Overall & Gaming PC < €1100,-

Status
Niet open voor verdere reacties.

claan

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2009
Berichten
23
Allereerst: NEE, dit is geen dubbelpost. Ik heb al gekeken naar de post van sinic907 (Game PC 1000 euro), maar ik vond dat er te veel verschil was, ik heb een ander budget en sinic is meer op zoek naar een pure Game PC, ik zoek ook iets wat redelijk goed mee kan gaan in de toekomst, bovendien bestel ik bij Alternate, althans dat ben ik van plan....

Overall & Gaming PC < €1100,-


Budget
1100, maximumbedrag incluis alle kosten (bouw, besturingssysteem etc.)


Doel

Videobewerking -> alleen af en toe een beetje monteren aan een filmpje
= Niet erg intensief dus, vrij weinig gebruik

Beeldbewerking -> vaker dan videobewerking,maar het programma dat ik gebruik is Paint.net
= Ook niet heel erg intensief dus, redelijk gebruik

Gaming -> sowieso het meeste van mijn computertijd, ik speel games zoals Crysis, COD M2, maar ook AOE-games
= Vrij intensief dus, veel gebruik

Office & E-mail -> natuurlijk zal ik ook vrij veel tijd (moeten) besteden aan office en gewoon internetten, maar dit mag . toch geen extra obstakel genoemd worden, denk ik...
= Niet erg intensief voor de computer dus, wel vaak gebruik


Hoe belangrijk is stilte?
Enigzins, wil niet gevoel hebben dat ik naast een vliegtuig zit. Heb soms headset op. (hier ben ik met sinic907 eens :thumb:)


Assemblage
Laat ik doen door een computerbedrijf bij mij om de hoek, (mag ik de naam hier noemen?) in ieder geval niet zelf dus...
-> extra kosten die hieraan verbonden zijn zijn ongeveer €50,- incl garantie -> dit moet meegerekend worden in de prijs


Besturingssysteem
Planning is Windows 7, 64-bit (iemand bezwaar?)


Andere software
Ja Office en Paint.NET maar niet nu, dat komt later wel (zomervakantie :D) -> dus niet meerekenen


Randapparatuur
Een cardreadertje vind ik wel handig (zie configuratie) - verder zijn beeldscherm (ACER H223HQ), printer (HP Deskjet F380), externe harddisk (WD My Book), geluidssysteem (CREATIVE Inspire T3030) en headset (Logitech) al aanwezig :)


Nog een aantal punten:
-Ik zal aan dit systeem in eerste instantie niets overklokken, te groot geldrisico VIND IK
-Is alles compatible met elkaar?
-Kan ik ergens op bezuinigen, kan beter ergens in investeren?
-Welke product(en) is sterk af te raden.
-Ik wil wel een computer die een beetje goed mee kan in de tijd, waarbij ik later dus de mogelijkheid heb om mijn computer dus met een upgrade-kit en een nieuwe/extra grafische kaart up-to-date kan houden over een paar jaar


Mijn huidige configuratie
configuratiepc.png



Bij voorbaat dank en met vriendelijke groeten,
claan (daan)
De man die het nu met een Pentium 4 uit het stenen tijdperk moet doen :confused:
 
Laatst bewerkt:
Als je een goedkopere behuizing neemt kun je altijd nog overwegen een betere grafische kaart te nemen zoals de 5850 en ik zou ook eens kijken naar de AMD Phenom II X6 kijken dat is six-core en heeft goeie prestaties en van het geld wat je daarvan overhoudt kun je dan weer een duurder moederbord nemen of een SSD-schijf ;)
 
trekt ie dat met 600W?
Ik ben nooit zo goed in dat soort dingen schatten, maar heb er hier al 700W inhangen.
 
DANK U VOOR DE SNELLE REACTIES :thumb:

-Behuizing vind ik niet erg aan de dure kant, bovendien ziet hij er wel nice uit en dat mag wel bij zo'n pc :D, goedkopere gaming PC behuizingen maken vaak te veel lawaai (laten te veel gaten open)

-Is die AMD-processor wel ook echt een goede standaard processor, of is het meer een soort probeerfase met de gevolgen van dien?

-Qua voeding zit het toch wel best?
 
Laatst bewerkt:
Okay, k zal nog ff nadenken over de behuizing, maar toch maar een Core-I7? Die lijkt mij namelijk ook wat beter, Intel vind ik gewoon wat chiller...

Danku voor de reacties :D

Oh en een processor koeler zit toch inboxed bij die upgrade kit? Maar misschien is het sowieso wel een goed plan om een nieuwe te kopen, wat raden jullie daarvoor aan???
 
Laatst bewerkt:
De boxed koelers zijn tegenwoord best goed hoor :) zelf heb ik de voorkeur aan een amd six-core dan de i7 omdat je meer aan een sdd schijf zal hebben en six core is echt beter dan de i7... en nog goedkoper ook :thumb:
 
Nice work guys :thumb:

heb niet echt tijd om mijn nieuwe ideeën hier nu neer te zetten, t is bij mij vandaag 1 grote chaos, werk, feest, voetbal, feest duss... bedankt voor alle comments en ik spreek jullie morgen ;)
 
ik raad je nog steeds de AMD Phenom II X4 965 aan , veel goedkoper.
je krijgt gewoon meer waar voor je geld, plus met een beetje koeler kan je hem ook nog eens richting de 4Ghz overclocken.

EDIT: ik presenteer: http://www.tomshardware.com/reviews/overclock-phenom-ii,2119-8.html met een overclock van 0,24Ghz, dat kan je doen zonder de Vcore te verhogen! LET OP het gaat daar om een 940 IPV een 965 dus het kan nog beter zijn, bovendien gaat je GPU de bottleneck zijn en niet je CPU!!
 
Laatst bewerkt:
Sorry Generation, maar k ga toch voor de i7, ben k zekerder, want k zal voorlopig toch ook niet gaan overclocken enz.... Bovendien gaat mijn meeste computertijd besteed worden aan games en daar is de i7 het best mee

-Maar ik zie dat jullie bij alle configuraties corsair geheugen nemen, ik had die van OCZ gold low voltage genomen, maar kan k beter Corsair nemen?

-Oh en die WD harddisk die ik had genomen, dat is toch wel de beste prijs/kwaliteit harddisk?
 
Laatst bewerkt:
dat is een energie besparende hardeschijf ik dacht zelf dat die automatisch op lagere toeren werken toch?
 
Je hebt gelijk, zulke schijfjes zijn leuk voor laptops enzo waar ze niet voor gemaakt zijn maar voor een krachtige pc moet je een gewoon zo snel mogelijke harde schijf nemen anders benut je de andere onderdelen maar weinig ;)
 
welke harddisk raden jullie dan aan (buiten ssd's)?

oh en hoe zit het met het geheugen van Corsair vs OCZ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan