pc start niet meer op (vista)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan vraag ik mij toch een beetje af of jij in het bios de DVD drive wel als eerste bootdevice hebt staan.
Toen jij dat veranderd hebt, heb je het bios daarna verlaten met F10?

Ik heb nog even in de bios gekeken en de cd rom staat op first device en ik heb het nog een keer gedaan en de bios verlaten met f10 en ook daar geen resultaat

Ik ben even bij mijn buurman een cd van windows xp wezen halen en ook die geeft aan disk boot failure
 
Dan moet je langzamerhand toch gaan denken aan een defecte CD / DVD speler. De boodschap die je krijgt is absoluut onmogelijk (tenzij de DVD of de DVD speler kapot is)

Enne, heb je een brander én een CD / DVD speler in je systeem? Ligt de Windows CD / DVD wel in de goede..................?
 
Laatst bewerkt:
Dan moet je langzamerhand toch gaan denken aan een defecte CD / DVD. DE boodschap die je krijgt is absoluut onmogelijk (tenzij de DVD of de DVD speler kapot is)

Enne, heb je een brander én een CD / DVD speler in je systeem? Ligt de Windows CD / DVD wel in de goede..................?

Ik heb 1 cd/dvd brander erin zitten
 
Tenzij iemand met dé theorie komt waarom er niet geboot wordt, kan ik op dit moment slechts 1 conlusie trekken: de speler is kapot.
 
Ik ga mee met Pasja, dit lijkt inderdaad sterk op een stukke optical drive. Lijkt me stug dat de Vista DVD niet bootable is.
 
Heb je nog een oude ?

Zoja zet deze er in en kijk of dit werkt.


Groetjes!
 
Ik vind het ook vreemd

Als jij bij zowel een Vista DVD, alsmede bij een XP CD niet de melding krijgt:

"Druk op een willekeurige toets om vanaf CD te starten"

ga er dan idd. maar vanuit dat de CD / DVD speler kaduuk is.

Al slaat dit nergens op als ik het allereerste bericht in dit topic erbij 'pak':
Hallo

Als ik mijn pc opstart krijg ik een zwart beeld met de melding disk boot failure,insert systeem disk and press enter.
Als ik de cd van vista erin doet hij niks
Ik heb geprobeerd in veilige modus op te starten met f8 werkt ook niet
Ik heb in de bios de cd rom als eerste gezet in plaats van de hardeschijf,ook dan pakt hij de vista cd niet

Wie kan mij helpen

Groeten Ronnie

Het zou een té toevallige samenloop van omstandigheden zijn : een corrupte Windows op hdd én een defecte CD / DVD speler.

Werkt de voeding wel goed? Gaan alle fans draaien als je de pc aanzet?
 
Laatst bewerkt:
Als jij bij zowel een Vista DVD, alsmede bij een XP CD niet de melding krijgt:

"Druk op een willekeurige toets om vanaf CD te starten"

ga er dan idd. maar vanuit dat de CD / DVD speler kaduuk is.

Al slaat dit nergens op als ik het allereerste bericht in dit topic erbij 'pak':


Het zou een té toevallige samenloop van omstandigheden zijn : een corrupte Windows op hdd én een defecte CD / DVD speler.

Werkt de voeding wel goed? Gaan alle fans draaien als je de pc aanzet?


Alle drie de vinnen draaien goed en slaan ook aan
 
Breng de computer maar naar een reparateur en laat vooral weten wat die geconstateerd heeft als je 'm terug hebt want ik snap het even niet meer.
 
Breng de computer maar naar een reparateur en laat vooral weten wat die geconstateerd heeft als je 'm terug hebt want ik snap het even niet meer.

Het was wel een sata aansluiting, dus ik heb hem even aangesloten en ik blijf het zelfde probleem houden

wie o wie weet er nog meer raad
 
Misschien helpt het niet, maar vorige week had ik een gelijkaardig probleem, boot failure... Na wat troubleshooten bleek de 6 maand oude seagate HD de geest te hebben gegeven, deze was voor alle duidelijkheid niet de bootdrive. Door het defect in de Seagate was ook de bootdrive uitgeschakeld...Van zodra ik de Sata loskoppelde van de Seagate starte de PC weer normaal op:thumb: natuurlijk met wat data minder:confused:
 
Misschien helpt het niet, maar vorige week had ik een gelijkaardig probleem, boot failure... Na wat troubleshooten bleek de 6 maand oude seagate HD de geest te hebben gegeven, deze was voor alle duidelijkheid niet de bootdrive. Door het defect in de Seagate was ook de bootdrive uitgeschakeld...Van zodra ik de Sata loskoppelde van de Seagate starte de PC weer normaal op:thumb: natuurlijk met wat data minder:confused:

moet ik dan de sata stekker van de hardeschijf loskoppelen en ook de voeding kabel

En moet ik hem dan met de windows cd of zonder cd opstarten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan