opgelicht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stanley19

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Berichten
2.258
Hai,

Ik heb het vermoeden dat ik word opgelicht. Ik heb een wifi kaartje aangeboden voor 75 euro op markt plaats. Iemand wil hiervoor 140 euro bieden. Ik heb de winkelwaarde van 89,95 vermeld. Hij zegt dat hij dit gewoon wil betalen. Hij komt uit Nigeria.

En dit is zijn adres.

here is the shipping address for you to calculate the shipping cost:
NAME:ADEGBITE ADETUNJI
ADDRESS:HAPPIE BOIZ HOOD ,FUTA AREA
CITY:AKURE
STATE:ONDO STATE
POSTAL CODE:234034
NIGERIA
HOPE TO READ FROM YOU ASAP

Nu heb ik zijn naam ingevuld op google en nu krijg ik gelijk als eerste pagina Internetoplichting.nl.

Wat moet ik doen?
 
Niet op ingaan, er staat overal in grote letters dat hij een oplichter is + alle verhalen van mensen die hij al had opgelicht.

James:)
 
Hallo Stanley19,je doet er goed aan om dit direct af te kappen,pure oplichting


verstandige zet van je om ff te googlen
:thumb:
 
heel erg bedankt.

Ik vertrouwde het al niet.

Wie biedt er nou meer dan de winkelwaarde:D
 
Mensen die eerst graag het product opgestuurd hebben en dan "betalen" (NOT).
 
nou hij wilde zelfs eerst betalen (mijn gegevens (bank) eerst krijgen uiteraard) en dan mocht ik het opsturen.:rolleyes:
 
eerst jouw gegevens van bank ed.
riekt naar phising vet oppassen dus!!!!
 
Hoi,

Dit is een bekend venomeen.. plus een bekend persoon... blijkbaar ook nog...

Gelukkig heb je je bank gegevens niet gegeven.. want daarmee kunnen ze op bepaalde manier je bank rekening plunderen... ja je hoort het goed.. je krijgt geen geld maar ze jatten geld..

Groetjes, Dj Viper
 
Ik zou een mailtje naar hem sturen waarin blijkt dat hij bekend staat als oplichter :D

Was gisteren ook nog op tv. Vrouw kocht merk-polo's via internet. Ze had 215 euro aan de postbode betaald. Kreeg ze een doos met papier erin!! De programma-makers zijn wel achter de dader gekomen:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Tanja1968
Ik zou een mailtje naar hem sturen waarin blijkt dat hij bekend staat als oplichter :D

Was gisteren ook nog op tv. Vrouw kocht merk-polo's via internet. Ze had 215 euro aan de postbode betaald. Kreeg ze een doos met papier erin!! De programma-makers zijn wel achter de dader gekomen:thumb:

Jah, hoe oud was die gozer nou? Want zn ouders wisten er niets van.
 
Ik schat een jaar of 17??

Hij was niet duidelijk in beeld. Hij had een waas over zijn hoofd :D (ook in zijn hoofd)

Ik betwijfel of zijn ouders echt van niets wisten. Die moeder reageerde wel heeeeeel rustig.

Als ik (toen ik die leeftijd had) zoiets geflikt zou hebben, dan had ik allang een schop onder mijn **** richting mijn kamer gehad :D Dan laat je het wel uit je hoofd.
 
Laatst bewerkt:
Ja wist alleen het engelse woord voor oplichter niet.

Heb wel iets dergelijks geroepen.:rolleyes:
 
Geplaatst door Stanley19
Nu heb ik zijn naam ingevuld op google en nu krijg ik gelijk als eerste pagina Internetoplichting.nl.

Wat moet ik doen?
Op z'n minst ook even marktplaats op de hoogte brengen.
 
Ik vraag me alleen af wat ze gaan doen als ze eenmaal je bankrekeningnummer en naam hebben.
Je rekening plunderen lijkt me sterk, daar is toch veel meer voor nodig?
 
Laten we het eens uitproberen. Ik zoek een vrijwilliger om zijn rekeningnummer beschikbaar te stellen. Admin_Frisian?
 
Geplaatst door hangmat
Laten we het eens uitproberen. Ik zoek een vrijwilliger om zijn rekeningnummer beschikbaar te stellen. Admin_Frisian?

:D :D
Ik heb een geheim bankrekeningnummer.
En laat ik dát nu net kwijt zijn. ;) :p
 
Hoi,


Het pluderen van je rekeningnummer is voor sommige makkelijk zat zolang je maar weet hoe... heb je alleen aan een rekening nummer al genoeg....

En het engels woord voor oplichter is = swindler

Groetjes, Dj Viper
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan