Oplaadproblemen Fujitsu-Siemens Amilo M1425

Status
Niet open voor verdere reacties.

ME777

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2007
Ik heb een probleem met mn lader van mn laptop (voor merk en type etc. zie titel). Ik heb mijn laptop nu 2 jaar en nooit echt problemen mee gehad, maar ik heb sinds een maand ongeveer constant problemen met het opladen. Elke keer moest ik eraan draaien, duwen en trekken tot hij weer aan netstroom zat. Maar nu is het helemaal erg, want als ik hem nu eenmaal zo ver heb dat ie gaat laden, wordt het metaal waarmee ie contact maakt (zie plaatje) binnen 2 minuten zo heet dat je er brandwonden van zou krijgen. Echt heel vreemd. Maar nu vraag ik me af of dat aan mn laptop ligt (de binnenkant waar ie contact moet maken zeg maar) of aan de lader, het metalen gedeelte of misschien dat ding wat er voor zit, weet niet hoe het heet, maar is cilindervormig en ongeveer 1.5 cm dik, 2 cm lang. Misschien dat daar iets kapot aan is.

Maar heb niet zo veel zin om een nieuw snoer/adapter te kopen (twv 54 euro) als het binnenin mn laptop zit. Ben ook maar een arme student:confused:

Heeft iemand ervaring met oplaadproblemen? PLEASE, help me!:(

Bijlagen

• lader amilo m1425.JPG
    lader amilo m1425.JPG
    6,4 KB · Weergaven: 46
Laatst bewerkt:
Misschien ligt het wel aan je accu, hoe lang kan je daar nog mee werken als je de spanning er af haalt.

Het hoeft geen oplaadprobleem zelf te zijn.

Ik wantrouw de stekker van je adapter. Simpelweg omdat deze warm wordt. Dat kan er op duiden dat een verbinding van een der kabels, contact maakt met de ander.

Oplossing is simpel: men neme een schaar en een nieuw plug er op.

Een nieuwe plug: die krijg je in de betere electronicazaken, even de oude meenemen. Zelfs voor een arme student zijn de kosten te overzien, dan maar één pintje minder.
Je moet wel de kunst van het solderen machtig zijn.

Ben je dat niet? Kijk eens op rommelmarkten naar adapters (welk doel doet er niet toe) met dezelfde stekker / plug.
Knip de plug er af, halverwege de kabel. Een deel van de kabel is zwart, de andere zwart met witte streep. Kijk naar de stekker van je eigen adapter, zet ergens de schaar er in.

Verbind zwart met zwart, zwart-wit met zwart-wit (plakband, kroonsteentje, solderen) en zet de Foetsie aan. Als het werkt: mazzel. Werkt het niet dan weet ik het ook niet.

Laatst bewerkt:
Aan Humpe:

Hij is nu binnen een uur van 69% naar 32% gegaan. Ik gebruik m eigenlijk altijd op netstroom met af en toe een uitzondering. Dat is zeker heel dom? Hoop niet dat ik daardoor mn laptop naar zn grootje geholpen heb. mn man zegt dat je beter af en toe op accu kan werken, maar ja, ik weet niet of het uit maakt.
Maar als ik m nu op netstroom zet wordt ie steeds sneller heet (de connector zeg maar) al binnen 10 seconden :( Bedankt voor je reactie!

Laatst bewerkt:
Aan mathwenders:

Bedankt, kan het in ieder geval proberen. Mn mannetje kan wel solderen, dus vraag wel of hij dat voor me doet. By the way, een pintje minder zal niet lukken... Ik drink nie xD 0 pintjes-1 pintje= -1 pintje :-s

als een accu oud wordt deze ook iet dikker dan normaal, maar deze accu kan nog laten controleren bij een proberen voor hoeveel procent deze accu nog goed is, het zelf is precie als bij auto het zelfde probleem. Dus accu laten testen.

off topic: een arme student die niet drinkt...??

back to topic: laat de afloop weten. Er zijn pluggen die je uiteen kunt schuiven waardoor solderen mogelijk is. En er zijn vaste pluggen, dan moet je knippen. Dit als aanvulling.

andere lader geprobeerd

Ik heb nu de lader van de buurman er aan gehad (ook Fuji Siem.) Precies hetzelfde probleem, terwijl er bij hem geen problemen zijn.
Als ik nu het pinnetje er in doe, moet ik er op duwen zodat ie gaat laden...:confused:
maarja, gelukkig is er dus niks mis met mijn adapter.

Heb precies hetzelfde probleem, ben geen arme student meer gelukkig, heb wel 54 euro over voor een goede adapter wanneer dit het probleem zou zijn.
Echter dit is volgens jou niet het geval?
Die van mij laadt nu echt 0,0 meer op, een tijd terug ook al niet, toen weer wel (idd. toen moest je de plug er goed indouwen) en nu dus totaal niet meer.
Bij mij is het snoer bij de plug inmiddels wel wat verwrongen/gedraaid.

ps. draait de fujitsu/siemens zonder accu, dus alleen op netstroom?

Laatst bewerkt:
Aanvulling vorige bericht

Hey, ik ben er ongeveer achter wat het probleem is. Ik heb van iemand die ongeveer dezelfde laptop heeft, maar in ieder geval dezelfde adapter enzo, zijn adapter even geleend en daar ligt het zoiezo niet aan, want ook die werd heet en deed het niet goed.
Ik denk niet dat het aan de accu ligt.
Het is nu zo dat ik mn laptop wel kan opladen als er iets zwaarders op ligt. Het pinnetje in mn laptop is denk ik verbogen en moet waarschijnlijk vervangen/gerepareerd worden. Geeen idee wat me dat gaat kosten, maar ik weet wel vrij zeker dat dat het probleem is. Hij laadt in principe gewoon goed op zo lang je er een beetje druk op zet en hij dus als het ware er scheef in zit (een beetje).

Nouja, dat is dus het probleem. Misschien heb jij anb123 het zelfde probleem? Mijn snoer was ook een beetje verwrongen en gedraaid en daarom dacht ik dat het aan het snoer lag, maar daar ag het dus duidelijk niet aan.

Groetjes en bedankt voor jullie reacties.

ps. ik check nog wel een keer, misschien weet iemand van jullie nog een oplossing?

Dank voor je reactie. Zal kijken of met wat druk op die plek hij weer wat doet, klinkt wel raar allemaal :) , wel zwakke plek van laptop lijkt me dat rare plekkie.

Groet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan