Opdrachtknoppen met wizard

Status
Niet open voor verdere reacties.

maximem

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2009
Beste vrienden,

Ik heb in een formulier 2 keuzelijsten staan met daaronder buttons die zouden nodig zijn voor naar volgende record te gaan etc... nu volgens mijn boek krijg ik enkel een uitleg over de wizard die ik kan gebruiken. Ik gebruik die wizard voor elke button, maar toch werkt de button niet zoals hij zou moeten....

graag beetje hulp...

thx

owjah :s van programmeren ofzo staat er niets in... dus hoe moet ik het nu instellen voor bv een button voor volgende record? want die button moet verbonden zijn met die keuzelijst (keuzelijsten zijn onderling verbonden met relatie)

Misschien eerst eens uitleggen wat je met die keuzelijsten wilt doen... Als je met een wizard een knop maakt voor Volgend record, dan zal die toch wel werken? Wat wil je dat de knoppen doen?

Hoi Maximem

Als je met de wizard kiest voor "Recordnavigatie" en dan "Naar volgende record gaan" dan zal de wizard de volgende regel VBA code aanmaken:

Code:
DoCmd.GoToRecord , , acNext

Ik heb ook even een voorbeeldje bijgevoegd voor Next en Previous record.

Open formulier Adressen in ontwerp weergave:
- rechtermuisklik op knop
- dan 3e tabblad selecteren "Gebeurtenis"
- Dan waar [Gebeurtenisprocedure] staat op de ... klikken.
- Dit is de code voor Next en Previous record.

Je kunt overigens ook op Alt + F11 drukken, dan wordt Microsoft Visual Basic geopend.

Maar wat jij wilt, is waarschijnlijk totaal iets anders.
Jij wilt vast een ander formulier openen naar aanleiding van de keuzes die je in je 2 keuzelijsten hebt gemaakt. Toch?

Bijlagen

wel kijk...
Ik heb zo 2 keuzelijsten van 2 verschillende tabellen en ik heb onder de 2e keuzelijst buttons staan (ja het is een oefening waarbij je ziet hoe het formulier er uit moet zien, en hierop zie je die 2 keuzelijsten staan met onder de 2e keuzelijst zo een button voor volgende record te gaan en vorige en naar laatste en eerste en 1 voor een record te verwijderen). Nu ziet mijn formulier er hetzelfde uit, het enigste probleem is dat de buttons niet naar behoren werken... ik heb gewoon die 2 keuzelijsten gemaakt en dan heb met een wizard die buttons gemaakt en onder de 2e keuzlijstr geplaatst ... (ik het het dus over formulieren he) En het is niets met VBA codes aanpassen ofzo hoor denk ik, dat is veel te moeilijk.. zoiets hebben we nooit gezien...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan