Pass gevraagd bij het her-installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
ZO gaat het normaal* ( foto op andere pc gemaakt)

Bijlagen

• IMG003.JPG
    IMG003.JPG
    62 KB · Weergaven: 26
sry ging te snel allemaal xD
ofc ga ik er naar kijken
ben ook dankbaar dat jullie me helpen

dat van cmospwd had ik al vandaag geprobeerd
maar het zijn 8 ********
en cmospwd is er 7 dus dat klopt er sowieso niet.

Brilletje nodig ?

Wijs jij maar eens aan waar het staat dan.

haha xD relax guys =o.
maar dat van 'probleempje'
lijkt me goed, maar ik ben ECHT niet goed in sleutelen xD

Ik weet niet of het een laptop is, maar haal de zijpanelen even van de pc en kijk op het moederbord of je daar ergens deze jumper op vind
clearing-the-cmos.jpg

Jumpers zullen er veel opstaan, maar kijk of er iets bijstaat van Clear CMOS of Pass of dergelijke. Als je hem gevonden hebt doe je de jumper er even af, je start de pc op tot wanneer er word gezegt: Password disable of dergelijke. Zet de pc uit en steek de jumper er weer op.

Even een paar stappen terug: Kun je zelf wel gewoon in de BIOS komen voor instellingen?
Lukt dat inderdaad wel, dan zou het kunnen zijn dat je het bestand aimdrs.dat nodig hebt dat op de (verborgen) recovery-partitie staat op de harde schijf en waar het zgn. recovery-password in zou moeten staan.

Er is een handleiding, maar die kan ik niet aan leken overlaten, vandaar dat ik hem hier niet link om evt. die recovery-partitie tóch zichtbaar te krijgen en het (hopelijk daarop aanwezige) aidmdrs.dat bestand te kunnen inzien.

Ik neem aan dat het recovery-wachtwoord dezelfde is voor elke Acer laptop van hetzelfde soort/type, dus ik raad je aan om te bellen met Acer, en daarbij handleiding van de laptop én het serienummer + type bij de hand te houden.

Tijs.

Ik heb je ideeën genoeg aan de hand gedaan, toch laat je nergens blijken er ook maar 1 seconde naar gekeken te hebben.

Mijn animo om je verder te helpen is gedaald tot nul. Succes verder met je probleem. :(

Ik heb je ideeën genoeg aan de hand gedaan, toch laat je nergens blijken er ook maar 1 seconde naar gekeken te hebben.

Mijn animo om je verder te helpen is gedaald tot nul. Succes verder met je probleem. :(

Zonder nu op de stoel van QJumper te gaan zitten:
dat van cmospwd had ik al vandaag geprobeerd
maar het zijn 8 ********
en cmospwd is er 7 dus dat klopt er sowieso niet.

Dus is er m.i. wel een poging gedaan iets met je informatie te doen.

Als persoonlijke aantekening: Zie mijn vorige posting, waarmee ik hoop te achterhalen of het wel over een BIOS wachtwoord gaat of eigenlijk over een recovery-password. Het zou dus zomaar kunnen zijn dat iedereen tot nu toe de verkeerde kant op gedacht heeft m.b.t. de melding op het laptopscherm en de oplossing ervan.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Als het over het recovery-password gaat, de hele boel herinstalleren, is dat password ook verdwenen.

Ik hoop voor je dat je gedaan hebt, wat als eerste gevraagd wordt bij ingebruikname, een set recover cd's of dvd's maken.

Vanaf hier de recover bewerkstelligen, no problemo.:D

moet je eens luisteren, ik heb er wel naar gekeken, onzin tolereer ik niet.
Wat jij naar mij gestuurd hebt waren 100 wachtwoorden, ik ga niet 2 uur wachtwoorden typen als er mensen zijn die gewoon de goeie naar mij sturen, Naja jou keuze, maar er zijn zat mensen die me wel wil helpen. Nog een fijne dag verder.

Het wachtwoord is ingesteld door iemand, en vind ik erg vervelend.
ik heb gehoord van mensen dat ook als je je wachtwoord vergeten bent er nog 1 standaard wachtwoord is dat je kan helpen als je je w8woord vergeten bent.
Daar draait het om.
HET IS GEEN LAPTOP =3 maar een computer.
Dus nogmaals,
als ik mijn back-up cd in mijn cd-rom doe en pc opnieuw op ga starten en dan op f12 ga drukken , krijg ik te zien dat er een wachtwoord is ingesteld. Je kunt zien hoe het eruit zien door naar mijn afbeelding te kijken en er is een afbeelding dat je te zien krijgt als er geen wachtwoord staat (op andere pc foto gemaakt)
danke danke alvast =3

Even een paar stappen terug: Kun je zelf wel gewoon in de BIOS komen voor instellingen?
Lukt dat inderdaad wel, dan zou het kunnen zijn dat je het bestand aimdrs.dat nodig hebt dat op de (verborgen) recovery-partitie staat op de harde schijf en waar het zgn. recovery-password in zou moeten staan.

Er is een handleiding, maar die kan ik niet aan leken overlaten, vandaar dat ik hem hier niet link om evt. die recovery-partitie tóch zichtbaar te krijgen en het (hopelijk daarop aanwezige) aidmdrs.dat bestand te kunnen inzien.

Ik neem aan dat het recovery-wachtwoord dezelfde is voor elke Acer laptop van hetzelfde soort/type, dus ik raad je aan om te bellen met Acer, en daarbij handleiding van de laptop én het serienummer + type bij de hand te houden.

Tijs.
Nee dat kan niet, want als ik op f12 ofzo ga drukken moet ik een w8woord geven ^^

Dan hebben we dat duidelijk.
Het betreft dus je bios password.
Er zijn wel oplossingen voor, maar die ga ik hier niet posten, daar het nogal eens voorkomt, dat er met gestolen waar wordt gewerkt (daar bedoel ik niet TS mee) en op deze weg een oplossing zoeken. Daar doe ik (ik denk wij) niet aan mee.

Laatst bewerkt:
Ik weet niet of het een laptop is, maar haal de zijpanelen even van de pc en kijk op het moederbord of je daar ergens deze jumper op vind
clearing-the-cmos.jpg

Jumpers zullen er veel opstaan, maar kijk of er iets bijstaat van Clear CMOS of Pass of dergelijke. Als je hem gevonden hebt doe je de jumper er even af, je start de pc op tot wanneer er word gezegt: Password disable of dergelijke. Zet de pc uit en steek de jumper er weer op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan