opstarten speedfan

Status
Niet open voor verdere reacties.

de jean

Meubilair
Lid geworden
29 dec 2001
Hoi,

al jaren gebruik ik speedfan om het geluid van de pc te verminderen, werkt perfect !
Echter, sinds enkele dagen start het proggie niet meer automatisch op, ik heb een snelkoppeling in de map opstarten gezet, doch dit werkt niet.
Wanneer ik echter op dezelfde snelkoppeling klik op mijn bureaublad, verlaagt dadelijk de snelheid van alle fans en werkt alles perfect.
Iemand een idee hoe ik dit proggie weer automatisch mee kan laten opstarten ?

Al in msconfig bij opstarten gekeken ?
Anders even opnieuw installeren.

Is dat progje nog nodig?
Er is in de bios zoveel te regelen en de meeste moederbord fabrikanten leveren ook tuning software om dat ook in windows te doen i.p.v. de bios.

[Windows-toets]r toetscombinatie -> "C:\Programdata\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup"
Sleep daar het Speedfan icoontje naar toe met de Ctrl-toets erbij vastgehouden (zodat er een kopie komt te staan in die map).

Tijs.

[Windows-toets]r toetscombinatie -> "C:\Programdata\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup"
Sleep daar het Speedfan icoontje naar toe met de Ctrl-toets erbij vastgehouden (zodat er een kopie komt te staan in die map).

Tijs.

al gedaan ...

Is dat progje nog nodig?
Er is in de bios zoveel te regelen en de meeste moederbord fabrikanten leveren ook tuning software om dat ook in windows te doen i.p.v. de bios.

het scheelt ettelijke rpm ... en redelijk wat geluid ( heb TE goed gehoor )

heb de tip van dnties nog eens gedaan ( proggie stond al in map opstarten onder gebruiker / mijn naam/
Nu krijg ik error, zie bijlage.fout.JPG

ik heb maar 1 account op pc, als admin ...

De map waar ik het over had is de opstart-map voor iedereen. Kan inderdaad zijn dat je daarvoor aparte rechten moet instellen.

Doe het even anders (=alleen voor jouw eigen account):
[Windows-toets]r toetscombinatie -> shell:startup
Sleep het icoontje daar naar toe.

Tijs.

a. Start 'm eens vanuit die opstart-map ipv. vanaf je bureaublad. Werkt hij dan wel goed? Mogelijk is de snelkoppeling in de opstart-map niet goed.
b. Als je 'm rechtstreeks start vanaf je bureaublad (of opstart-map), vraagt hij dan om Administrator-rechten?

Tijs.

het scheelt ettelijke rpm ... en redelijk wat geluid ( heb TE goed gehoor )
Heb het al jaren niet meer nodig, wat ik zei, alles is in te stellen in de bios.....

Pleeg een systeemherstel in veilige modus naar een datum toen het nog wel werkte?

in deze map, C:\Programdata\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup, heb ik de snelkoppeling verwijderd, de foutmelding is nu weg.
als ik op de snelkoppeling in deze map, C:\Users\ikke\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup, klik, werkt het perfect.

het proggie start niet automatisch op.

HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run (Voor in program files)
HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run (Voor in program files x86)

In één van die sleutels zou de opstartregel dienen te staan afhankelijk in welke map hij staat.

proggie staat in x86, in deze HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run staat ie niet in.

iemand een idee of en hoe ik deze aan het register kan toevoegen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan