p.c blijft niet lang "stand-by"

Status
Niet open voor verdere reacties.

LisaLisa

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2003
Hallo , ik heb een vraagje, ik heb ADSL, en kan dus langere tijd on-line blijven, maar als ik een tijdje niks doe op de p.c, dan zit of loopt hij vast.

Dat is erg vervelend, ik heb wel eens ergens gezien dat je ergens een bepaalde tijdsduur kon invullen, bij inactiviteit na 45 minuten uitschakelen ofzo.
Ik kan dat niet meer vinden.

Kan iemand mij a.u.b helpen?

Alvast bedankt,

Lisa.

Configuratiescherm\energiebeheer.

Groetjes,
Bennie

Bedankt voor je antwoord, ik had daar inderdaad ook al gekeken, maar dat heeft geloof ik alleen te maken met de monitor, helaas is het de p.c die compleet vastzit.

Of heb ik bij energiebeheer iets over het hoofd gezien?

Groetjes,

Lisa.

Welke Windows heb je? Welke tabbladen heb je in energiebeheer?

Groetjes,
Bennie

attachment.php

Bijlagen

• energiebeheerschema.jpg
    energiebeheerschema.jpg
    23,5 KB · Weergaven: 184
Ik heb Windows 98, en bij energiebeheer kan ik alleen bepalen na hoeveel tijd de monitor uitschakeld.

Ik ben dus wel ergens tegengekomen dat je kan bepalen na hoeveel tijd de p.c wilt uitschakelen,
als je er niet mee bezig bent, ik weet alleen niet meer waar dat stond.

Hoe zou het komen dat de computer zo vastloopt als ik een tijd er niks mee doe?

Groetjes,

Lisa.

Heb je misschien een faxmodem?
Sommige faxmodems accepteren geen stand-by.
Hoe zijn de BIOS-instellingen qua energiebeheer?

Ik heb een 3 in 1 met fax, is dat een faxmodem?
Wat zijn bios-instellingen?

Als ik na een tijdje (een uur ofzo) weer iets wil doen op de computer geeft hij geen internetpaginas meer weer, alleen maar blanco, als ik Outlook express aanklik krijg ik de melding dat hij de indentiteitsaanmelding niet kan starten, onderdelen ontbreken of zijn niet goed geconf.

Dan probeer ik de p.c maar af te sluiten, dat gaat ook niet, krijg een blauw scherm met een windows mededeling: fatale uitzondering OD ffff:ooooffff, huidige toepassing wordt afgesloten
- Druk op toets om de toepassing af te sluiten
-Druk nogmaals op CTR+ALT+DEL om comp. opnieuw te starten.

Als ik dan op een toets druk krijg ik nogmaals een fatale uitzondering met een lang nummer en dezelfde twee opties, en dan kan helemaal niks meer.
Ik moet hem dan met de aan/uit knop uitzetten

Het gebeurd ook weleens dat hij gewoon nergens meer op reageert als ik na een tijdje weer de p.c wil gebruiken.

Een heel verhaal, ik weet me er geen raad mee, ik wacht op reacties.

Bedankt,

Lisa.

Ik weet weer niet wat 3 in 1 met fax is...

Je hebt duidelijk wat problemen.

Zijn er problemen in apparaatbeheer? Rechtsklikken op 'mijn computer', eigenschappen, apparaatbeheer. Als er een probleem is zie je een geel uitroepteken.

Als hier geen problemen zijn, dan zou je in DOS (bureau-accessoires, opdrachtprompt) een systeemscan kunnen doen: sfc /scannow. (Denk aan de spatie.)

Als dit ook niets oplost en er komt geen ander (beter) advies zou ik Windows opnieuw installeren.

Succes!

Bedankt voor je reactie, er staat inderdaad een geel uitroepteken , bij PCI Multimedia Audio Device, kan geen stuurprogr. vinden voor dit apparaat.

Bij "bronnen" krijg ik dat het apparaat bronnen gebruikt die niet overeenkomen met de conf. voor het apparaat.
Ik kan vervolgens handmatig bronnen toewijzen, maar ik weet niet wat, en of ik hier iets moet doen.

Ook staat er een geel uitroepteken bij Primaire IDE-controller (dubbele fifo).
Wat moet ik nou doen?

Groetjes,

Lisa.

P.s een 3 in 1 is een printer, scanner+fax in een apparaat.

De apparaten met het uitroepteken zou je kunnen deïnstalleren (rechtsklikken op het apparaat en 'installatie ongedaan maken').
Als je daarna opnieuw opstart gaat Windows zelf proberen deze apparaten te installeren.
Probeer eens.

Laatst bewerkt:
Kun je mij misschien vertellen wat het voor apparaten zijn waar het uitroepteken bijstaat?

En als ik ze deinstalleer, en het lukt niet om ze (weer) te installeren, heb ik dan een probleem?

Heb ik ,om ze te installeren, de Windows 98 cd-rom erbij nodig?
Die heb ik hier op dit moment niet.
Ik hoop dat je mij nog even wilt helpen met deze vragen,

bedankt ,

Lisa.

Op z'n slechts worden de apparaten op dezelfde manier terug geïnstalleerd (en ben je niets opgeschoten), dus wees niet bevreesd.
Het zou kunnen dat je de Windows-cd nodig hebt, en/of de cd van je geluidskaart.

P.S. Zijn deze problemen nieuw? Heeft-ie het onlangs nog goed gedaan? Zijn er bepaalde dingen aan de pc gedaan recent?

Laatst bewerkt:
De Windows-cd heb ik hier nu niet, denk je dat ik dan beter kan wachten( met de-installeren) tot ik hem weer heb?

Denk je dat die twee apparaten de oorzaak kunnen zijn van mijn computerprobleem?

En heb jij enig idee waar je kunt aangeven hoelang het , bij in-activiteit, moet duren voor de computer uitschakeld?

Lisa.

Het lijkt er op dat die uitschakeling bij inactiviteit in de BIOS is ingesteld, want in energiebeheer staat het niet.
Om in de BIOS te komen moet je opnieuw opstarten en op de DEL-toets klikken tijdens het opstarten.
Dan ga je met de pijltjestoetsen naar, hoe heet dat ook weer..., het 3e tabblad dacht ik, je kijkt anders maar even op alle tabbladen. Op een van die bladen staat al dan niet ingesteld dat de pc stand-by moet na een bepaalde tijd.

Of die 2 uitroeptekens de oorzaak van de problemen zijn?
Het zou er een onderdeel van kunnen zijn.

Wat is de chipset van je moederbord? Het kan ook zijn dat die niet op de Windows-CD staan. In dat geval staan ze op de site van je moederbord. De primaire IDE-controller is van je harde schijf.

Groetjes,
Bennie

Het lijkt er op dat je drivers nodig hebt van je moederbord, dat de primary ide controller een probleem heeft kan heel goed de oorzaak zijn, immers daar zit je harddisk aan.

Als nou ook nog je 3-1 modem onboard hebt is het cirkeltje rond want ook die heeft invloed op het juist functioneren, de melding over PCI Multimedia Audio Device is waarschijnlijk van de telefoonbeantwoord functie van je modem, dus er is hier echt sprake van een driver probleem.

Dus welk merk en type moederbord heb je???
En als je modem niet on-board is willen we daar ook graag het merk en type van weten.

P.S. heb je bij de pc geen driver cd gekregen, dan zou ik die eerst gaan gebruiken.

Bennie, wat is een chipset?

Dirk,heet dat het Set-up scherm? Dat heb ik ook al eens geprobeerd, bij het opstarten op F1, of F2 of F10, Esc of Del indrukken, hij negeert dan alles wat ik probeer en gaat door met opstarten.
Soms met (tijdens de schijfcontrole vanwege het niet correct afsluiten) een soort van waarschuwing, en of ik wil repareren, soms doe ik dat , soms niet.
Snap je het nog?

Hopelijk kan ik met jullie hulp het probleem oplossen,

groetjes,
Lisa.

Je hoeft voorlopig nog niets in de bios te veranderen, eerst moet je de juiste drivers gaan installeren.

Ga eens hier naar toe en dowload 'CTBIOS' en post het resultaat hier en dan met name het stuk wat op die site geel staat aangemerkt.

[edit] en de regel die daar onder staat "chipset.........."[/edit]

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan