Operating system not found.

Status
Niet open voor verdere reacties.

njansen88

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2012
Ik weet dat deze vraag waarschijnlijk al voorbij is gekomen maar ik heb een Samsung R519 Laptop en opeens krijg ik hem niet meer opgestart.
Je krijgt na het beginscherm van Samsung dus de bekende melding Operating system not found nu lees ik overall dat ik er een nieuwe HDD in moet zetten maar nu heb ik dus een nieuwe HDD er in gezet en wat denk je nog steeds de zelfde melding.
Dus aan de HDD ligt het niet kan iemand mij uitleggen wat ik dan wel moet doen want ik lees namelijk dat je een nieuwe partitie moet maken en daar nieuw windows op moet zetten en dan die andere leeg halen maar dat gaat een beetje moeilijk als je niet op je computer kunt komen haha.

Alvast bedankt.

Gr N Jansen

Even voor mijn beeldvorming : je hebt een nieuwe hdd geplaatst en verder heb je nog niets gedaan / kunnen doen met die disk? Hij is dus net nieuw en je kan er niks mee / hebt er nog helemaal niets op gezet / kunnen zetten, ook geen Windows?

Nee klopt precies ik heb dus internet en forums gekeken en iedereen zei dat ik een nieuwe HDD er in moes zetten dat heb ik dus gedaan maar kom niet verder dan het begin scherm van Samsung en daarna gelijk de fout melding : Opererating system not found. en als ik op F4 druk voor een system recovery blijft ie hangen op Samsung of gelijk weer de fout melding.

Hoi,

Dat zal kloppen dat je geen recovery kan doen die staat ook op de oude hdd, heb je wel ooit recovery dvd's gebrand toen je hem pas had?

dat verklaart een hoop haha had ik kunnen weten.
maar nee dat hebben ze niet gedaan helaas ... met een nieuwe windows cd lukt dat zeker niet ?

Hoi,

Als je win cd hebt met de zelfde win versie die er al op stond kan je de zelfde windows activerings-code gebruiken.

Oeps, er zijn inmiddels al weer wat berichten geplaatst en ik had juist zoooooo graag ná bericht drie het volgende willen plaatsen:

nee, idd. logisch dat je dan die melding krijgt, want je hebt een splinternieuwe disk geplaatst en als je dan de machine aanzet dan kán de machine weinig anders dan die melding geven.......... de schijf is immers splinternieuw, er staat nog helemaal NIETS op.

Je zal dus een Windows schijf moeten pakken, die in de drive leggen er dan ermee opstarten en laten installeren op die nieuwe schijf. Verder zoals hier direct boven staat.

Hoi,

Als je win cd hebt met de zelfde win versie die er al op stond kan je de zelfde windows activerings-code gebruiken.

Sorry maar die begrijp ik niet ik kan sowieso geen windows er op zetten want hij gaat automaties naar de foutmelding van Operating system not found

Oeps, er zijn inmiddels al weer wat berichten geplaatst en ik had juist zoooooo graag ná bericht drie het volgende willen plaatsen:

nee, idd. logisch dat je dan die melding krijgt, want je hebt een splinternieuwe disk geplaatst en als je dan de machine aanzet dan kán de machine weinig anders dan die melding geven.......... de schijf is immers splinternieuw, er staat nog helemaal NIETS op.

Je zal dus een Windows schijf moeten pakken, die in de drive leggen er dan ermee opstarten en laten installeren op die nieuwe schijf. Verder zoals hier direct boven staat.

k heb toevallig een HDD van een vriend geleend wie het in zijn laptop wel dee. Maar kom ook niet verder dan het scherm Operating system not found .. ik dacht misschien kan ik er dan wel op komen maar ook niks het lijkt gewoon alsof de laptop dood is

Nee, 't ding is niet dood.
Neem even 60 seconden de tijd om het volgende rustig tot je door te laten dringen:

- er zit een nieuwe en lege hdd in de machine
- je stopt een Windows DVD in de drive, maaaaaaaaaaaar vóórdat je dat doet ga je éérst naar het bios van de machine en zet je de bootvolgorde op 1. DVD 2. hdd en 3. whatever het ding nog meer in de aanbieding heeft
- dán sluit je het bios af met F10 (opslaan / bewaren) en laat je de machine zijn opstart riedel draaien
- nu begint de DVD drive te snorren en even later mag je een toets indrukken om te starten vanaf DVD
- nu volg je de instructies op het scherm en Windows wordt geïnstalleerd

Laatst bewerkt:
Er komt iemand met een nieuwe cd nu hier heen zal wel geen originelen zijn maar goed.
Ik zal proberen er windows op te zetten maar het is wel raar want hij ging eerst ook al gelijk op de zelfde fout melding ook nadat ik de boot order op de goede volgorde had gezet dus CD eerst.
Maar ik ga zo kijken laat het nog even weten.

Hij geeft ook in de bios aan dat alles op N/A staat dus de HDD en CD alles

Laatst bewerkt:
Dat had je niet gemeld;) Ging de dvd speler ook niet draaien of zo en anders inderdaad even wachten .

Nee zelfs de dvd speler doet niets ... is de bootmanager gecrasht ofzo

Even voor alle zekerheid : als je de bootvolgorde hebt veranderd en je verlaat het bios, dan heb je wel gekozen voor de Y in de keuzemogelijkheid bij Y / N ?

We waren gelijk aan het typen, mijn berichtje hierboven sluit eigenlijk aan op bericht 13 en niet op je allerlaatste bericht.
Als niets meer werkt, dan is er nog een hele beste kans dat je bij de montage 'iets' hebt losgetrokken. Check de bekabeling / stekkers eens in de behuizing.

Laatst bewerkt door een moderator:
haha tuurlijk snap je vraag maar ja dat heb ik gedaan :thumb:
zelf ook ICT gedaan haha

ik wacht nog even op de CD van windows hoop dat ie die dan wel pakt

ik heb de HDD er weer opnieuw uitgehaalt maar die kan er maar op 1 manier in .. in de laptop dan

Hoi,

Neem aan dat je we de hdd en de dvd speler in de bios kan zien? even voor de zekerheid;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan