opgestart, dit maal niet voor de DVD gekozen maar geprobeerd gewoon op te starten. Ik krijg ook de melding BOOTMGR nu niet meer dus andermaal een goed teken lijkt mij.

Desalniettemin kom ik nog niet in Vista, ik krijg weer Microsoft Corporation in beeld met en uiteindelijk springt de pc weer uit en start deze weer opnieuw.

Ok,probeer het volgende.

http://support.microsoft.com/kb/927392

Kijk op deze site onder "Opties voor Bootrec.exe" bij de "opmerking" en voer dit eens uit in de Command Prompt.

bcdedit /export C:\BCD_Backup

c:

cd boot

attrib bcd -s -h -r

ren c:\boot\bcd bcd.oud

bootrec /RebuildBcd

Greetz

Laatst bewerkt:
In de link die je me gaf wordt ook nog C: aangegeven, moet ik deze niet uitvoeren?

Ja,heel goed van je :thumb:

Geen idee waarom die niet is mee gekopiëerd :confused:

Overigens had ik je nog een vraag gesteld,waar had je CHKDSK uitgevoerd,in de herstel console van XP ( de rc.iso) of in Vista?

Ga ik dat zo eventjes uitvoeren.

Ik heb zojuist wat terug zitten lezen en volgens mij heb ik CHKDSK uitgevoerd voordat je over de Vista dvd bent begonnen dus ik ga er vanuit dat ik dit dus heb gedaan vanaf de rc.iso.

Ik start zojuist weer op via de Vista DVD en ik krijg een nieuwe melding die ik je eerst ff wil laten lezen voordat ik de opdrachten in ga geven in de opdrachtprompt.

Ik klikte op volgende bij Herstelopties om zo naar de opdrachtprompt te gaan, zoals ik het de hele tijd al doe eigenlijk. Nu kreeg ik dit keer deze melding.

StartRep.exe

De instructie op 0x733d989e verwijst naar geheugen
op 0x00000000. Een lees- of schrijfbewerking op het
geheugen is mislukt: read.

Klik op OK als u het programma wil beëindigen.

Ik klikte op OK en kwam uiteindelijk alsnog in het venster 'systeem herstel opties' met de verschillende opties waaronder opdrachtprompt.

Gewoon de opdrachten alsnog uitvoeren of vanwege deze melding toch maar eventjes niet?

Ik zou gewoon naar de Command Prompt gaan en de opdracht uitvoeren.

Na alle handelingen krijg ik na bootrec /rebuildBcd te zien dat er 1 windowsinstallatie is gevonden op de schijf en of ik deze wil toevoegen (of zoiets dergelijks). Ik heb hier voor ja gekozen en daarna opnieuw opgestart. Toen kreeg ik het scherm waarin je er voor kunt kiezen om in een veilige modus te starten (dit scherm was overigens opeens in het engels terwijl ik bijna zeker weet dat dit normaal altijd gewoon in het nederlands was) Uiteindelijk lukt het opstarten nog niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan