PC start niet op, en maakt piepend geluid.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb geen f5 of f8 gebruikt.

ik heb del gebruikt om in mijn bios te komen, en daar heb ik de boot instellingen veranderd.

voor zo ver ik weet heb ik geen andere dingen veranderd, alleen in de boot dan.

en ik heb trouwens ook niet die melding gekregen van:
Druk op een willekeurige toets om Windows vanaf CD te starten

ik kijk nog 1x in mn boot wat de volgorde nu is, en die typ ik hier dan wel even uit!
(voor het gemak) :p
 
Niet nodig, als je de melding "Druk op een willekeurige toets..........." niet hebt gezien, dan zijn er m.i. slechts 2 opties:

1. in het bios staat de hdd nog steeds als 1e bootoptie vermeld
2. de schijf waarop Windows staat is niet jofel.

Vergeet niet om het bios met F10 te verlaten als je de wijziging hebt aangebracht. (F10 = opslaan en bios verlaten)
 
1st Boot Device: [Atapi Cd-Rom]
2nd Boot Device: [HDD PM WDC WDS200A]
3rd Boot Device: [IDE-DT-STDVD-RA]
4th Boot Device: [Disabled]

Eerst stond er namenlijk "1st Floppy Drive" boven aan.
Maar ik heb helemaal geen floppy drive in m'n pc zitten, dus ik heb deze uitgezet.

Ik heb het trouwens wel met f10 afgesloten.
 
Dat staat hartstikke prima zo!
Als je voornoemde melding bij het opstarten niet krijgt, dan moet je wellicht toch denken aan een niet goede schijf. Ik kan namelijk geen andere reden, behalve dan een 'echt' hardwaredefect, verzinnen.
 
Even voor de zekerheid: je doet wel de Windowsschijf in de machine en start daarna opnieuw op door de zachte of harde resetknop van je machine te gebruiken?
 
Als je binnen windows de installatie probeert te starten, dan krijg je inderdaad een dergelijke foutmelding.

Ik vrees dat de cd/dvd gewoon niet bootable is.

Er is wel een oplossing voor, maar misschien is het makkelijkste gewoon alles kopieren naar een nieuw dvdtje die wel bootable is.
 
Ik heb het net even geprobeerd met een ander windows-dvdtje (een 32bit versie die ik nu gebruik), maar bij deze krijg ik ook de zelfde foutmelding.
Ik vrees dan ook zoals jullie zeggen dat ze niet bootable zijn.
(Misschien komt dit omdat, ze ''illigaal gebrand'' zijn?
 
Cool hé! bedankt, ik ga daar morgen even naar kijken!
Want ik ga er nu vandoor.

Bedankt voo de hulp jongens.:thumb:

een kopie van een bootable windows is NIET illegaal, zolang er maar 1 van dezelfde origineel aanwzeig is OF je gebruikt het ter recovery... (zoals xp cd om FIXBOOT te doen)

daarom kan je gewoon een dvd van vista 64 bit downloaden (zelfs bij microsoft) en die erop zetten. Daarna moet je wel even bellen naar microsoft om voor 100 eurie een activeringscode aan te vragen, (ja microsoft werkt zo ook dit is volstrekt LEGAAL!)

tenzij jij een illegale versie erop wilt hebben en de beveiliging wilt omzeilen, maar hoe dat moet gaan we hier niet over hebben dat mag niet ;)

dit is vele malen makkelijker dan je cd bootable maken ;) en een cd van microsoft gehaalt is al bootable

@admin, dit is niet illegaal je kan bij microsoft zelf de 64 bit versie halen en dan via telefoon een code aanvragen *klikje*
 
Het probleem is dus dat ik geen orginele windows vista instalatie dvd heb.
(Ik heb hem namenlijk gedownload)

Owja, en weet iemand trouwens iets af van vLite, ik snap het niet helemaal :p

een kopie van een bootable windows is NIET illegaal, zolang er maar 1 van dezelfde origineel aanwzeig is OF je gebruikt het ter recovery... (zoals xp cd om FIXBOOT te doen)

daarom kan je gewoon een dvd van vista 64 bit downloaden (zelfs bij microsoft) en die erop zetten. Daarna moet je wel even bellen naar microsoft om voor 100 eurie een activeringscode aan te vragen, (ja microsoft werkt zo ook dit is volstrekt LEGAAL!)

tenzij jij een illegale versie erop wilt hebben en de beveiliging wilt omzeilen, maar hoe dat moet gaan we hier niet over hebben dat mag niet ;)

dit is vele malen makkelijker dan je cd bootable maken ;) en een cd van microsoft gehaalt is al bootable

@admin, dit is niet illegaal je kan bij microsoft zelf de 64 bit versie halen en dan via telefoon een code aanvragen *klikje*
 
Het probleem is dus dat ik geen orginele windows vista instalatie dvd heb.
(Ik heb hem namenlijk gedownload)

Owja, en weet iemand trouwens iets af van vLite, ik snap het niet helemaal :p

hoeft niet legaal zolang hij maar BOOTABLE is ;) gewoon even een dvd'tje downloaden (een Image) dan even met IMGBURN branden op dvd en erin doen
 
hoeft niet legaal zolang hij maar BOOTABLE is ;) gewoon even een dvd'tje downloaden (een Image) dan even met IMGBURN branden op dvd en erin doen

Dat snap ik.

Maar ik heb nu gewoon een windows vista dvdtje 64 bit. (op een dvdje gezet met Nero)
(Gedownload via nieuwsgroepen) Zou wel enigzins bekent zijn.

Maar als ik hem opnieuw brand met IMGBURN, kan ik hem dan wel booten?!:O
 
Dat snap ik.

Maar ik heb nu gewoon een windows vista dvdtje 64 bit. (op een dvdje gezet met Nero)
(Gedownload via nieuwsgroepen) Zou wel enigzins bekent zijn.

Maar als ik hem opnieuw brand met IMGBURN, kan ik hem dan wel booten?!:O

ja, in theorie (en bij mij al 100den keren) moet het dan lukken
 
Ook niet gelukt.

Ik denk dat ik dat hele 64 bit nog maar even laat voor wat het is.

En gewoon windows 7 64 bit er op gooi als die officieel uit is.

Bedankt voor jullie hulp iniedergeval!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan