pc start niet meer op (vista)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Werkt ook niet

Onmogelijk, ténzij de DVD beschadigd is. Leen er één van iemand.

offtopic : @Crash véél wijsheid toegewenst met een vraag van een Helpmij bezoeker!
De gewenste naam is in gebruik, maar heeft al een jaar of 5 niets op de Helpmij gepost!
 
Laatst bewerkt:
Start op met vista dvd Ik bedoelde f8 bij het eerste scherm dan krijg je dat menu kies de dvd lezer waar je de vista dvd in heb.

Dan zal dit lukken toch ?


Groetjes!
 
Start op met vista dvd Ik bedoelde f8 bij het eerste scherm dan krijg je dat menu kies de dvd lezer waar je de vista dvd in heb.

Dan zal dit lukken toch ?


Groetjes!

=niet nodig (F8). Bij een boot met de DVD in de lade kom je niet in de F8 modus.
 
Hoezo bij mij starte de cd ook niet automatish op dus moest dit handmatig met het bootmenu ?:eek:

Dit hoeft niet bij iedere pc natuurlijk f8 te zijn maar probeer eens wat om in dat bootmenu te komen:thumb:


Zo ziet dat menu er ongeveer uit:

b_bootmenu.jpg


Groetjes!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de pc opgestart met ingedrukte del toets dan kom ik in de bios en toen heb ik de cd rom op first boot device gezet en daarna opnieuw opgestart met de vista cd erin en dan
krijg ik weer de melding disk boot failure insert systeem disk

@Pasja dat bedoel je ?


Groetjes!
 
@ Pasja
Je begrijp me vast niet hij moet naar het bootmenu niet naar bios :rolleyes::eek::confused::eek:


F8 zal je daar vast heen brengen;)
 
:D

Als je de pc opstart en het eerste scherm bij mij staat er in grote letters OLIDATA(merk van mijn pc) dan f8 klikken dan krijg je dit menu dan kan je dus voor de dvd speler kiezen waar de vista dvd in zit door middel van enter dan zal de dvd opstarten dit was bij mij het geval ten minste.

Zo zal het bootmenu er ongeveer uitzien:

b_bootmenu.jpg



Groetjes!
 
:D

Als je de pc opstart en het eerste scherm bij mij staat er in grote letters OLIDATA(merk van mijn pc) dan f8 klikken dan krijg je dit menu dan kan je dus voor de dvd speler kiezen waar de vista dvd in zit door middel van enter dan zal de dvd opstarten dit was bij mij het geval ten minste.

Zo zal het bootmenu er ongeveer uitzien:

b_bootmenu.jpg



Groetjes!

Bij mij is het f12 ik zit nu in het boot menu en dan moet ik cdrom nemen en dan op enter drukken
Dat heb ik gedaan en dan krijg ik weer het zwarte scherm met de melding disk boot failure
 
Doen wat ik eerder schreef: DVD lenen van iemand.
@lord4163: de benadering van jou is niet de gangbare. (m.a.w. voor jou persoonlijk misschien leuk, voor de overgrote meerderheid van de rest van de wereld niet gangbaar)
 
Nee hoor, dat is de normale toets hiervoor. F8 is om in het veilige modus menu van windows te komen.

Echter als de TS al in het Bios is, kan deze naar "Boot > Boot sequence" gaan.
 
Dan vraag ik mij toch een beetje af of jij in het bios de DVD drive wel als eerste bootdevice hebt staan.
Toen jij dat veranderd hebt, heb je het bios daarna verlaten met F10?
 
Doen wat ik eerder schreef: DVD lenen van iemand.
@lord4163: de benadering van jou is niet de gangbare. (m.a.w. voor jou persoonlijk misschien leuk, voor de overgrote meerderheid van de rest van de wereld niet gangbaar)

@Pasja

????:confused:
 
Ik probeer je duidelijk te maken dat bij 99 van de 100 computers het anders gaat dan jij schrijft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan