PC start niet op, en maakt piepend geluid.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jouw pc gebruik betreft het normale / gangbare pc gebruik. Wat dacht je van deze ? Nagenoeg matchend met je budget. Als de pc bij Paradigit staat maken zij gelijk de inschatting v.w.b. de voeding van je pc. Dan ben je in één klap klaar en je hebt weer de volledige 2 jaar garantie op de nieuwe videokaart. Succes!
 
Laatst bewerkt:
http://www.databyte.nl/R4670-2D512/D3?ref=tweakers
Deze is incl verzendkosten 15 euro goedkoper.
De videokaart kan je zelf wel plaatsen. Garantie heb je toch wel.

Wil je net iets betere prestaties, dan moet je voor een HD4770 gaan. Ik denk dat je voeding deze zuinige videokaart wel kan trekken. Probleem: de videokaart is momenteel moeilijk leverbaar. Te populair...

Een HD4830 kan ook wel, maar dan heb ik echt meer info over je voeding nodig. Wat staat er op het stickertje op de voeding bij +12V? Het gaat dan om het aantal ampere.
 
Jouw computer, mits een Windows 32 bit versie, kan helaas niet meer aansturen dan 3,2 giga, al stop je er 8 giga intern geheugen in, m.a.w. da's redelijk normaal. Had je de 64 bit versie dan kun je wel de volledige 4 giga gberuiken. Eén troost heb je, het gaat ook niet tegenwerken (die 4 giga).

Wat mij wel een klein beetje bevreemdt is dat jouw pc maar +2,8 herkent / gebruikt. Dat zou toch echt iets moeten zijn van 3.2 gig. Laat ik het anders zeggen, ik heb al vele tientallen topics voorbij zien komen met dezelfde vraag en altijd werd er +3,1 gig herkend / gebruikt. +2,8 ben ik nog niet eerder tegengekomen.
 
Hmm ok!
Wat is dan precies het verschil tussen een 32/64 bit versie?
Want anders kan ik misschien een 64 bit versie nemen!

Nou @ mijn "introductieschem" geeft hij aan dat ik 2,93 GB Ram heb.
En onder "systeem" staat er dat ik 3007 MB ram heb!
 
"Als u een 64-bits versie van Windows Vista wilt gebruiken, hebt u een computer met een 64-bits processor nodig. Daarnaast moet u beschikken over 64-bits stuurprogramma's voor de apparaten in de computer."

Hoe weet ik of mijn processor een 64-bit bestuuringsysteem ondersteund?
 
Jouw processor is sowieso 64-bit capabel. Je kunt het ook op de site van Intel vinden.
Er staat Intel® 64 Architecture (aangevinkt). Alle Core 2 Duo CPU's zijn 16bits, 32bits en 64bits compatibel.

X86 --> dat is de instructieset waarmee je processor werkt. Er zijn nog andere instructiesets. Van X86 heb je 3 varianten --> 16bit, 32bit en 64bit. Dus je processor kan werken op: 16bit (DOS), 32bit (Windows 32bit), 64bit (Windows 64bit).

Nu werkt je CPU dus op 32bit maar deze kan perfect op 64bit werken.

Om Windows 64-bit te installeren, moet je de machine helemaal herinstalleren met een versie van Windows 64-bit. Je kan NIET upgraden naar een 64-bit versie.
 
Hallo.

Ik heb eindelijk via via een windows 64-bit versie gekregen.

Maar als ik hem wil installeren krijg ik de volgende fout melding:

"Setup can not run on this version of the Operating System. To install Windows please try boothing from the install media."

Het is een gebrand dvdtje, dus hij pakt hem niet als ik mijn PC opstart.

Is er misschien een andere manier om de instalatie toch werkend te krijgen?

Alvast bedankt
 
Hallo.

Ik heb eindelijk via via een windows 64-bit versie gekregen.

Maar als ik hem wil installeren krijg ik de volgende fout melding:

"Setup can not run on this version of the Operating System. To install Windows please try boothing from the install media."

Het is een gebrand dvdtje, dus hij pakt hem niet als ik mijn PC opstart.

Is er misschien een andere manier om de instalatie toch werkend te krijgen?

Alvast bedankt

hoezo een gebrandt dvd'tje werkt niet? ik heb niet anders :p ook een gebrand dvd'tje met boot erop zal gewoon booten.

staat je boot order wel goed? (eerst cd/dvd dan pas de rest)
 
hoezo een gebrandt dvd'tje werkt niet? ik heb niet anders :p ook een gebrand dvd'tje met boot erop zal gewoon booten.

staat je boot order wel goed? (eerst cd/dvd dan pas de rest)

Mijn boot order?
Ik weet niet, hoe kan ik dat aanpassen / vinden?
 
Mijn boot order?
Ik weet niet, hoe kan ik dat aanpassen / vinden?

in de bios ;) daar staat ergens "boot"

en dan een rijtje wat er (bij jou ongeveer!) zo uitziet

S-ata/ide
cd/dvd
usb

O.I.D zet cd boven s-ata/ide
 
Als je de stroom op de pc zet zie je altijd een aantal dingen voorbij flitsen over geheugen, biosmerk/type + nog een aantal andere 'kreten'. De truuk is om als je de stroom op je systeem zet, op een knop te drukken waardoor je in het bios komt. Eenmaal in het bios kun je de opstartvolgorde = (boot priority = boot sequence) aanpassen. Handig is om de CD / DVD op "First" te zetten en de HDD op 2.
Hoé je in het bios komt hangt af van het merk bios. Veelal is dit,
óf de F1,
óf de DEL,
óf de Esc,

maar het kan ook een andere toets zijn. (F2 is ook nog wel een gangbare geloof ik)

Bij een tragere computer kun je zelfs lezen welke toets het moet zijn. Er staat dan kort na het opstarten iets van:
Hit .... to Enter setup.

Op de plek van de puntjes staat dan de toets, met de Setup wordt het bios bedoeld.
 
Laatst bewerkt:
Als je de stroom op de pc zet zie je altijd een aantal dingen voorbij flitsen over geheugen, biosmerk/type + nog een aantal andere 'kreten'. De truuk is om als je de stroom op je systeem zet, op een knop te drukken waardoor je in het bios komt. Eenmaal in het bios kun je de opstartvolgorde = (boot priority = boot sequence) aanpassen. Handig is om de CD / DVD op "First" te zetten en de HDD op 2.
Hoé je in het bios komt hangt af van het merk bios. Veelal is dit,
óf de F1,
óf de DEL,
óf de Esc,

maar het kan ook een andere toets zijn. (F2 is ook nog wel een gangbare geloof ik)

druk gewoon op Pause/break dan blijft het stilstaan ;)
 
Als je de stroom op de pc zet zie je altijd een aantal dingen voorbij flitsen over geheugen, biosmerk/type + nog een aantal andere 'kreten'. De truuk is om als je de stroom op je systeem zet, op een knop te drukken waardoor je in het bios komt. Eenmaal in het bios kun je de opstartvolgorde = (boot priority = boot sequence) aanpassen. Handig is om de CD / DVD op "First" te zetten en de HDD op 2.
Hoé je in het bios komt hangt af van het merk bios. Veelal is dit,
óf de F1,
óf de DEL,
óf de Esc,

maar het kan ook een andere toets zijn. (F2 is ook nog wel een gangbare geloof ik)

Bij een tragere computer kun je zelfs lezen welke toets het moet zijn. Er staat dan kort na het opstarten iets van:
Hit .... to Enter setup.

Op de plek van de puntjes staat dan de toets, met de Setup wordt het bios bedoeld.

Het is me gelukt. (Denk ik)
Als ik nu mijn computer opnieuw opstart krijg ik alleen een zwart windowsfout schrem.
Dat je kan kiezen tussen veilige modus, windows normaal starten, en nog wat onzin.
 
Ik hoop dat je in het bios alleen de bootvolgorde hebt veranderd voordat je besloot om op F10 (Save and Exit) te drukken, m.a.w. geen andere instellingen hebt veranderd?
 
nee dat is f8 :p dat is de verkeerde ;) je moet een blauw scherm krijgen of een grijs ofzo geen zwart in ieder geval
 
Ik hoop dat je in het bios alleen de bootvolgorde hebt veranderd voordat je besloot om op F10 (Save and Exit) te drukken, m.a.w. geen andere instellingen hebt veranderd?
waarschijnlijk heeft hij de pc gewoon zo uitegezet of de f8 of f5 (windows geavenceerd opstarten toetsen) gedrukt jij gaat meteen van het ergste uit
 
Het is me gelukt. (Denk ik)
Als ik nu mijn computer opnieuw opstart krijg ik alleen een zwart windowsfout schrem.
Dat je kan kiezen tussen veilige modus, windows normaal starten, en nog wat onzin.
Ik ga er vanuit dat je dat schijfje in de drive hebt zitten?
Dan hoort er zeer kort na het opstarten een melding in beeld te komen die ongeveer als volgt gaat:

"Druk op een willekeurige toets om Windows vanaf CD te starten".

Als je die melding hebt genegeerd dan wordt gestart vanaf HDD en omdat daar een corrupte (?) Windows staat, zal dat idd. niet gaan werken.

Heb je die melding wél gezien en heb je toen snel op een willekeurige toets gedrukt, dan zou het zomaar kunnen dat het schijfje / de gebrande Windows op dat schijfje, niet goed is.
 
suc-6 verder ik help morgen weer moet nu stoppen

pasja helpt je wel ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan