pc start niet meer op (vista)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Misschien helpt het niet, maar vorige week had ik een gelijkaardig probleem, boot failure... Na wat troubleshooten bleek de 6 maand oude seagate HD de geest te hebben gegeven, deze was voor alle duidelijkheid niet de bootdrive. Door het defect in de Seagate was ook de bootdrive uitgeschakeld...Van zodra ik de Sata loskoppelde van de Seagate starte de PC weer normaal op:thumb: natuurlijk met wat data minder:confused:

Helemaal TOPPPPPPPP
ik heb de sata stekker van de hardeschijf los gemaakt en opnieuw opgestart en ja hoor
hij start weer op

Dus morgen even naar de winkel

Hartstikke bedankt voor de gouden tip

Groet Ronnie
 
moet ik dan de sata stekker van de hardeschijf loskoppelen en ook de voeding kabel

En moet ik hem dan met de windows cd of zonder cd opstarten

Ik weet niet hoe je config eruit ziet, in de mijne zitten 3 HD's 1 boot, 1 data en 1 backup. De data was defect en blokkeerde de boot. Dus met de Sata van de Data disk los te koppelen werkte de PC terug normaal. Easy.

Heb je enkel een HD en een DVD haal de Sata van je DVD er even uit. Probeer te booten vanaf HD, gaat dit niet dan steek je de Sata terug en haal je die van de HD eraf en boot je van de DVD met de windows CD erin. Vergeet niet telkens in het BIOS te checken dat het eerste bootdevice juist staat.

Oepsssss te laat met mijn epistel.:D:D:D:D:D:D:D
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet hoe je config eruit ziet, in de mijne zitten 3 HD's 1 boot, 1 data en 1 backup. De data was defect en blokkeerde de boot. Dus met de Sata van de Data disk los te koppelen werkte de PC terug normaal. Easy.

Heb je enkel een HD en een DVD haal de Sata van je DVD er even uit. Probeer te booten vanaf HD, gaat dit niet dan steek je de Sata terug en haal je die van de HD eraf en boot je van de DVD met de windows CD erin. Vergeet niet telkens in het BIOS te checken dat het eerste bootdevice juist staat.

Oepsssss te laat met mijn epistel.:D:D:D:D:D:D:D

Ik heb maar een hardeschijf
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan