opgeslagen records worden overschreven met nieuwe

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hansspark

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2012
Berichten
103
Beste forumleden,

Het volgende doet zich voor:
Bij het invoeren van een factuur in het formulier –frmPersoon worden de opgeslagen gegevens van de record overschreven door de nieuwe ordergegevens. De opgeslagen gegevens van de vorige orders raak ik hierdoor kwijt.
Er is voor de Id een unieke sleutel aangemaakt in de desbetreffende tabellen.

Tevens loopt mijn laatste gebruikte factuurnummer niet door in de nieuwe orders van andere personen en blijft hangen op de het laatste factuurnummer van de desbetreffende persoon. Hierdoor ontstaat er een onoverzichtelijke situatie met de ordernummers. De formule die ik hiervoor gebruikt: =Max([factuurnummerId])

Wat doe ik hier niet goed in vraag 1 en 2?

Groet, Hans
 

Bijlagen

  • test1.rar
    35,3 KB · Weergaven: 20
Laatst bewerkt:
Ik snap je probleem niet helemaal, want ik kan prima nieuwe facturen toevoegen. Wel is het zo (wat logisch is) dat de eerder gemaakte facturen wijzigbaar zijn. En die moet je natuurlijk niet overschrijven. Als je voor de factuurnummers een autonummer gebruikt, heb je geen probleem met nummering; Access maakt dan zelf de nummers aan. In jouw geval heb je een tekstveld gebruikt, en dat moet je zelf invullen. Dat betekent, dat je dus een functie moet maken/gebruiken die het nummer automatisch ophoogt. Omdat je zo te zien ook een jaartal in het nummer wilt, vermoed ik dat je elk jaar opnieuw wilt beginnen met een nummer. Die functie is een stukje lastiger, maar omdat die vraag regelmatig voorkomt, is de oplossing vrij makkelijk te vinden op het forum. Zoek op Oplopend volgnummer, en je vind er wel een.
 
Beste Michel,

Als ik bij de eerste klant een nieuw ordernummer gebruikt bijvoorbeeld 2012-50 dan past hij ook de voorgaande Factuur_regel record nr. 16 aan met het nieuwe ordernummer 2012-50.
In de -tblFactuur wordt de order 2012-20 verwijderd en is niet meer terug te vinden.
Tevens wordt in de tblFactuur_regels de record overschreven met het nieuwe factuurnummer 2012-50.

Dat is het probleem waar ik nu tegen aanloop.


Groet, Hans

Ps. De oplossing van de 2e vraag heb ik idd gevonden op dit forum.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan