PC blijft hangen in een zwart scherm met zandloper

Status
Niet open voor verdere reacties.
Buiten de drivers vervangen ook even naar de AGP Aperture size kijken in het bios.
Deze moet op 256mb of iig minimaal 128 staan.

Ondersteunt het moederbord trouwens AGP 8x of minimaal 4x?
300w voeding is toch aan de krappe kant, maar dat hangt erg af van het merk.
De problemen die je beschrijft zijn geen specifieke voedingsproblemen.

Ik weet niet welke AGP het ondersteund. Waar kan ik dit terugvinden? En waar moet ik het op 256 of 128 mb zetten?

Ik kwam dit trouwens tegen op de website van de maker van het moederbord: 1 x AGP 4X slot supports 4X mode & AGP 2.0 compliant

Volgens mij kan die in dit geval veeeel beter op 64mb staan.

Zover ik weet is normaal dit het advies:
For this reason, we suggest at least a 128 MB AAS unless system memory is very low, or problems are experienced.

Als de AAS iig maar boven de 16/32 staat.

Je vindt deze instelling in BIOS daar kom je door bij opstarten op del of F1 te drukken
De juiste toets wordt onderaan het scherm geroond
(bv hit ... for setup)
Waar het staat is afhankelijk van het BIOS, bv bij chip configuration of advanced oid
(soms heet het trouwens Graphics Aperture Size)
Daarna save changes.

Laatst bewerkt:
Ik heb eerst geprobeerd om de drivers te verwijderen met drivercleaner, dat lukte. Alle drie de drivers met Nvidia erin, die ik eerder noemde verwijderd. Opnieuw opgestart toen kreeg ik een aantal errors van dll's die hij niet kon vinden op mijn desktop. Toen weer opnieuw de software geinstalleerd, dit ging goed tot de laatste fase, mijn scherm werd toen weer even zwart en ging op de standby functie. Mijn scherm kwam later wel weer opzetten met de melding dat de software installatie was voltooid dus geen foutmelding meer die ik de eerste keer kreeg. De PC toen weer opnieuw opgestart dat ging goed maar toen ik weer op desktop zat ging mijn scherm weer op zwart en weer in de standby functie en kon niets anders doen dan mijn PC weer handmatig uit en aan te doen. Dat lukte, en het opstarten ging daarna wel verder goed. Ik heb mijn settings op 1024 etc gezet. En toen mijn computer weer uitgezet want ik moest weg. Ik tik dit ook even op een andere computer op een andere lokatie. Maar het is dus duidelijk dat er iets mis gaat met de software want zonder driver gaat het wel goed.

Ik heb ook nog in de BIOS gekeken maar daar zag ik alleen iets bij de ingang van de kaart die je op AGP of PCI kon zetten maar verder niets over Graphic Aperture size of iets dergelijks. In welk menu van de BIOS staat dit?

Nee 64 is beter dan 8
Het is een soort tweewegbuffer voor wanneer de kaart veel geheugen bewerkingen moet doen.
hier lees je meer.
Wanneer deze al op 64 stond is dat hws niet de oorzaak van het probleem.

Laatst bewerkt:
Voor mijn eigen zekerheid even de volgende vraag
Heeft deze kaart een extra (molex) stroom aansluiting en is deze aangesloten?
Lijkt me dat hij het dan helemaal niet doet, maar toch maar even de vraag:o.

Niet dat ik weet, ik heb hem gewoon in het slot gedaan en verder niets hoeven aansluiten.
Ik heb hem nu weer op 64mb staan en toen hij net weer was opgestart werd mijn scherm weer zwart en heb dit een tijdje laten staan totdat er een hele lap tekst over windows verscheen wat ik niet kon lezen omdat mijn PC zich weer vanzelf opstarten. Kan ik deze tekst ergens terughalen want misschien staat hier iets in over mijn probleem.

je die maakt/ontwerpt de chipset, maar verkoopt ze niet, dat is altijd bv asus ofzo:)

Ik zag op de print wel Gigabyte staan, dat is toevallig ook de maker van mijn moederbord.

Dat kan:)
Ook die heeft weer vele types, maar ik ik heb een paar versies bekeken, o.a een silent uitvoering.
Allemaal zonder stroom aansluiting. Was dus een doodlopende weg.

Tja, wat kan het dan wezen. Enig idee wat die lap tekst was waar ik het eerder over had, toen mijn PC zich weer vanzelf opstarten?

Ho misschien te vroeg geroepen
Wanner het deze kaart is (pdf usermanual).
heb je toch een stroomaansluiting nodig (harddisk stekker)
Verder is de eis AGP 3.0, bij jou 2.0.
Maar als de aansluiting er zit, eerst de stekker erin ...

Het is inderdaad deze kaart uit de manual: GVN66256DP, met dat koelblok en de AGP en de DVI connector. Maar welke kabel moet ik erin doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan