Ook problemen externe harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dat de bootsector om zeep is,je weet heel zeker dat je de juiste schijf hebt gekozen met de mappen Program Files en Windows?

Kijk verder even of je op de Vista DVD het volgende bestand hebt bootsect.exe in de map boot\bootsect.exe

Ga ik even iets testen.

Ja dat weet ik zeker, wanneer ik de schijf bekijk staan al die mappen daar weer gegeven. Al mijn bestanden staan er dus nog wel op gelukkig.

Ik heb de dvd eventjes in mijn laptop bekeken en dat bestand is aanwezig op de dvd.

*edit*

http://helpdeskgeek.com/how-to/fix-mbr-xp-vista/

Zijn optie 3 en 4 nog van toepassing op mijn probleem?

Laatst bewerkt:
Ok,we gaan een fixmbr met de Vista DVD proberen.

Kies nu voor Command Prompt i.p.v. Setup Repair.

http://neosmart.net/wiki/display/EBCD/Recovering+the+Vista+Bootloader+from+the+DVD

Kijk op de site onder,

Step Three: Manually Repairing the Vista Bootloader

Daar vindt je

bootrec.exe /fixmbr
x:\boot\bootsect.exe /nt60 all /force

Zoek eerst naar de DVDRomdrive letter in de Command Prompt als volgt.

Type " notepad " zonder de " tekens en enter.

Dan bestand > openen en klik op het pijltje bij Zoeken in,hier moet je de DVDRom letter kunnen zien.

Dan weer terug naar de Command Prompt.

1e, bootrec.exe /fixmbr ,enter en volg de aanwijzingen.

2e,x:\boot\bootsect.exe /nt60 all /force ,enter en volg de aanwijzingen.

waar X de driveletter is.

Dan opnieuw opstarten.

Zojuist allemaal uitgevoerd. Gaf aan dat het allemaal succesfully complete was. Nu opnieuw aan het opstarten, maar zo te zien start deze weer gewoon op vanaf de DVD. Moet ik deze er nu gewoon maar een keer uit halen?

Ik moet overigens zo weg.....vind ik erg vervelend aangezien jij zo geweldig vriendelijk ben om mij bij te staan met dit probleem.

Hij vraagt hoe dan ook om een boot disk. In mijn bios staat de first boot allang niet meer op cd/dvd ingesteld dus daar kan het niet aan liggen.

Dus ik kan nu niet zoveel kanten meer op zoals je zult begrijpen.

Er is nog een mogelijkheid,de Vista bootloader geheel opnieuw opbouwen.

Voor een later tijdstip morgen of een andere dag.Plaats een bericht op het forum dat je weer door wilt,dan zie ik de e-mailnotificatie vanzelf.

Greetz

Ik heb wel weer tijd de komende uren, ik hoop echt dat het nog gaat lukken! Ik wacht je reactie af.

Zijn optie 3 en 4 nog van toepassing op mijn probleem?
Heel goed dat je mij hier op wijst in post 82 :thumb:

http://helpdeskgeek.com/how-to/fix-mbr-xp-vista/

Uitleg bootrec.exe (bij het ingeven van de commando's kun je ".exe" weglaten)

http://support.microsoft.com/kb/927392

Geef de volgende 3 commando's in.

bootrec /fixmbr

bootrec /FixBoot

bootrec /RebuildBcd

en deze ook er maar achteraan,net de juiste DVDRom drive-letter

x:\boot\bootsect.exe /nt60 all /force

Als dit nog niet werkt,dan probeer je het volgende

bcdedit /export C:\BCD_Backup
c:
cd boot
attrib bcd -s -h -r
ren c:\boot\bcd bcd.oud
bootrec /RebuildBcd

Greetz

Moet ik dat gewoon invullen achter X:\sources of moet ik er eerst C: van maken?

Bij Bootrec /FixBoot geeft tie aan 'kan element niet vinden.' Verder ben ik (nog) niet gegaan.

Dan krijg ik uitleg over de 4 herstel mogelijkheden.

/FixMbr
/FixBoot
/ScanOs
/RebuildBcd

Ok,dus bootrec.exe is aanwezig en je zit in het juiste scherm.

Nu wordt het dus echt lastig :confused:
Bij Bootrec /FixBoot geeft tie aan 'kan element niet vinden.'
Ik heb verder geen ervaring met deze melding,wat ik nu kan bedenken is het volgende.

Op enig moment zeg je dat je verrast bent door het aantal schijven in de PC,toch?

Is het mogelijk dat er meerdere schijven de mappen Program Files en Windows bevatten en dat je mogelijk toch de verkeerde schijf hebt geselecteerd?

Wanneer ik in de opdrachtpromt eventjes de C schijf benader en daar dir doe, dan ben ik er eigenlijk nog steeds van overtuigd dat ik de juiste schijf heb.
Ik zie hier namelijk o.a. ATI, Drivers, Program Files, Users, Windows. Dit zijn de mappen die altijd op mijn C schijf stonden. Ik had altijd 2 schijven die actief waren, vanaf C opgebouwd en dan een D schijf er naast om grote bestanden te bewaren. De externe harde schijf gebruikte ik voornamelijk als ik wat wilde downloaden.

Het enige wat ik me nog kan heugen is dat ik volgens mij een harde schijf over had maar die om een of andere reden nooit heb aangesloten. Ik wil nog wel eventjes kijken of op 1 van die andere schijven ook een map met Windows zit maar dat verwacht ik eigenlijk niet.

OK,ga ik in de tussen tijd even iets testen,ik heb info gevonden over 'kan element niet vinden'.

Bij de schijf die in mijn ogen dus nooit actief is geweest start de pc op en blijft deze hangen met 'Verifying DMI Pool Data' er gebeurt daarna niets.

Op de schijf wat volgens mij de de D schijf is waar dus naar mijn mening alleen maar documenten, foto's en muziek op staat. Krijg ik bij het opstarten direct de volgende melding.

Windows Opstartbeheer.

Kan Windows niet starten. Dit wordt mogelijk veroorzaakt door een recente hardware- of softwarewijziging. Dit kunt u doen om het probleem op te lossen:

1. Plaats de windows installatieschijf en start uw computer opnieuw op.
2. secleteer de taalinstellingen en klik op volgende.
3. Klik op 'uw computer herstellen'

Als u deze schijf niet hebt, dient u voor assistentie contact op te nemen met de systemmebeheerder of fabrikant van uw computer.

Bestand: \windows\systeem32\winload.exe

Status: 0xc000000e

Informatie: Kan de geselecteerde vermelding niet laden omdat de toepasing ontbreekt of beschadigd is.

Enter=Doorgaan
Ecs=Afsluiten.

Het lijkt er dus op dat we toch de goede schijf hadden

Ok,de juiste schijf dus.

Wil je even met de PartedMagic CD controleren of de Vista schijf nog wel op actief staat?

Als volgt,start de PartedMagic CD op.Start dan de Partition Editor GParted en klik met rechts op de schijf (kun je ook ergens in het scherm doen),klik dan op "Manage Flags" en kijk of er een vinkje bij boot staat.

Verder nog niets doen,eerst even doorgeven.

Ik heb de juiste schijf weer gekoppeld en PartedMagic draaiend.

In GParted zie ik als eerste gelijk dat voor de schijf aanduiding er een geel driehoekje staat met een uitroepteken er in. Dit stond toen de tijd ook voor de niet werkende externe harddisk kan ik me nog herinneren. Dit gewoon ter info hoor.

Als ik bij Manage Flags kijk dan zie ik dat er geen enkele optie is aangevinkt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan