Originele CD-ROM Davilex

• Onderwerp starter Onderwerp starter mcl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Besturingssysteem
Windows 10
Office versie
2022
Hallo,
Ik heb een programma op mijn PC staan die om de zoveel tijd vraagt om de originele CD-ROM.
Is het mogelijk om die vraag uit te schakelen?
En zoja, hoe en waar?
Groet,
Martin

Volgens de helpmij regels mogen we u hier niet mee helpen.

U kunt dus de software kopen of google eens in de richting van "No CD crack".

Ik heb al teveel gezegd :D

Hallo,
Ik heb de originele CD-ROM, maar waarom moet ik deze weer gebruiken.
Kan dat niet uitgeschakeld worden.
En op No CD crack, daar kom ik niet uit.
Kan je me verder helpen?
Groet,
Martin

Omdat de software wil weten of u wel echt de software heeft gekocht. op de cd staat een soort sleutel die dit verifieerd.
Een no cd crack is een aangepaste versie van het programma waar het controlestukje is uitgesloopt. Die vraagt dus niet continu om een cd.

Ik mag helaas geen verdere info geven over de no cd crack :(

Volgens de helpmij regels mogen we u hier niet mee helpen.

U kunt dus de software kopen of google eens in de richting van "No CD crack".

Ik heb al teveel gezegd :D
Waar staat in de regels van de Helpmij dat je een probleemhouder niet zou mogen vertellen hoe hij een insert-cd melding kan omzeilen? Anders gesteld : waar staat in de regels van de Helpmij dat je niet stap voor stap mag vertellen hoe je een dergelijke melding de nek omdraait?

En dan nog iets, waarom heb ik hier dan geen melding van gehad ? Als je denkt dat er iets tegen de regels gebeurt hebben we daar een knop voor.

Dáár weet ik het antwoord op ;) :D

Omdat er niets 'strafbaars' is gebeurd en dus hoeft er geen 'misbruikmelding' te worden gedaan ;) :D

ThaDevil, het betreft hier een stuk software, geen windows 7 installatie.

Waar staat in de regels van de Helpmij dat je een probleemhouder niet zou mogen vertellen hoe hij een insert-cd melding kan omzeilen? Anders gesteld : waar staat in de regels van de Helpmij dat je niet stap voor stap mag vertellen hoe je een dergelijke melding de nek omdraait?

Onder het kopje warez staat duidelijk:
Warez:

Onder warez valt: illegale software, cracks, serienummers, kortom, dingen waar normaal gesproken een (al dan niet betaalde) licentie voor nodig is.
Het is niet toegestaan warez te plaatsen op de site (dus ook geen links of bijlagen die warez bevatten of aanbieden 'mail mij maar even').
Naar warez mag niet worden gevraagd.
Ook het vragen naar CD en DVD hoesjes is op Helpmij.nl niet toegestaan, evenals ondertitels voor films, i.v.m. het copyright.​

Nou betreft het hier een stuk software dat steeds om de cd vraagt (dus een stuk software met licentie), de enige oplossing om dat weg te krijgen is of de cd erin te doen (wat de TS niet wil) of een crack. (elk ander trucje om de cd niet te hoeven gebruiken kan en zou gezien moeten worden als het omzeilen van de beveiliging, oftewel om de software illegaal te verkijgen)

Terrarabo, omdat we stiekem toch willen helpen ;)

Laatst bewerkt:
Ik lees helemaal niet over welke cd het gaat en dus zijn alle berichten over een no crack cd en zo helemaal niet in aan de orde.
Het staat wel in de afdeling Windows 7, maar gaat het wel om deze cd. Het kan net zo goed over iets anders zijn wat met Win 7 te maken heeft.
Toch?

Ik heb ooit in een ver verleden dit ook weleens gehad met een Windows programma, het is irritant en het was ook onnodig omdat ik de originele cd bezat.
Dus ik snap heel deze commentaren niet.

Pas als de TS zegt dat het om een Windows cd gaat die niet helemaal okee is (illegaal), dan heb je een punt. (of met een andere illegaal ding) Maar eerder niet.

Laatst bewerkt:
@mastermindzh en mogelijk ook femke98 :

ik denk dat jullie beiden de regels op dit punt verkeerd lezen :

Onder warez valt: illegale software, cracks, serienummers, kortom, dingen waar normaal gesproken een (al dan niet betaalde) licentie voor nodig is.
Het is niet toegestaan warez te plaatsen op de site (dus ook geen links of bijlagen die warez bevatten of aanbieden 'mail mij maar even').
Naar warez mag niet worden gevraagd.
Ook het vragen naar CD en DVD hoesjes is op Helpmij.nl niet toegestaan, evenals ondertitels voor films, i.v.m. het copyright.

Het is dus 100% toegestaan om te PRATEN over HOE je een no-cd truuk toe moet passen. We mogen NIET vertellen waar je software / een crack kunt vinden, maar wel vertellen / discussiëren over HOE je een crack of gevonden software gebruikt. Dat is volledig toegestaan binnen de Helpmij.

Laatst bewerkt:
Dat geldt echt niet voor mij. Ten eerste lees ik niet dat het om een Windows cd gaat (zoals ik al eerder schreef) en ten tweede vind ik de berichten wat te voorbarig.
Ik lees verder de regels hierover niet, breng ik niet aan de man hoe je een no cd-truuk moet toepassen (hoe kan dat ook met een Linux persoon die gewoon haar software gratis aan kan schaffen) en ten derde schreef ik alleen maar da tik het ooit weleens gehad heb maar dan met een programma wat onder Windows werkte, dus niet de Windows cd zelf. (in een ver ver verleden dus )

Dat bedoelde ik ook (v.w.b. jouw aandeel) : een Windows CD. Al zou het om een Windows CD gaan, dan nog verzetten de Helpmijregels er zich niet tegen om erover te praten hoe je de kopieerbeveiliging omzeilt.

Ik lees helemaal niet over welke cd het gaat en dus zijn alle berichten over een no crack cd en zo helemaal niet in aan de orde.
Het staat wel in de afdeling Windows 7, maar gaat het wel om deze cd. Het kan net zo goed over iets anders zijn wat met Win 7 te maken heeft.
Toch?

Ik heb ooit in een ver verleden dit ook weleens gehad met een Windows programma, het is irritant en het was ook onnodig omdat ik de originele cd bezat.
Dus ik snap heel deze commentaren niet.

Pas als de TS zegt dat het om een Windows cd gaat die niet helemaal okee is (illegaal), dan heb je een punt. (of met een andere illegaal ding) Maar eerder niet.

Ik basseer mijn verhaal op de volgende regel:
"Ik heb een programma op mijn PC staan die om de zoveel tijd vraagt om de originele CD-ROM."

Dat is de 2de regel van de TS, het gaat dus om een programma en niet om windows 7 (Dat is hoe ik het lees in ieder geval).

@gast0225, ah ik dacht inderdaad dat we ook niets mochten uitleggen!

@TS

Als het inderdaad om een programma gaat (en niet windows) dan kunt u een no-cd crack zoeken op het internet met de zoektermen "softwarenaam no cd crack"
U zult dan een .exe bestand of een .dll bestand krijgen. Deze dient u in de installatie map van de software te zetten.
Vervolgens moet u dubbelklikken op de nieuwe .exe (of de oude als het een .dll betreft) om de software te starten en dan zou de melding niet meer terug moeten komen!

Let er wel op dat veel no-cd crack sites niet al te veilig zijn, zorg dus dat uw antivirus e.d goed in orde is.

Als het wel om windows 7 gaat, dan zal u dichterbij komen met een zoekopdracht als "Windows 7 activator" op bekende sites als "kickasstorrents".
DIe programmaatjes werken allemaal anders en u kunt dan het beste even de tekst die er bij staat lezen.

@femke, helaas zit niet iedereen op linux :( 95% van onze software is gewoon gratis!

Laatst bewerkt:
Daarom, ik lees nergens dat het om Win 7 zelf gaat, vandaar.
(moet erbij zeggen dat sommige mensen ook Windows, het besturingssysteem zelf dus, een programma noemen hoor! Ik heb dat zo vaak gehoord!)

Maar nogmaals, soms is een legaal spel in de war, verouderd of mist iets en dan vragen ze ook om de cd. Dus het hoeft niets raars of illegaals te betekenen.
Als de TS iets meer info geeft dan weten we het zeker.

Het legale spel is altijd lastig inderdaad :)
Je wilt helpen maar je wilt ook weer niet de regels overtreden :P

Ik ga in ieder geval eens wachten of de TS nog gaat reageren en dan kijken we weer verder :)

Hallo,
Ik heb een programma op mijn PC staan die om de zoveel tijd vraagt om de originele CD-ROM.
Is het mogelijk om die vraag uit te schakelen?
En zoja, hoe en waar?
Groet,
Martin
Zolang TS niet duidelijk wil zijn om welk programma het gaat hoeven wij ons niet geroepen te voelen om te reageren. Het is een help forum en geen "raadt het woord". :confused:

Laatst bewerkt:
Nogmaals, ik heb destijds , ik geloof in 1997, het originele packet van DAVILEX gekocht, maar ik wil van die regel af dat ik om de paar weken de originele Cd-Rom moet draaien om het programma weer verder te laten gaan?
Dat heeft toch niets met illegale software te maken?
Groet,
Martin

Kijk, daarom moesten we nu weten om welke software het gaat. Zo moeilijk is dat toch niet?
Verplaatst van Win 7 naar de juiste sectie!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan