pc met windows7 wordt trager en trager. wat is een echte oplossing (mag geld kosten)?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, je computer gebruikt dan alle processorkracht...
 
trage pc : oorzaak updates van windows?

ik probeer al tijden mijn pc sneller te maken, het systeem is onaanvaardbaar traag geworden. zoals al mijn eerder pc's na verloop van tijd.
ik heb hier al een aantal keren hulp voor gevraagd en echt heel veel al geprobeerd. het helpt allemaal niet echt.
ik sprak iemand die vertelde dat deze vertragingen het gevolg zijn van de vele updates (ook servicepacks) die windows rondstuurt. daardoor wordt het besturingssysteem groter, complexer en neemt het ook nog eens meer ruimte in in het geheugen (op moederbord?).
dit verhaal hoorde ik niet eerder maar er zit volgens mij wel wat in. heeft de goede man gelijk of niet?
 
Hij heeft geen gelijk. Traagheid moet je meer zoeken in (automatisch) meestartende software-delen, te weinig intern geheugen, fragmentatie van de harde schijf etc.

Tijs.
 
dag tijs, daar ben je weer..
ik heb je adviezen allemaal opgevolgd, maar het heeft allemaal niet echt geholpen. nu dan maar een nieuwere pc kopen (zucht, toch veel geld) en het afgeraden windows8 er maar bijnemen.
 
Je kunt natuurlijk ook eens kijken wat er gebeurt als je een 'kale' Windows installeert en je verder beperkt tot de Windows updates en de software die je écht nodig hebt.
Overigens helpt dat niet als (bijv.) de processor, intern geheugen etc. gewoon te weinig capaciteit hebben, de harde schijf (van zichzelf al) traag is etc.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
dat wil ik graag proberen, die kale windows. maar moet ik dan eerst alles van de pc afhalen en opnieuw installeren?
wat betreft processor en intern geheugen: tot voor een paar maanden geleden liep het systeem als een tierelier. als ik kijk wat er, pakweg dit kalenderjaar extra aan software is bijgekomen, is dat praktisch nihil. als het over internet gaat: ik haal herhaaldelijk de stofkam erdoor met anti-malware.
een suggestie die ik kreeg was ook overgaan op SSR of SRR schijf..
 
Een SSD schijf gaat zeker snelheidswinst opleveren. Deze schijven hebben vele hogere lees en schrijfsnelheden omdat er geen bewegende onderdelen inzitten. Maar wil je hier niet metéén aan beginnen raad ik eens aan om met msconfig te kijken wat er allemaal mee opstart. Zet ook even je systeemspecificaties hier neer, dan kunnen we wat meer beoordelen of het allemaal wel de moeite waard is.
 
Ik weet niet of het je wat helpt, maar als je de Task Manager opent, naar de Preformance tab gaat, dan de Resource Monitor opent dan kan je in verschillende tabs en vensters enig beeld krijgen waarmee Windows achter de schermen bezig is. Misschien springt er iets wat de zaak ophoudt duidelijk naar voren.
 
Open windows taakbeheer en kijk hoeveel processen er draaien? Zijn dit er veel meer als 60 dan zou ik aanraden met msconfig het één en ander uit schakelen.
 
Ik heb je twee topics samengevoegd, gaat nog steeds om hetzelfde.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan