pagina van mijn website afschermen met een wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

ajaxboy

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2009
hallo zou het kunnen om een pagina van mijn website af te schermen met een wachtwoord zodat niet iedereen op die pagina kan komen allen als ze een code weten (ik ben nog niet zo heel goed met websites maken dus niet te ingewikkeld en moeilijk)

alvast bedankt!!!

Daar heb je zover ik weet PHP en (My)SQL voor nodig. Wat jij wilt is gewoon een soort inlog-systeem.

De simpele bezoekers kun je misleiden met een javascript, maar de andere bezoekers hou je alleen maar buiten met inderdaad php en mysql
Of php met een txt bestand

Of een mapnaam die je niet zomaar kunt raden, en als geheime code fungeert?
Code:
www.ajaxboy.nl/[B]geheimemapmetcode#(oelawoela19~46735-1229-333/[/B]verborgen-pagina.htm
Daar zal ook een Brute Force robot even tijd voor nodig hebben, tenminste als de Brute Force robot weet dat ie op zoek moet naar een geheime map met een onbekend aantal lettertekens. ;)
Of is dit te simpel gedacht?

Werkt niet.

Stel dat er een bestand in staat die vakantiefoto heet.
Gewoon bij toeval zoek je met Google op vakantiefoto.
De map zal dan gewoon getoont worden.

ik heb een filmpje die ik op mijn site wil zetten maar die mag niet iedereen zie alleen een paar vrienden dus wil die pagina afschermen met een wachtwoord dan zeg ik dat wachtwoord tegen mijn vrienden die dat dan intikken en mijn filmpje kunnen zien snapje maar wat is dan de site voor die javascript cod?e

Waarom zo moeilijk doen ?
Filmpje inpakken met Winrar met wachtwoord.
Klaar.
iedereen kan het downloaden maar alleen degenen met een wwq kan het openen.

Okee, dan blijft er nog maar 1 mogelijkheid over: niet mogelijk.

Nee, als een serverside sripttaal afvalt is er geen mogelijkheid.
Misschien hta, maar dat weet ik niet zeker, daar moet iemand anders z'n licht over laten schijnen.

hebben jullie niet een goed javascriptje voor mij die goed werkt??

javascript geen oplossing

Hoewel je soms op internet javascripts tegenkomt die beweren dat ze iets in een pagina geheim kunnen houden: dat kan gewoon uit principe niet.
  • Javascript wordt niet "serverside" (op de server bij je provider, zodat de bezoekers de code daarvan niet kunnen zien) uitgevoerd, maar "clientside" (op de computer van de bezoeker van je pagina).
  • Dat wil zeggen: het stukje javascript (met daarin het de inlogcodes en het wachtwoord!) wordt eerst (automatisch) gedownload naar de pc van de bezoeker: anders kan het niet werken.
  • Alles wat naar de pc van de bezoeker wordt gedownload, staat ergens op de computer van de bezoeker. Dus ook dat javascript dus.
Je kan het daarom met javascript wel wat moeilijker maken om een "geheim bestand" te laten zien, maar wie de weg weet, kan altijd het javascript bekijken en daaruit de toegangscode halen.
Dus javascript werkt niet! :rolleyes:
  • Alleen serverside kan je een script laten uitvoeren dat zelf wel de code heeft om te testen of het wachtwoord goed was, maar niet zijn eigen code laat zien aan de bezoeker > dan ziet de bezoeker alléén het resultaat: "U bent ingelogd" of "U heeft geen geldig wachtwoord ingevoerd. Jammer, dan kunt u dit filmpje niet zien". :)
  • En altijd geldt natuurlijk de "Wet van de Zwakste Schakel", zodra iemand met wachtwoord denkt "hé, dat is leuk om aan anderen te laten zien" en het wachtwoord doorgeeft (per mail) of gewoon bekend maakt (op z'n website), dan hang je! En er hoeft er maar ééntje tussen te zitten! :confused:
    Of: 1 iemand mailt het door aan een kennis, en die kennis zet het op z'n site. Daar heb je totaal geen grip op... (je komt er misschien pas na een half jaar achter, of helemaal niet; en hoe harder je roept "geheim, niet doorgeven!", en hoe leuker / spannender / compromitterender / illegaler je filmpje is, des te uitdagender is het natuurlijk om dat toch te doen...). :p
Zo zit dat!
Dus: nodig gewoon je vrienden thuis uit, en bekijk daar het filmpje. Zolang je ze geen usb-stick meegeeft met het filmpje er op, is er niets aan de hand. :cool:
CSS-hunter

PS: Ook de scripts die "plaatjes downloaden" zeggen te verhinderen door de rechtermuisklik onmogelijk te maken, werken óók niet. Je hoeft alleen maar javascript op de pc uit te zetten, en je kan wel weer rechtsklikken! Of: in de broncode van de html-pagina kan je altijd zien waar de plaatjes vandaan komen. Of bv. met de Firefox Developers Toolbar kan je met 1 klik een overzicht krijgen van alle plaatjes die in een pagina staan. Want: als iets in de pixeltjes op je beeldscherm staat, zit de aansturing van die pixeltjes op je kast - en is dus te bekijken! :D

Laatst bewerkt:
Ja meneer, dat inlog-systeem moet dan dus serverside geplaatst worden, en daar is een serverside scripttaal als php voor nodig - en een server die php ondersteunt. Als php op je site kan draaien, kan dat dus: hangt van je account af.

CSS-hunter

Met php komt er zoiets als dit voorbeeld.
Tik maar in Gebruikersnaam = pietje, Wachtwoord = puk.
Dan vraagt ie het nog een keer. Niet geraden? Klik dan Annuleer, en je ziet ...

:shocked:

@ Jedi:
Hè? Toen ik hetzelfde aandroeg, zei Jedi gisteren (07:42) nog:
Of bedoel je dat met het "niet 100% waterdicht"?
- Mijn vraag: als een ongelinkt bestand (of: directory) op een server staat, kan de Google-bot (of een andere bot) dat bestand dan toch zien / indexeren?, en dus als zoekresultaat laten zien bij een aardig trefwoord?

Laatst bewerkt:
Je had dat al gevraagd ja :o:o en alhoewel het niet waterdicht is is het veiliger dan Javascript.

Het kan inderdaad gevonden worden door Google, maar met noindex of nofollow kun je voorkomen dat Google je site indexeert.

Anders zou ik het ook niet weten.

csshunter php ijkt me wel cool:)
maar hoe doe je dat en is dat niet heel moeilijk?
en ik heb een betaalde website van wordpress vesie 2.8.4.(weet niet of je daar wat aan hept)
(ik ben nog niet erg goed met website bouwen)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan