Partities weg?

Status
Niet open voor verdere reacties.

hoiruben

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2009
Hoi,

ik heb een (ouwe) laptop, en daar heeft mn vader een tijdje geleden ALLES vanaf gegooit, en ik denk dus ook de partities (schijf C en D ofzo) kan dat?
Als ik er een floppy van MS DOS in stop komt ie daarmee, maar anders doet ie niks. Ook als ik de cd van windows xp erin doe gebeurt er niks, die leest hij niet ofzo...
Kan het dus dat die partities weg zijn en dat ik windows nergens op kan zetten dan? En hoe zou ik die weer terug kunnen zetten?

Ik hoop dat iemand het nog snapt, alvast bedankt

Mvg, Ruben

dus hij start niet meer op in windows ?
of wil je windows erop nieuw zetten

en als je hem via de cd wilt opstarten dan zal je iets in de bios moeten veranderen
namelijk de bootorden dus dan zet je de cdrom speler als eerste en dan zou hij het doen
gr kevin

Zou je daar alstjeblieft iets meer informatie bij kunnen geven? Zo heel veel verstand heb ik er niet van...

als je de computer aazet zie je dan in het scherm zoal f1
of f2 of iets anders dus als je f1 ziet staan dan moet je op die knop drukken en dan kom je in de bios en dan de opstart volgorde zoeken en als je hem gevonden heb dan laat je de cdromspeler als eerste starten
en wat voor latop is het ?

Laatst bewerkt:
Als ik m opstart zie ik alleen staan: "F12 network service boot" (geloof ik) dit staat er maar heel kort, en als ik dan op f12 druk gebeurt er niks...

het is F1 of F2 of iets anders
ik denk dat dit er ook staat want je moet toch toegang hebben in de BIOS

Laatst bewerkt:
Stroom erop en hengsten op één van die 3, meerdere malen achter elkaar.

ja ik heb al bijna alle knopjes geprobeert...
maar iedere keer start ie op, hij piept hoogstens als ik te veel knopjes indruk, en dan komt er te staan "Non-System disk or disk error. Replace and press any key when ready"

Het kan ook nog F2 of etc. etc. zijn.

Eén van die toetsen is het. Wat voor merk en type laptop betreft het?

Nee, je drukt alleen niet de goede toets in.
Tijdens de eerste boodschappen, dan lees je ergens iets van :

Hit ?? for Setup
of
Press ?? to Enter Setup

de toets die op de ?? staat moet je hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan