• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

OPtellen waarden en delen door aantal vragen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stanley19

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Hai ik heb een vragenformulier.
Per vraag kan je een waarde invullen van 1 tot 5.

Nu heb ik een functie gemaakt waarmee alle beantwoorde vragen worden opgeteld (de waarden)

Nu moet ik deze waarde (totaal) delen door het aantal vragen (het zijn 7 vragen)

Dit is de functie

=(ALS(AANTALARG(G7);1;ALS(AANTALARG(H7);2;ALS(AANTALARG(I7);3;ALS(AANTALARG(J7);4;ALS(AANTALARG(K7);5)))))+ALS(AANTALARG(G11);1;ALS(AANTALARG(H11);2;ALS(AANTALARG(I11);3;ALS(AANTALARG(J11);4;ALS(AANTALARG(K11);5))))))+ALS(AANTALARG(G15);1;ALS(AANTALARG(H15);2;ALS(AANTALARG(I15);3;ALS(AANTALARG(J15);4;ALS(AANTALARG(K15);5)))))+ALS(AANTALARG(G21);1;ALS(AANTALARG(H21);2;ALS(AANTALARG(I21);3;ALS(AANTALARG(J21);4;ALS(AANTALARG(K21);5)))))+ALS(AANTALARG(G25);1;ALS(AANTALARG(H25);2;ALS(AANTALARG(I25);3;ALS(AANTALARG(J25);4;ALS(AANTALARG(I25x);5)))))+ALS(AANTALARG(G25);1;ALS(AANTALARG(H25);2;ALS(AANTALARG(I25);3;ALS(AANTALARG(J25);4;ALS(AANTALARG(G29);5)))))+ALS(AANTALARG(G29);1;ALS(AANTALARG(H29);2;ALS(AANTALARG(I29);3;ALS(AANTALARG(J29);4;ALS(AANTALARG(K29);5)))))+ALS(AANTALARG(G33);1;ALS(AANTALARG(H33);2;ALS(AANTALARG(I33);3;ALS(AANTALARG(J33);4;ALS(AANTALARG(K33);5)))))/7

Onderaan heb ik dus /7 er achter gezet. Alleen pakt hij de waarde van de laatste vraag en deelt dit door 7 en de rest van de vragen (de ingevulde waardes) telt hij op. Zie ook de bijlage
Hoe doe ik dit goed?

dit is de bijlage

Bijlagen

• vragenlijst.jpg
    vragenlijst.jpg
    82,3 KB · Weergaven: 47
"Vragen reproduceren vragen".
Je hebt hier helemaal gelijk in, Stanley.

Mijn vraag:
Zet eens je bestandje in .zip formaat op het forum. Kijkt een ietsje pietsje makkelijker mee.

Mijn opmerking:
een leuke 'foto' in .jpg formaat die je had bijgesloten. Echter, hier valt uiteraard niet echt veel mee te beginnen.

Dat is mooi Diezel, ziet er wat mooier uit.
Als je het bij het origineel wil houden kan gebruik gemaakt worden van SOMALS. Zie bijlage.

Groet,
deSmid.

Bijlagen

@deSmid:Bedankt voor het compliment.

Ik zie het 'kruisjes' plaatsen in het origineel echter totaal niet zitten.
Ga maar eens aan een leek uitleggen hoe de kruisjes geplaatst moeten worden. Ze komen geheid te staan in de vakken 1, 2 EN 5. Het resultaat laat zich raden!
Het model is dan net een PC: GIGO.
Garbage In, Garbage Out.

Inderdaad, deze komt in het archief. Het werkblad is pas goed als je uitsluitend enkel en alleen het juiste in kan vullen en waar nodig deze problemen ondervangen. GIGO-goed!

Grt,
deSmid.

Ook bij de oplossing van Mooncrawler zou je de data moeten valideren of er niet teveel (of geen) is ingevuld. (Is verder geen kritiek op de oplossingen)

Laatst bewerkt:
Ook bij de oplossing van Mooncrawler zou je de data moeten valideren of er niet teveel (of geen) is ingevuld. [/B]

Dat is wel zo, maar er werd gevraagd om de formule werkend te krijgen.

Netjes gedaan...
met =ALS(AANTAL.ALS(G7:K7;"x")>1;"Te veel kruisjes";ALS(AANTAL.ALS(G7:K7;"x")<1;"Te weinig kruisjes";"")) is-ie helemaal volledig.

Allemaal bedankt voor jullie inbreng

Alleen GetX
wat moet ik daarvoor invullen?

GetX is een eigen functie, je kunt ALT-F11 toetsen om 'm te zien. Je geeft een Range op. Als de kruisjes kunnen komen in G7 t/m G11, dan wordt het
=GetX(G7:G11)

De functie kijkt in die range waar het kruisje staat, op positie 1, 2, 3, 4 of 5 en geeft die waarde terug.

Vragen reproduceren vragen! (Volgens Stanley)

Nu nog even volhouden. Dit vragen formulier wordt door meer personen ingevuld. Lijkt mij handig als de gegevens van al deze formulieren worden verzameld en waaruit vervolgens weer een overzicht gemaakt kan worden.

Misschien dat Stanley de vraag als 'opgelost' markeerd, dan houd het natuurlijk op.

Groet,
deSmid. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan