PC slaat telkens vast

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb mijn oude 256 mb eruit gehaald en op die plaats de nieuwe 256mb geplaatst (dus heb een sleuf die nu leeg is) en dat lijkt hij te trekken.:p

Lange Pier zei:
Draai eens een memtest, of zet, als je 2 of meer reepjes hebt, er eentje in, en kijk of hij het nog steeds doet.

http://www.memtest86.com/

Lange Pier zei:
Denk toch, en vele met mij, dat je geheugen brak is, bij een goede memtest met Memtest-86 v3.2 op flop, zal deze dagen bezig zij om het geheugen helemaal te controleren, een uurtje zal niet voldoende zijn om het geheugen uit te sluiten van fouten.

.

Gossie, hoe is nou mogelijk.:confused:
Als je dat eerder had gedaan, hed je al veel langer kunnen genieten van een werkende computer.:eek:

Gossie, hoe is nou mogelijk.
Als je dat eerder had gedaan, hed je al veel langer kunnen genieten van een werkende computer.

Je ziet wat over het hoofd Lange Pier.

Bedankt voor je uitleg Lange Pier.
Alleen heb net memtest 2:00 uur laten draaien. En er waren geen problemen gevonden (errors) Dus daar zal het niet aan liggen.

Elisa zei:
Gossie, hoe is nou mogelijk.
Als je dat eerder had gedaan, hed je al veel langer kunnen genieten van een werkende computer.

Je ziet wat over het hoofd Lange Pier.

Bedankt voor je uitleg Lange Pier.
Alleen heb net memtest 2:00 uur laten draaien. En er waren geen problemen gevonden (errors) Dus daar zal het niet aan liggen.

Als memtest geen fouten heeft gevonden, en de reep wordt eruit gehaald en de pc werkt dan naar behoren, dan kom ik niet tot een andere conclusie dat het ram niet goed was.:rolleyes:

Lange Pier zei:
Denk toch, en vele met mij, dat je geheugen brak is, bij een goede memtest met Memtest-86 v3.2 op flop, zal deze dagen bezig zij om het geheugen helemaal te controleren, een uurtje zal niet voldoende zijn om het geheugen uit te sluiten van fouten.

Maare, het is opgelost, over en sluiten.;)

hij draait nog steeds dus ik denk dat ik een nieuwe sdram geheugenreep ga kopen

bedankt voor jullie hulp!:thumb:

(btw , het kan niet zo zijn dat een sleuf gewoon brak is, ipv geheugenreep?)

Wissel ze om, merk je het vanzelf, kan ook zijn dat ze niet goed samenwerken, maar als 1 bankje brak is, doet de andere ook hetzelfde, ze zitten in serie.

omgewisseld en het lijkt er gewoon dat de oude echt brak was, ik moet nu precies dezelfde module hebben.
Even kijken op www.geheugenkopen.nl

Bedankt iedereen
Probleem nu echt opgelost.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan