PC slaat telkens vast

Status
Niet open voor verdere reacties.
Randapparatuur -->

Muis, toetsenbord, lexmark, webcam etc neem ik aan:confused:

(in veilige modus loopt hij niet vast (gisteren 8 uur achterlkaar gedraaid)
Wat ik wel vreemd vindt dat de pc op een gegeven moment een KLIK geeft en ik vervolgens een tijdje doorwerk en dan vastloopt.

Het is ook zo dat de PC zelf wel reageert maar mijn muis toetsenbord en scherm niet meer.

Stanley19 zei:
Randapparatuur -->

Muis, toetsenbord, lexmark, webcam etc neem ik aan:confused:

(in veilige modus loopt hij niet vast (gisteren 8 uur achterlkaar gedraaid)
Wat ik wel vreemd vindt dat de pc op een gegeven moment een KLIK geeft en ik vervolgens een tijdje doorwerk en dan vastloopt.

Het is ook zo dat de PC zelf wel reageert maar mijn muis toetsenbord en scherm niet meer.

Muis Toetsenbord heb je nodig,de rest er af.
KLIK waar komt dat vandaan?hardeschijf?
En wat ben je aan het doen op moment van vastlopen??
Die gebeutenis staat in fouten log!!!wat is dat dan ,of is dat steeds anders?

De klik komt van binnen. Het is net alsof er iets afsluit binnenin. De enige foutmeldingen die ik krijg zijn de posts in de voorgaande paginas van deze thread.

Op het moment van vastlopen doe ik verschillende dingen

Downloaden (Newsleecher Usenet), Internetten (surfen), Outlook Express staat altijd open.

Het is wel zo dat Internet Explorer steeds vaker vastloopt als ik meerdere pagina's heb openstaan. (zelfde fout zie voorgaande pagina's)

Ik ga vanmiddag mn pc laten draaien met alleen muis en toetsenbord.
Kijken wat er gebeurt.

PS. Mijn pc is voortdurend bezig met processen Constant blijft het rode lichtje knipperen dat hij bezig is met iets, alleen soms doe ik helemaal niets op de pc en laat hem aanstaan. (Geen een programma is dan geopend) Als ik dat zo laat (een tijdje) en iets wil doen dan is de het scherm vastgelopen (muis, scherm, en toetsenbord)

Haal ik nog even wat aan.
Hoe zwaar is je voeding?(Is niet vermeld)Wat dus ook vastlopers kan veroorzaken.
XP installatie verhelpt het probleem niet.
Geheugen is goed zeg je!(Ik zeg dat dat niet goed is)
Controleer je HD met tool van HD Fabrikant!!
En volgens mij heb je een Brak MB.gezien de fouten, n.a.v eerdere problemen waar je mee bezig bent geweest op je MB.

Hoe zwaar is je voeding?
Geen idee hoe ik dat kan zien

XP installatie verhelpt het probleem niet.
Klopt

Geheugen is goed zeg je!(Ik zeg dat dat niet goed is)
Had maar 256 SDRAM pc133, heb er toen nog maar 256 SDRAM bijgezet pc133 vorig jaar.Een van de 2 moet goed zijn denk ik

Controleer je HD met tool van HD Fabrikant!!

Maxtor, dus? Ik zal kijken welke tools beschikbaar zijn
Edit gevonden: http://maxtor.custhelp.com/cgi-bin/...2VhcmNoX3RleHQ9aGFuZ2ZhcTE*&p_li=&p_topview=1

En volgens mij heb je een Brak MB.gezien de fouten, n.a.v eerdere problemen waar je mee bezig bent geweest op je MB
Sowieso is 1 sleuf niet goed, wanneer ik netwerkkaart daarop zet dan doet mijn netwerkkaart niets meer (brandt alleen groen lichtje)

Laatst bewerkt:
HD is in orde, heb de tool gebruikt en intensieve scan gedaan.
No error found

Moederbord kapot. Ok, lijkt me de motor van de pc
Wat nu?

Moederbord kapot. Ok, lijkt me de motor van de pc
Wat nu?

Een nieuwe kopen. Oei oei :confused:

Ja snap ik open wel een nieuwe thread:D
Randapparatuur is er trouwens uit en hij loopt nog steeds (niet 1 x vastgelopen)

Laatst bewerkt:
Ja snap ik open wel een nieuwe thread
En dan heet het topic zeker: Wie geeft me wat geld voor een nieuw moederbord? :D
Nou, dan zet je nu iedere keer 1 apparaat er bij en blijf je er een flinke poos mee werken.
Optimistisch blijven denk je :p

Nou Elisa,

Ik eerder welk moederbord moet ik kopen voor de behuizing van mijn pc eerder.

Hij loopt nog steeds hoor (probleemloos). Ik ga niet te vroeg juichen zeer zeker niet haha,

Bedankt voor jullie hulp, het zijn aardig wat paginas geworden. Maar ben wel veel wijzer geworden.:thumb:

Wat de behuizing betreft.......
Dat soort dingen zijn voor mij ook nieuw maar je kunt wel aan de vorm zien welke van de twee je nodig hebt.
Maar de rest moet natuurlijk ook een beetje kloppen.
Dit wordt een Stanley roman :D

En bijna slowchat topic.

Ik ga dit topic op opgelost zetten.
Alhoewel nog steeds niet duidelijk is waarom mijn pc vastliep (zeg het alvast voorzichtig)

Ik ga nu iets downloaden en daarvoor dient de pc max 3 uur aan te staan.
Kijken of het lukt, zoja dan was het toch randapparatuur.

Maar........dan is daarmee tevens iets aan de hand met je moederbord. :p Of dat apparaat moet het bij een ander wel goed doen.
Lijkt mij tenminste.

net toen ik m gisterenavond wilde afsluiten liep hij vast.
:evil:

Denk toch, en vele met mij, dat je geheugen brak is, bij een goede memtest met Memtest-86 v3.2 op flop, zal deze dagen bezig zij om het geheugen helemaal te controleren, een uurtje zal niet voldoende zijn om het geheugen uit te sluiten van fouten.

Het kan, in hoge uitzondering, een i/o controller zijn op het moederbord, maar dan heb je vaak veel meer klachten of dan doet deze het überhaupt niet meer.

I/O is randapparatuur toch

Nou de webcam is nieuw (en voordat ik m aanschafte deed hij dit ook al, stoort wel op de boxen)
de lexmark x73, doet het ook perfect
De logitechThx Zxxx speakerset doet het ook normaal.

Wel is het zo dat de usbaansluiting een beetje ingedeukt is.

Ik heb pas geleden een 256 SDRAM kaartje gekocht (extra), dus jullie denken dat ik even moet wachten met nieuw moederbord en nieuw geheugen moet kopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan