OS schakelt uit, pc niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

ajaxjoel

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2008
Hallo iedereen,

Als ik mijn pc afsluit dan schakelt Windows wel uit, maar me pc blijft aan staan, oftewel de lampjes blijven branden en de fans blijven draaien.

Ik heb al een BIOS update gedaan en mijn OS is ook up to date.

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen ?

Alvast bedankt

Groeten
Joël

Ik vind daar:

Suspend to RAM: Disabled
Away mode Support: Disabled

Restore on AC/Power Loss: Power Off
Ring-in Power On: Disabled
PCI Devices Power On: Disabled
PS/2 Keyboard Power On: Disabled
RTC Alarm Power On: By OS

ACPI HPET Table: Disabled

vanschagen

Weet u of het allemaal goed staat in mijn BIOS ?

Hoi,
klik rechts op de startknop>eigenschappen>menu start>Actie voor aan/uit-knop: kijk of daar "afsluiten" staat en niet toevallig "slaap" of "sluimerstand".
Vertel eens even, als je Windows weer wilt opstarten hoe doe je dat dan?
Ik bedoel als hij niet echt uit is hoe krijg je hem dan weer opgestart?

Laatst bewerkt:
Hoi, ik weet zeker dat het daar niet aan ligt, want ik druk op start en dan op afsluiten.
Wat het vreemde is, is dat als ik hem op sluimerstand zet, dat die dan wel uit gaat. Dan draaien er geen fans meer en zijn de lampjes uit. Als ik me pc afsluit doe ik nu altijd uitschakelen en zo gauw mijn beeld geen signaal meer geeft haal ik de stroom van de pc.

Ja maar daar kun je de manier van afsluiten veranderen, heb je al gekeken?

Ik ken het ja. Aan/uit knop staat op afsluiten en slaapknop staat op sluimerstand

Dan zou ik bijna zeggen dat het vreemde verschijnsel zich voordoet dat het OS de aan/uitknop verwisselt met de slaapknop. :D
Dan zou ik hem via de sluimerstand uitzetten.

Dat denk ik niet. Want als ik op sluimerstand klik dan gaat die ook echt op sluimerstand. Wanneer ik hem laat afsluiten sluit de OS ook echt af maar blijft gewoon alles aan.
Wat jij Zegt had ik namelijk ook al geprobeerd :(

Ik heb vanmiddag het probleem opgelost.
Voor diegene die dit probleem krijg in de toekomst. Ik heb het als volgt opgelost:
Ik heb alle componenten uit de pc gehaald. Alle PCI-kaarten en poorten die waren aangesloten.
De PC aangezet en naar de BIOS gegaan.
Normaal als ik daar op de power knop drukte ging de pc niet uit.
Nu ik alle kaarten had verwijderd ging de pc wel uit als ik op de powerknop drukte.
Nu alle kaarten stuk voor stuk er weer ingezet en bij elk getest of het nog werkte.
Ik stuitte op de Videokaart. Daar ging het fout. Ik heb de videokaart helemaal schoongemaakt (de fan etc) en opnieuw geplaatst.

Het probleem is nu opgelost.

Bedankt voor de terugmelding, daar kom je niet zo 1-2-3 op. Het is altijd leerzaam als iemand een ongewone oplossing heeft gevonden.
Succes nog verder. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan