PC start niet op, en maakt piepend geluid.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pawetor

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2007
Berichten
56
Hallo mensen,

Sinds vammidag heb ik een klein probleempje met mijn computer.
Hij start namenlijk helemaal niet meer op.
Als ik hem aan zet hoor ik om de 10 seconden ongeveer 4 piepjes...
En dit herlaalt zich de hele tijd.
En dat was het.
Veder doet hij niks, mijn beeldschrem blijft ook zwart...

Wat kan ik doen?

Alvast bedankt.
Groeten.
 
@Pawetor: Hoe oud is je pc?

Ik heb hem ongeveer 2 jaar geleden samenlaten stellen bij de MyCom.




Ik hoor trouwens, 1 lange, en 3 korte piepjes.

Maar bij welke BIOS moet ik dan kijken?
Want er staan er meerdere...


Bedankt!
 
Tja, was het een bepaald type machine, m.a.w. kunnen we die nu nog op het w w w vinden? Anders even een belletje naar Mycom met welk bios ze toen werkten, of mogelijk te lezen in de documentatie die je bij de pc gekregen hebt?

Jammer dat je je vergiste in de beepjes, want met 4 beepjes was je voor € 1,-- van je probleem afgeweest (CMOS batterijtje, CR2032 vervangen)
 
Laatst bewerkt:
Tja, was het een bepaald type machine, m.a.w. kunnen we die nu nog op het w w w vinden? Anders even een belletje naar Mycom met welk bios ze toen werkten, of mogelijk te lezen in de documentatie die je bij de pc gekregen hebt?

Jammer dat je je vergiste in de beepjes, want met 4 beepjes was je voor € 1,-- van je probleem afgeweest (CMOS batterijtje, CR2032 vervangen)

Sorry, maar wat bedoel je precies met op het www vinden?
Ik heb trouwens net even tussen mijn papieren gezocht, maar ik heb ook geen bonnetje meer van MyCom :p
 
Wat ik met het 'vinden op het w w w' bedoelde is het volgende:"

stel dat Paradigit de bouwer was geweest en dat op je pc een plaatje / sticker of op de bon te lezen was geweest "Enforcer", dan was dát de pc naam geweest waaronder Paradigit 'm had gebouwd.
Samen met wat informatie over de leeftijd van de machine en de aanwezige processor (en mogelijk moederbord), hadden we dan middels Google kunnen uitvogelen welk bios toentertijd geïnstalleerd is.

Bel Mycom gewoon eens op, maybe werken ze al '100' jaar met één en hetzelfde biosmerk. (Ik gok trouwens op Award / Ami / Phoenix -> zijn de meest voorkomende)
 
Laatst bewerkt:
Oh, op die fiets.

Ik heb MyCom even geprobeerd te bellen... Maar ze nemen helaas niet op.
Ik heb trouwens een Inter Core 2 Duo 6600 processor, een een Asus PB5 Moederboord... :O

Wat ik met het 'vinden op het w w w' bedoelde is het volgende:"

stel dat Paradigit de bouwer was geweest en dat op je pc een plaatje / sticker of op de bon te lezen was geweest "Enforcer", dan was dát de pc naam geweest waaronder Paradigit 'm had gebouwd.
Samen met wat informatie over de leeftijd van de machine en de aanwezige processor (en mogelijk moederbord), hadden we dan middels Google kunnen uitvogelen welk bios toentertijd geïnstalleerd is.

Bel Mycom gewoon eens op, maybe werken ze al '100' jaar met één en hetzelfde biosmerk. (Ik gok trouwens op Award / Ami / Phoenix -> zijn de meest voorkomende)
 
Ik heb even hulp gevraagd aan een vriend, hij zij dat ik een Ami Bios heb.
(Hij had gekeken naar mijn moederbord en nog wat dingen)

Ver volgens heb ik mijn geheugen er uit & in gedaan, het zelfde bij mijn videokaart... maar steeds de zelfde 4 piepjes...

Wat kan ik nu doen?
 
Mycom heeft winkels en een centrale helpdesk. Bel iig. die centrale helpdesk en verkrijg zodoende 101% zekerheid omtrent het bios.

1 long, 3 short Conventional/Extended memory failure CH000996

Hoeveel geheugenreepjes zitten er in de machine?
 
Laatst bewerkt:
Mycom heeft winkels en een centrale helpdesk. Bel iig. die centrale helpdesk en verkrijg zodoende 101% zekerheid omtrent het bios.

1 long, 3 short Conventional/Extended memory failure CH000996

Hoeveel geheugenreepjes zitten er in de machine?

Hallo.

Ik ben vammidag even naar de MyCom geweest...
Ze zeiden inderdaad dat het waarschijnlijk aan mijn geheugen ligt.
Maar om hun er even te naar laten kijken zou mij €30 euro kosten...

Dus ik ben vervolgens even naar de Paradigit gefietst, en die wouden er wel even naar kijken, en kijken wat het probleem is...
Voor niks!
Dus dat ga ik dan maar even doen.


Ik heb trouwens 2x 512MB in mijn PC zitten...
 
Als je zelf nog wat wil proberen:

Harde schijf afkoppelen (alleen de stekkers er dus uit)
DVD brander afkoppelen
een geheugenbankje eruit

Opstarten.
 
Ben net bij de Paradigit geweest...
Mijn videokaart is kapot...
Dus moet een nieuwe kopen.

Weet iemand wat een goede videokaart is?
Waar ik een beetje goed mee kan gamen etc?
 
Ja, maar vertel eerst wat er allemaal in je pc zit (ook de defecte kaart) voor zover je dat weet:

processor merk + type
hoeveelheid geheugen
ouderdom computer [edit] dat had je al verteld, 2 jaar dus [ end edit]
type videokaart
 
Intel Core 2 Duo 6600 2.4 (Ofzo:p)
2x 512 MB (Wil dit uitbreiden naar 2x 1 of 2x 2)
Asus P5B moederbord
En mijn video kaart is ook van Asus, (PCI)(Ofzo) ook al geeft hij Nvidea weer.. een 8200 ofzo?
Maar dat weet ik niet zeker...
En kan het nu ook niet vinden aangezien mn pc kapot is;p
 
Wat doe je met de pc? Op videokaarten zit namelijk meestal 3 jaar garantie. Als je niet gamed, dan kan je mycom aanspreken en ze laten zorgen voor een nieuwe.

2e punt: hoeveel geld heb je over voor een nieuwe kaart?

3e punt: hoe zwaar is je voeding. Merk, hoeveel watt en hoeveel ampere op de +12V-lijn(en).
 
Als je een kaart als bijv. deze bij Paradigit koopt en laat inbouwen, dan brengen ze hoogstwaarschijnlijk de onderzoekskosten niet eens in rekening. Zij bepalen gelijk of de voeding de kaart kan gaan 'trekken'.
 
hoe kan jij nu adviseren, pasja?
Je weet niet eens wat ie op die computer doet.
Hoeveel geld hij ter beschikking heeft.

ik kan wel gokken dat als hij een mycom-pc heeft, dat zijn voeding dan niet de sterkste is.
 
Ik wil het liefst rond de 80 euro uitgeven voor een nieuwe video kaart, want ik wil mijn geheugen namenlijk ook nog uitbreiden...

+ Ik ga nog op vakantie, dus moet even geld sparen! :p

En als voeding gebruik ik volgens mij een Spire atx 420...

*edit. en wat ik op mijn pc doe, is voornamenlijk gamen, en gewoon standaard dingen zoals downloaden, msnen, school werk etc..
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan