Pc nog voldoende ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lijkt mij redelijk onwaarschijnlijk, want als je hier kijkt, dan lees je onder het (in rood geschreven) getal 4992 dat de processor in kwartaal 4 van 2008 op de markt is gekomen en dat een laatste prijswaarneming in juli 2010 is geweest. Misschien bedoelt verkoper dat zij de machine pas een jaar heeft en is deze ook door haar 2e hands gekocht ;) :D.
Verder staan er geen overige specificaties bij (of mis ik wat). Daarnaast krijg ik bij deze machine geen goed 'gevoel', het lijkt mij een oud en simpel 'beestje'.

Verder zou ik 'zweren' dat ik op de foto (die een beetje wazig is) ook nog een floppydiskdrive zie..............? :shocked:

Laatst bewerkt:
@Karine, aan de andere kant, vragen stellen kun je altijd. Wat weerhoudt je ervan de verkoopster te bellen en de volgende vragen te stellen:

- welke videokaart zit in het systeem'?
- welke Windows versie draait er (legale met DVD?)?
- hoeveel geheugen is er geïnstalleerd?
- wat is het exacte modelnummer van de machine (merk HP en dan ....?)
- is de machine 1 jaar geleden nieuwe gekocht?

Vertel het ons en we kunnen nog een eventueel aanvullende reactie op het ding geven.

Dát is idd. een fraaie machine, maar de nieuwprijzen van de processor en videokaart zijn (bij elkaar) al zo'n beetje € 600,-- dus ik ben bang dat € 500,-- 'm niet gaat worden.

Laatst bewerkt:
Hoi

Zal niet de vraagprijs moeten worden en onderhandelen kan altijd en gezien de nieuwprijs zou zou het niet veel meer moeten worden is mijn idee.
We weten dat hardwareprijs prijs hard afneemt ;) maar kijk even hoe oud het systeem is

Laatst bewerkt:
Ik denk dat de leeftijd ook een rol zal gaan spelen. Wanneer de machine 3 jaar of ouder is, dan zal de € 500,-- een faire prijs zijn. Is de machine 2 jaar of jonger, dan zal het eerder richting de €600,-- gaan denk ik.

Vind het een forse prijs voor dit systeem, ook al vanwege het feit dat de Fx6300 geen hoogvlieger is wat prestaties betreft.
€ 350 zou ik er wel voor over hebben maar dan houdt het ook echt op.

Leuke machine : best goede videokaart (2013/2024), bieden maar. Alleen jammer dat er geen SSD inzit, maar ja, die kan je desgewenst altijd nog plaatsen.

Kennis van mij verkoopt gebruikte game computers, ik weet dat ze in topconditie zijn.
Even als vergelijking wat hij vraagt voor een mooi systeem:

Behuizing : NZXT Phantom.
Voeding : OCZ Fatal1Ty 1000W.
Moederbord : ASUS Asus P8P67 WS Revolution.
Processor: Intel® Core i7-2600K Processor (8M Cache, up to 3.80 GHz.
3,4Ghz. Quad-Core met Hyper Threading, je hebt dus 8 Threads!
Gekoeld door een : Raijintek Tisis.
Geheugen : Crucial Ballistix 8GB DDR3 1600Mhz.
SSD : Crucial 250GB.(nieuw)
Harde Schijf : Seagate 640GB.
Videokaart : Sapphire R9 280X OC DUAL-X met 3GB DDR5 met 3072MB DDR5 geheugen.
1 x Double-Layer DVD+/-RW Disk Writer (nieuw).

En dat voor ca. 650....

Tja, Karine.
Ik zou eerder voor een machine gaan die hier door mrmusic wordt aanbevolen, dan voor een machine van een wildvreemde.

En, even als vergelijk met het voorgestelde AMD systeem:

Behuizing :Cooler Master HAF 932.
Voeding : Antec High Current Gamer HCG-750, 80 PLUS BRONZE, 750 Watt Power Supply.
Moederbord : Gigabyte GA-880GM-UD2H.
Processor : SiX-CoRe 6 x 3,2Ghz. AMD Phenom II X6 1090T Black Edition.
Processor koeling : Een nieuwe grote koele Spire
Geheugen : Geil 8GB DDR3 @ 1333Mhz.
Harde schijf : 1000GB SATA.
Videokaart : Sapphire R9 280X OC DUAL-X met 3GB DDR5 met 3072MB DDR5 geheugen.
Double-Layer DVD+/-RW Disk Writer.
Besturingssysteem : Windows 10 64bit OEM.

€ 450,-

Maar ook mijn voorkeur zou naar Intel uitgaan, dat dan weer wel

Met dat budget, €600,=? zou je ook gewoon een plaatselijke PC shop binnen kunnen stappen, die internet games vragen echt niet veel.

Indien er ook LoL of Smite gespeeld gaat worden mag er wel een redelijke videokaart inzitten, nieuw spul en garantie.

Daar zit dan even de grote onbekende variabele (in jouw opmerking dat het nog enkele jaren mee moet kunnen). De systeemeisen van MP3 zijn niet zo geweldig heftig, óók niet in de high settings. Ga je echter over 2016 heen kijken naar 2017 en daarna, dan zal je toch een videokaart uit de eerste 5 regels moeten hebben (zie een eerder bericht van mij waarin ik dat lijstje linkte). De Sapphire R9 alsmede de GTX 760 voldoen wel een beetje aan die norm, waarbij de Sapphire zelfs 2 'trapjes' hoger staat dan de Nvidia GTX 760.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan