pc start niet meer op

• Onderwerp starter Onderwerp starter roby
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok de zip file eruit gevist en unzip op de schijf en de inhoud terug geplaats anders paste het niet op de disk , in de pc boven gedaan en idd het commando deed het maar nu zit ik met een dos box die aangeeft dat het de autoexec.bat is maar daar staat niets in ,wat kan ik er mee ??

Geplaatst door roby
Ok de zip file eruit gevist en unzip op de schijf en de inhoud terug geplaats anders paste het niet op de disk , in de pc boven gedaan en idd het commando deed het maar nu zit ik met een dos box die aangeeft dat het de autoexec.bat is maar daar staat niets in ,wat kan ik er mee ??

Dat is de autoexec.bat die op de c:\ staat?

Doe anders ff in Edit het volgende:

Bestand-Openen en ga bij Directory's naar de C. Kijk nu weer links bij Bestanden. Scroll dit ff door en kijk of je Autoexec.bat er tussen ziet staan. Zo ja, ff hier op gaan staan, gevolgd door Enter.

Op de bijlage zie je ook Edit, hetzij van XP, dat bijna etzelfde is/en werkt.

attachment.php

Bijlagen

• edit.jpg
    edit.jpg
    43,1 KB · Weergaven: 66
uuuhhhhhh bestand openen hoe doe je dat ik ben niet erg bekent met dos , welke toetsenbord functie`s open je die ??

ALT+B is ok :D

Dit staat bij autoexec:

@ECHO OFF
C:\drivers\chkboot.exe/lastboot/nbrofboot/firstuserboot

mode con codepage prepare=((850)
C:\windows\COMMAND\ega.cpi)

Mode con codepage select=850

keyb us ,,C:\windows\COMMAND\keyboard.sys
lh C:\windows\COMMAND\doskey.com

Re: ALT+B is ok :D

Geplaatst door roby
Dit staat bij autoexec:

@ECHO OFF

Volgens mij kan je die laatste regel wissen. Voor de zekerheid kan je het beste ff wachten op et antwoord van Tiborv.

Re: ALT+B is ok :D

Geplaatst door roby
Dit staat bij autoexec:

@ECHO OFF

Laatste regel kan zonder problemen weggehaald worden, doskey is alleen maar een geheugenvreter en je gebruikt het in Windows nooit (is om in dos de laatste commando's via de pijltoetsen op te roepen)

Zet voor de regel C:\drivers\chkboot.exe/lastboot/nbrofboot/firstuserboot eens het woordje REM, hierdoor wordt deze regel geskipt. Je krijgt dus:
REM C:\drivers\chkboot.exe/lastboot/nbrofboot/firstuserboot

laatste regel weg deze dus in zijn geheel :

Dan blijft er naar toevoegen van rem dit staan ?

@ECHO OFF
REM C:\drivers\chkboot.exe/lastboot/
nbrofboot/firstuserboot

@ECHO OFF
REM C:\drivers\chkboot.exe/lastboot/
nbrofboot/firstuserboot
mode con codepage prepare=((850)C:\windows\COMMAND\ega.cpi)

Is beter :)

Ok hij start nog steeds niet door en blijft hangen maar de tekst word korter :D Het is nu alleen nog :

De MODE voorbereiden codetabel-functie is uitgevoerd.

De MODE selecteren codetabel- functie is uitgevoerd.

Ben al een half uurtje aan het lezen over autoexec.bat maar ik word er geen jota wijzer van de een heeft het zo de ander zo , je hebt ze die gooie hun autoexec.bat er gewoon uit samen met hun CONFIG.SYS om meer dos geheugen te krijgen ik snap het niet maar voorlopig heb ik mijn pc nog niet aan de gang ?

Die autoexec.bat word toch neer gezet door mijn recover disk van mijn pc hoe kan daar zomaar wat mis mee zijn dan ? Heb nog geen oplossing kan nog steeds niet opstarten maar zou het probleem opgelost worden zit ik nog met het feit dat ik het onstaan niet weet ?

Het ligt niet aan je autoexec.bat dan.

Tijdens de eerste keren booten ging het wel goed? Hing e.e.a. na het installeren van een driver of een stukkie software?

nee alles ging perfect de installatie van 98se en ook de downloads van de update site gingen goed heb alleen zonealarm ,spybot,powertools,en winzip erop geinstaleert na de laatste update de mediaplayer 9 wou ie niet meer opstarten .

Waarom een setup , mijn virus scanner norton en zonealarm werden automatisch uitgezet en wouden ook niet meer mee opstarten , houscallgedaan en in veilige modus gescant ik kon norton wel gebruiken maar kon hem niet meer opstarten .

Ook op mijn eigen pc zelfde probleem ook nieuwe setup gedaan zonder problemen ?

Start eens op in de veilige modus en verwijder de update van mediaplayer 9. Dan nog eens proberen.

Dat word een probleem

Tijdens het proberen in veilige modes te geraken , kwam heel vluchtig het keusemeneu veilig modus voorbij flitsen gevolgt door een zwart scherm met de volgende tekst :

Tijdens de initialisatie van apperaat VFBACKUP :
Beschermingsfout van windows u dient u computer opnieuw op te starten .

:rolleyes:

Oorzaak
Dit probleem kan optreden als een virus zich in de INT21h-keten of de INT13h-keten heeft genesteld voordat Microsoft Windows geladen wordt, als een onveilig apparaatstuurprogramma wordt aangetroffen of als een stuurprogramma voor de Veilige modus beschadigd is of ontbreekt in het bestand Iosubsys in de map Windows\System\Iosubsys.
Dit volgens microsoft.com

Zoek het bestandje bootlog.txt en voeg dat even als bijlage toe..

Ok tibor

Mijn dochter ligt al op bed kan er nu niet mee verder tot zo ver bedankt en morgen heb ik weer wat om op verder te gaan , thnx .
Een troost als het niet lukt heb je er zaterdag weer een pc bij , je wou toch graag dat we die meenemen :D:D

Hou ik je aan :)

niet op gelost alleen van mijn probleem af

Muurhond bedankt met het begeleiden in dos , weer wat geleert en Tivor ook bedankt voor de hulp en helaas geen pc mee naar almere ben blij dat alles draait .

Is jammer ben er toch een 8 uurtjes mee bezig geweest maar een setup van een uur was de oplossing alhoewel niet echt een oplossing , was leerzamer geweest dat het probleem opgelost zou worden leer je denk ik meer van .

Ook bedankt namens mijn dochter :D en wim je kunt dus gewoon meerijden :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan