pc start niet meer op

• Onderwerp starter Onderwerp starter roby
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

roby

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
ik ben een pc aan het installeren met 98se ook heb ik alle update`s opgehaald de laatste was mediaplayer 9 .Toen ik daarna weer wou opstarten kwam ie niet verder dan :doskey is geinstaleert maar wil nu niet verder opstarten , heb het meerdere malen geprobeert ??

Als het booten vlak na het installeren van doskey (totaal overbodig trouwens) hangt, zit er wellicht een foutje in de AUTOEXEC.BAT

Kan je de inhoud van dat bestand (tekstbestand) hieronder neerzetten? Evt. config.sys ook.

dit staat op het scherm tijdens de boot , normaal loopt ie gewoon door nu niet ???

-> Checking boot

De MODE voorbereiden codetabel-functie is uitgevoerd.

De MODE selecteren codetabel- functie is uitgevoerd.

DOSkey is geinstalleerd .

En daarna loopt ie niet meer verder ?
Scherm blijft zwart met deze tekst ??

Probleem is dat ik niet kan zien of doskey de laatste regel in de autoexec.bat is. Kan je wel in de veilige-modus opstarten?

Tijdens het proberen in veilige modes te geraken , kwam heel vluchtig het keusemeneu veilig modus voorbij flitsen gevolgt door een zwart scherm met de volgende tekst :

Tijdens de initialisatie van apperaat VFBACKUP :
Beschermingsfout van windows u dient u computer opnieuw op te starten .

Laatst bewerkt:
Kom er niet uit jongens , help me ff mijn dochter wil me vermoorden :D ( had ik misschien beter niet kunnen zeggen ):D

Start de pc eens op met een Win98-bootflop. Kijk nu zoals Tiborv wou weten, in de autoexec.bat.

Geplaatst door Muurhond
Start de pc eens op met een Win98-bootflop. Kijk nu zoals Tiborv wou weten, in de autoexec.bat.

Is in iedergeval iets waar mee ik verder kan maar je overschat mijn een beetje ik weet niet eens wat een autoexec.bat. is laat staan dat ik er in kan kijken waar kan ik dat aanroepen ??

En waar kan ik die win98. bootflop downloaden zit nameleijk met allemaal packard bel pc`s mer recover flops .:D

Geplaatst door roby
Kom er niet uit jongens , help me ff mijn dochter wil me vermoorden :D ( had ik misschien beter niet kunnen zeggen ):D

Laat ze je zondag,27-04, vermoorden want je moet zaterdag rijden.

Wim:):)

Download een Win98-bootdisk hier:
http://quake.axg.net/red2/files/boot98se.exe

Ff zorgen voor een lege diskette die je in het diskettestation doet. Dubbelklik nu op het zojuist gedownloade bestandje en volg de instructies op et scherm.

Start hier de pc mee op (laat de cdrom-ondersteuning eerst maar achterwege) en ga naar de c:\-partitie. Typ nu edit autoexec.bat en bekijk de laatste regels.

Disk gemaakt en erin gedaan geeft ie aan verwijder schijf of midium en druk op een toets dus hij pakt de disk niet eens ????

Geplaatst door roby
Disk gemaakt en erin gedaan geeft ie aan verwijder schijf of midium en druk op een toets dus hij pakt de disk niet eens ????

Kan je die diskette formateren? Misschien is ie beschadigd.

Heb er nog een gevonden als ik edit autoexec.bat in c:\ typ is het onjuist en als ik enkel autoexec.bat typ dan krijg ik deze tekst :

-> Checking boot

Geplaatst door roby
Heb er nog een gevonden als ik edit autoexec.bat in c;| typ is het onjuist en als ik enkel autoexec.bat typ dan krijg ik deze tekst :

-> Checking boot

Typ es als je gewoon op de c:\ zit edit in. Doet deze commando et wel?

nee ook geprobeert geeft ook onjuist aan ?

Hmz, staat er op die bootdiskette ook een edit.com? Start deze es en open dan autoexec.bat die op c:\ staat.

Misschien staat ie ook wel in c:\windows\system32.

Niet te vinden , dit staat erin ?

Noname_21218727227_437528.jpg

staat erin ,maar ik zit hir op mijn xp , als ik hem open krijg ik een xp dos box ?
Noname_21218727227_498538.jpg

Geplaatst door roby
staat erin ,maar ik zit hir op mijn xp , als ik hem open krijg ik een xp dos box ?
Noname_21218727227_498538.jpg

Uitpakken naar die bootdisk en anders een andere diskette. Deze gebruik je gewoon in DOS op die ''probleem''-pc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan